Hallo allemaal
Hoe kwetsbaar is een harddisk tijdens transport? Kan je een HDD versturen in zo'n kartonnen cd/videoband doos die je bij het postkantoor kan krijgen? Of moet 'ie echt ruim verpakt in het schuim? Hoe versturen de web-winkels een hdd? Graag tips&ervaringen.
Ik heb mijn hdd's altijd in schuim verpakt tijdens transport (ook altijd zo ontvangen). In een video band doos heeft hij nul komma nul aan bescherming.
I play my enemies like a game of chess...
Anoniem: 30799
Ik heb mijn Western Digital in de winkel gekocht in een heel simpel anti-statisch zakje. Geen extra doos, piepschuim, enz. Volgens mij zijn die dingen van de fabrikant aangeleverd met een heleboel in 1 doos met een beetje piepschuim. Dus ik denk dat ze aardig wat kunnen hebben.
Een HDD kan (over het algemeen) 75 G hebben, dit houd echter in dat als je een hdd vanaf 10cm hoogte op een betonnen vloer laat vallen, je al erg dicht in de buurt komt. Hdd's worden in een doos aangeleverd welke gevuld is met schuimrubber, er staan er vaak 20 in en ze zijn in zijn geheel omgeven met schuimrubber.
Dat je ze zonder doos in de winkel mee krijgt is normaal.
Dat je ze zonder doos in de winkel mee krijgt is normaal.
I play my enemies like a game of chess...
Harddisken zijn erg gevoelig, Ik zou er geen risico mee nemen. Ik heb twee keer meegemaakt dat een harddisk viel. Beide keren overleefde de disk het niet. Ik zou geen risico nemen en de schijf erg goed schok-proof verpakken. Veel schuimrubber dus en de schijf ermee "opsluiten" zodat hij niet kan gaan schuiven in de doos.
succes!
succes!
Geen auto mooier dan de W116!
Ik heb een keer via iBazar een hdd verstuurt in een kartonnendoos met aan bijde kanten een piekschuime plaatje! Hadeen we allemaal over van verpakkingen enzo. Idee? (het was trouwens een 'oudje'!)
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Ik kreeg van Seagate een grote doos waar 3 disken in kunnen. 4/5 van de doos bestaat uit schuim...
Ik heb een disk in het midden van die doos gedaan en die doos zo achter op mijn fiets gezet. Ff fietsen, lekker wat gaten in het wegdek, etc. Disk nog steeds goed (tis een Seagate, die blijven wel goed)
Teruggenomen: Western Digital 1GB. Op dezelfde manier meegenomen naar huis. Doet het ook nog...
Leverancier vervoert die dingen in een antistatisch zakje in een Nissan Patrol naar mij toe... Bij aankomst: disk dood (zelfde model Seagate die ik op de fiets meenam).
Verpakking maakt dus wel degelijk uit.
Ik heb een disk in het midden van die doos gedaan en die doos zo achter op mijn fiets gezet. Ff fietsen, lekker wat gaten in het wegdek, etc. Disk nog steeds goed (tis een Seagate, die blijven wel goed)
Teruggenomen: Western Digital 1GB. Op dezelfde manier meegenomen naar huis. Doet het ook nog...
Leverancier vervoert die dingen in een antistatisch zakje in een Nissan Patrol naar mij toe... Bij aankomst: disk dood (zelfde model Seagate die ik op de fiets meenam).
Verpakking maakt dus wel degelijk uit.
Ik zou hem ook in veel schuim doen want waarom zou je het risico lopen dat die naar de klote gaat?
Ik heb nog wat zo'n 40 mb hdd, ik bou wel van lego is een keer een opstellen die de harddisk heel erg trilt enzo, kijken hoe lang hij het uithoud >:)!
Weet hier iemand of je je IDE-kabel 2 meter mag verlengen? (heb even geen zin in search)
Weet hier iemand of je je IDE-kabel 2 meter mag verlengen? (heb even geen zin in search)
Als je zin hebt om PIO-0 te draaien zal het je misschien lukken ja. ATA33 en ATA66 zijn echt te snel voor lange kabels...
mmm, ik kijk wel wat ik doe, bedankt
Anoniem: 22716
Moderne hd's al vaak 300 of 400 in stilstand hoor.Op donderdag 30 augustus 2001 19:55 schreef Angelfire het volgende:
Een HDD kan (over het algemeen) 75 G hebben, dit houd echter in dat als je een hdd vanaf 10cm hoogte op een betonnen vloer laat vallen, je al erg dicht in de buurt komt.
Weet je trouwes zeker dat ongeveer 10cm hoogte op een betonnen vloer overeenkomt met zo'n 75G? Want ik heb laatst net een nieuwe Maxtor een centimeter of 10 boven de vloerbedekking laten pleuren en dat gaf toch best wel een bonk. (zat zo'n klotezakje omheen wat ik ff open wilde scheuren als een zakje chips, maar toen glipte het uit m'n vingers.) Nou zag ik op de site van Maxtor dat dit model 300G mag hebben, maar ik had geen flauw idee of ik daar in de buurt van zat. En ik kan het in principe wel redelijk benaderen door allemaal uit te rekenen, maar daar was ik ook weer te lui voor...
Pagina: 1