Toon posts:

Hoe ver kan ik met deze reservewiel rijden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrGeitt
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-02 00:17
Goedenavond,

Weet iemand toevallig of ik met deze reservewiel kan rijden? Want ik heb pas 21 Januari een afspraak kunnen regelen bij de kwikfit.

Afmeting van de band is 165/70 R14 81T Kynergy van hancook (all season). met een zwarte velg met 80km per uur sticker erop.

De normale band is een 185/55 R15 continental all season.

Ik moet namelijk elke dag naar werk toe gaan en de afstand totaal per dag is 130km. Thuiswerken is geen optie.

de auto zelf is een seat mii

Een vriend van mijn broer zei, als echt niet anders kan, dan zou het moeten lukken maar daarna moet die reserevewiel wel helemaal vervangen worden.

Alle reacties

• MrGeitt
Het is trouwens een achterband*

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Er is toch wel ergens een garage met eerder plek? Dit lijkt me erg onveilig.

• MrGeitt
Ik mag alleen langs bij een kwikfit van het lease bedrijf. de rest is op eigen kosten

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:36

Frank Martin

Vervoert alles

MrGeitt schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:58:
Ik mag alleen langs bij een kwikfit van het lease bedrijf. de rest is op eigen kosten
En dat is belangrijker dan jouw en mijn veiligheid?

Acties:
  • +14Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Probleem van de leasemaatschappij zou ik dan zeggen. Je kunt ze even bellen of ze kunnen bemiddelen of een leenauto kunnen regelen.

€50 welkomstbonus bij Raisin Spaarrekening? Stuur een DM.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou ja, de afstand wordt niet over gesproken. De snelheid wel. Daar zou ik me aan houden. Je hebt dus de komende week nog even wat extra reistijd, aannemende dat je een deel snelweg rijdt.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 20:17
Tijd om het leasebedrijf even te bellen en te vragen wat die 5x130km op een thuiskomertje vinden. Goeie kans dat ze dan wel een alternatief vinden

Acties:
  • +57Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Beste baas,

Tot 21-1 kan ik niet komen want m’n auto is niet veilig genoeg om aan het verkeer deel te nemen. Kunnen jullie contact opnemen met de lease maatschappij of een andere auto ter beschikking stellen?

Alvast bedankt!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

zo ver mij wijs is gemaakt is het 80/80 snelheid/max afstand, Ook wel het 'thuiskommertje'

[Voor 20% gewijzigd door Bitfighter op 15-01-2023 20:05]

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrGeitt schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:56:
Goedenavond,

Weet iemand toevallig of ik met deze reservewiel kan rijden? Want ik heb pas 21 Januari een afspraak kunnen regelen bij de kwikfit.

Afmeting van de band is 165/70 R14 81T Kynergy van hancook (all season). met een zwarte velg met 80km per uur sticker erop.

Ik moet namelijk elke dag naar werk toe gaan en de afstand totaal per dag is 130km. Thuiswerken is geen optie.

Een vriend van mijn broer zei, als echt niet anders kan, dan zou het moeten lukken maar daarna moet die reserevewiel wel helemaal vervangen worden.
Wat zegt het instructieboekje van je auto, normaal gesproken komt zoiets daar wel ter sprake, en anders online wel bij de merkendealer zelf.

Ik verwacht, enkel zover rijden als het noodzakelijk is, en niet wat je vriend zegt.

Testing, one, two ...

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05:11
band is 165/70 R14 81T Kynergy van hancook (all season)
Dit lijkt een redelijke normale band. In elk geval niet de 10cm brede thuiskomers die ik gewend ben.

Hoe stuk is de band? Stuk als een gaatje in het loopvlak.
Of stuk als hij moet vervangen worden?l

Als het stuk als een gaatje loopvlak is, dan zou ik gewoon morgen langs een willekeurige kwitfit rijden. Sorry band lek, net gebeurd. Kunnen jullie hem plakken tussen de werkzaamheden door? Monteren doe ik zelf wel. En dan haal je hem eind van de dag op.

Eigelijk het zelfde als hij vervangen moet worden, maar dan moet die band net aanwezig zijn

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:06
Ik heb er eens 5 km mee gereden, en dat is te ver. Het remt slecht, en de auto hangt scheef.

Moet je verder rijden dan binnen de bebouwde kom naar een garage, bel dan een bergingsbedrijf voor transport. Of trek je wiel eraf en breng die op een andere manier naar de kwikfit.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar is het originele wiel (die 15" velg met dat 185/55 bandje) gebleven? Ik neem aan dat dat ding achter in je kofferbak ligt én dat de 'Kwik-Fit' dat ding ter plekke wel kan maken óf vervangen als je er even langs gaat?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56
Het heet toch niet voor niets een "thuiskomertje". M.a.w. het is niet aan te raden daar grote stukken mee te gaan rijden, niet doen dus.

Tenzij je een volwaardig vijfde wiel bij je auto hebt.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:54

Remi

Moo!

Ik heb ooit 70km naar huis moeten afleggen met een thuiskomertje en het was niet voor herhaling vatbaar. Met max 80 ga je ingehaald worden door vrachtwagens en loop je de nodige risico's als anderen je snelheid niet in de gaten hebben.

Afgezien daarvan ben je een gevaar voor jezelf en anderen. Je auto ligt minder stabiel op de weg en bij een noodstop of uitwijkmanoeuvre loop je het risico de macht over het stuur kwijt te raken.

Je kan je ook afvragen of je nog wel verzekerd bent als men erbij een incident achterkomt dat je bewust met zo'n wiel op pad bent gegaan.

Als je dan toch "moet" werken op de zaak pak dan het OV, hoe onhandig het ook is.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-02 19:25
Het onderlinge hoogteverschil van de diameter tussen de banden bedraagt 0,2cm.
Snelheidsindex van de reserveband bedraagt 190km/u.
Een Seat Mi valt in de categorie koekblik wat betreft gewicht en met 462kg draagvermogen voor de reserveband is dat ook geen probleem.

Ik persoonlijk zou er dus geen enkel probleem mee hebben om er mee te rijden, uiteraard op voorwaarde dat het in de praktijk goed aanvoelt.

Dat even buiten het lease verhaal om, die zou ik in dit geval ook wat meer porren om wat sneller tijd te maken.

[Voor 20% gewijzigd door FSSF op 15-01-2023 21:17]

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:44
Welke leasebedrijf is dat? Bij alle die ik had kon ik reparaties zelf voorschieten, waar dan ook, soms in buitenland, en kreeg ik het daarna terug.

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:34
Zoals een lease-maatschappij ook weet, en ook allemaal doen, is het op 1 as dezelfde velgen en banden, inclusief merk/type.

Even je werkgever bellen dat de lease maatschappij je in de steek laat. Sterker nog, dat ze jou in een onveilige postie dwingen.

Dit heb ik nog nooit vernomen van een lease-maatschappij en heb met vele zaken gedaan.

Bovendien is het je eigen veiligheid die je in het gedrang stelt om een hele andere band langs 3 goede te gebruiken. Zeker met de aankomende week met in de nacht/ochtend kans op winterse neerslag.

8)7

[Voor 7% gewijzigd door Noord27 op 15-01-2023 21:14]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:13
Prima, wanneer komen ze het vervangende vervoer langsbrengen?

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:26
Het weer ziet er komende week ook allesbehalve uit, voor je eigen veiligheid zou ik op mijn strepen staan bij leasemaatschappij/werkgever.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
Rijd gewoon even langs de Kwik Fit, zelf zeggen ze zonder afspraak een bandenreparatie te doen.
Ook een band vervangen kunnen ze vast wel dezelfde dag, zeker als je een los wiel langs brengt.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:54

Nox

Noxiuz

Hebben ze een volwaardig reservewiel erop gezet? Lijkt een redelijk capabele band eigenlijk (en waarschijnlijk vrij jong).

Maar praktisch gezien: Je achterbanden zijn het belangrijkst. Je meeste of al je rem-, stuur- en acceleratievermogen zit voor. Als je daar grip verliest kan je nog wat corrigeren. Achter wordt het snel glijden en blijven glijden. Beter recht op de boom dan zijwaarts op de boom.

Punt 2: ben je inderdaad verzekerd met een thuiskomertje? Bel de verzekering en vraag het (dat was een goed punt wat hierboven gemeld is). Vraag je het niet is het voor een verzekering een uitstekend argument om niet te betalen.

Punt 3: je mag maar 80 (hoewel, als ik naar de band kijk is sneller mogelijk). Maar ga je 80 rijden krijg je gevaarlijke situaties. Vrachtwagens halen je in of gaan kleven op je bumper, moet je niet willen.

Dit lijkt me afdoende om te zeggen: geen goed plan om er mee te rijden. Kan het? Ja natuurlijk, ik zou het doen als 'ie niet trilt. Rustig 90-100 rijden en afstand houden. :+

Maar in feite neem jij het risico terwijl jij dat niet hoort te doen. Je gaat zelf iemand anders zijn verantwoordelijkheid oppakken.

Meld je werk gewoon dat je deze week thuis werkt want 'dit'. Willen ze dat je komt lossen ze het maar op. Even de kwikfit langs gaan en een poging wagen kan nut hebben. Maar ik ben daar simpel in, mensen die aan achterlijke principes doen krijgen een achterlijke reactie terug :w.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• FreakNL
  • Laatst online: 06:39

FreakNL

Well do ya punk?

Sander schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:01:
Beste baas,

Tot 21-1 kan ik niet komen want m’n auto is niet veilig genoeg om aan het verkeer deel te nemen. Kunnen jullie contact opnemen met de lease maatschappij of een andere auto ter beschikking stellen?

Alvast bedankt!
Gaat het hier niet over private lease? Daar lijkt het namelijk wel op. Een prijsvechter ofzo. Bij zakelijke lease is de service veel beter en laten xe je normaliter niet zo “hangen”
Laat maar, FF geloept, het is zakelijke lease. Zet je detacheerder erop, dit is belachelijk.

Als het om zakelijke lease gaat is bovenstaand inderdaad het correcte antwoord.

Ik had overigens pas een spijker of iets in mijn band. Kwam erachter toen ik al 2 keer om 2 weken tijd een melding kreeg over mijn bandenspanning. Naar de kwikfit gereden (zonder afspraak) en uurtje later reed ik weer weg met een gerepareerde band.

[Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 15-01-2023 23:03]

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
Denk dat de originele thuiskomer al eens vervangen is en dat ze er een normale band opgelegd hebben.

• royhoi
  • Laatst online: 23:22
T betekent Max. 190kmh
81 betekent Max. 462kg per band
Verschil in diameter is 0.3%

Hier kan je dus prima mee rijden zolang je de 190kmh en 462kg niet overschrijdt

K

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

royhoi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:01:
T betekent Max. 190kmh
81 betekent Max. 462kg per band
Verschil in diameter is 0.3%

Hier kan je dus prima mee rijden zolang je de 190kmh en 462kg niet overschrijdt
Als de band geschikt is voor 190 km/u en de velg is geschikt voor 80 km/u zou ik er niet harder mee rijden dan 80 km/u.

beschermheer van het consumentenrecht

• royhoi
  • Laatst online: 23:22
fopjurist schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:09:
[...]

Als de band geschikt is voor 190 km/u en de velg is geschikt voor 80 km/u zou ik er niet harder mee rijden dan 80 km/u.
Daar heb je een punt maar heb nog nooit gezien dat de velg de limiterende factor is eigenlijk

K

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Harder dan 100 mag toch niet overdag en dat kan prima met die velg en band. De auto hangt klein beetje scheef aan de achterkant en ik zou niet te hard door bochten gaan.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:29
Bandje plakken kost hier bij de lokale bandenboer 15 euro (ze plakken zoals het hoort, van binnenuit dus) en je kan zonder afspraak langskomen.... Geen idee wat er loos is met die band maar je banden zijn het enige contact met de weg. 15 euro is mijn veiligheid me wel waard. Ik zou geen meter méér rijden dan strikt noodzakelijk.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02:48
Heb je een foto? Ik heb eigenlijk nog nooit een thuiskomer gezien met zo'n normale maat band. En als er zo'n band omheen ligt is het natuurlijk ook gewoon niet echt een thuiskomertje meer, maar gewoon een reservewiel.

Maar dan is het wel weer bijzonder dat er een max 80 sticker op zit.

Maar kort gezegd, als er een normale band op ligt, zou ik me er totaal geen zorgen om maken. Natuurlijk wel wat rustiger aan doen.
fopjurist schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:09:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe jij een wiel wil maken die stevig genoeg is om de auto te houden, maar bij 90Km/h compleet uit elkaar springt oid.
Ik heb nog nooit een wiel gezien met een snelheidsmarkering. En ook nog nooit een specificatie voor een markering die dat aan zou moeten geven of zo. Dat bestaat gewoon niet.

De limiterende factor is de band. Daarom vind ik het ook eigenlijk een beetje een bijzonder verhaal.

@Mistraller Je kan niet elke band plakken. Bepaalde types band zijn niet te plakken (zal bij een Mii wel meevallen) en het ligt er ook maar net aan waar het gat zit. Repareren kan eigenlijk alleen als het gat in het loopvlak zit.

[Voor 69% gewijzigd door WEBGAMING op 16-01-2023 03:15]

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Prx

♟♟♟♟♟♟♟♟

Dit zijn van die typische niet-planbare dingen. Daar houden ze altijd ruimte voor in de planning. Gewoon langsrijden of opbellen en je kunt vast direct langskomen.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:07
Zoals eerder genoemd wat is er mis met de originele band?
Lek door schroef/spijker? Dan voor die 2 tientjes even bij een garage om er een prop in te laten zetten.
Scheur dan even contact opnemen met de lease maatschappij.

Mijn profiel op Discogs

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 09:05
Ik lees hier ervaringen die nogal verschillen van de mijne.
In mijn geval mocht ik een week lang genieten van een thuiskomer, reisafstand van 210km vice versa.
Zolang je geen al te gekke dingen doet en zorgt dat de band goed op spanning is gaat het prima.

tot iets boven de 100km/u, in mijn geval, was er goed mee te rijden, daarboven werd het weggedrag 'spannend' en werd de band veel te heet.

In TS geval lijkt er een band op te liggen die 190 km/u aan kan. dat zou geen probleem mogen vormen om mee te zwemmen met het 100 km/u verkeer.

Ben het wel eens dat je een ander weggedrag kan verwachten en wat voorzichtiger moet rijden, maar zo sterk negatief als dat hier meerdere malen beschreven wordt, die ervaring deel ik niet

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een ‘thuiskomertje’ is bedoelt om van de plek van wissel thuis/bij garage te kunnen komen. Snelweg af en via binnenwegen met max 80km/u naar huis.@MrGeitt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• timberleek
  • Laatst online: 06-02 16:54
Die max 80km/u is vermoedelijk niet (enkel) ivm de structurele integriteit van band/velg, maar ook ivm de onbalans in het voertuig.

Hoewel het verschil in maat verrassend dichtbij is, kan een abs/esp systeem (afhankelijk van de auto) er soms best gevoelig voor zijn. Daarbij heeft die ene band gewoon echt een ander gedrag (grip, waterafvoer, etc) dan de anderen.

max 80 is dan waarschijnlijk gewoon een veiligheidsfactor waarbij je doorgaans niet teveel vraagt van de banden en veiligheidssystemen en de gemiddelde automobilist er geen problemen mee krijgt.

Desondanks zou ik gewoon op mijn tellen gaan staan bij de leasemaatschappij, dit gaat gewoon nergens over. Mocht je wel in een vervelende verkeerssituatie komen (aquaplaning, gladheid etc) zal een verschil in banden niet helpen. Je kan altijd vragen of ze schriftelijk willen bevestigen dat het risico voor dit gevaar bij hun ligt. Vaak worden daar wel mensen wakker van.
Of je gooit het op wetgeving, banden op dezelfde as moeten dezelfde maat hebben. Muv nood/reservewiel. Maar een week lang rondtuffen is niet echt te zien als "noodgebruik" imo

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Volgens ANWB advies is een 80km thuiskomertje bedoeld om zsm thuis te komen, danwel naar de garage te rijden. Niet om afstanden mee af te leggen. Ik vind 't logisch klinken - enige wat ik onlogisch vind is dat de Kwikfit voor een normale bandenwissel zo weinig tijd heeft. Tis 10-15 min werk voor ze, kies anders een Kwikfit in een dorp verderop?

Zoals gezegd in ieder geval niet mee rijden, behalve naar je bandenwisselafspraak.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:48
timberleek schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:12:
..

Hoewel het verschil in maat verrassend dichtbij is, kan een abs/esp systeem (afhankelijk van de auto) er soms best gevoelig voor zijn. Daarbij heeft die ene band gewoon echt een ander gedrag (grip, waterafvoer, etc) dan de anderen.

..
Inderdaad en als je pech hebt is de draairichting ook verkeerd, ligt er net aan hoe de band op het reservewiel ligt en aan welke kant je een lekker band hebt.

De band op het reservewiel van TS is prima geschikt om mee te rijden, maar persoonlijk zou ik ook geen 100den kilometers op een reservewiel willen rijden.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
BernardV schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Inderdaad en als je pech hebt is de draairichting ook verkeerd, ligt er net aan hoe de band op het reservewiel ligt en aan welke kant je een lekker band hebt.

De band op het reservewiel van TS is prima geschikt om mee te rijden, maar persoonlijk zou ik ook geen 100den kilometers op een reservewiel willen rijden.
Veel van dit soort banden hebben helemaal geen draairichting. Het voornaamste probleem in dit geval is de andere maat van de band waardoor je wat stabiliteit verliest. Maar met zoiets zou ik gewoon langs de Kwikfit rijden en geen afspraak maken. Het moet wel heel raar lopen willen ze dat niet even tussendoor oplossen. En als de Kwikfit het echt niet kan zoek je andere garage, als het puur om een gaatje gaat kost dat meestal 10-15 euro. Niet echt de moeite om gevaar te lopen tijdens het rijden.

[removed]

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:57
offtopic en volledig onnodig

OT, ik zou er geen afstanden mee gaan rijden. Zeker niet voor de kosten die je (waarschijnlijk) hebt om de originele band te laten repareren. Dat is mijn veiligheid me wel waard.

[Voor 22% gewijzigd door deepbass909 op 16-01-2023 11:26]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

offtopic

[Voor 96% gewijzigd door deepbass909 op 16-01-2023 11:26]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 16:20
Bij de Kwikfit kun je gewoon langs komen met een lekke band, zonder afspraak, staat op hun site.
Heb ik laatst ook gedaan, wel ff gebeld, vinden ze meestal wel zo fijn, en de volgende ochtend kon ik om 08:00 terecht.
En als dat bij jou niet kan, er zit vast nog wel een Kwikfit in de buurt.

[Voor 22% gewijzigd door Ora et Labora op 16-01-2023 10:11]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:10

-tom-562

Oliesjeik

Zolang je niet op de Nurburgring rijdt of morgen 1500 naar Spanje rijdt kan het prima. Natuurlijk thuiskomertje wel op de achteras monteren en niet voor.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• timberleek
  • Laatst online: 06-02 16:54
offtopic

[Voor 94% gewijzigd door deepbass909 op 16-01-2023 11:26]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:07
Vergeet ook niet dat de gemiddelde reserveband al jaren achterin ligt wat ook niet bevorderlijk is voor snelweg snelheden.
In dit geval zal het wel meevallen maar ik zou die alleen maar gebruiken waarvoor die bedoeld is en dat is zsm de originele laten repareren/vervangen.
Nog geen half uur werk en voor de kosten (zouden die niet vergoed worden) hoef je het ook niet te laten.
Vooral als je afstanden moet rijden moet het goed zijn.

Mijn profiel op Discogs

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:29
WEBGAMING schreef op maandag 16 januari 2023 @ 02:52:

@Mistraller Je kan niet elke band plakken. Bepaalde types band zijn niet te plakken (zal bij een Mii wel meevallen) en het ligt er ook maar net aan waar het gat zit. Repareren kan eigenlijk alleen als het gat in het loopvlak zit.
Van alle lekke banden, een stuk of 4, zat het altijd in het loopvlak bij mij. Zomer/winterband. Je kan natuurlijk pech hebben dat het op de rand zit, maar een nieuwe band ligt er net zo snel, zo niet sneller om dan met plakken.
In de jaren dat ik leasde moest je voor afwijkende, kekke bandjes een godsvermogen betalen trouwens, verwacht niet dat dat hier het geval is.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:55

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Goedenavond,

Een thuiskomer, want daar hebben we het hier over, is bedoeld voor niet meer dan dat, thuiskomen en een rit naar een garage voor vervangen.

Dus zo min mogelijk kilometers kan je ermee rijden. 130km per dag, een week lang (dus 650km) is echt teveel en geeft risico op een klapband of verliezen van de macht over het stuur omdat de balans in de auto verstoord is door de afwijkende bandenmaten.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat er geen kwikfit in de buurt van je huis of werk is die niet eerder tijd heeft voor het vervangen van één bandje. Dit is een klusje van 15 minuten voor een dergelijke garage.

En anders 's ochtends het wiel langsbrengen en de volgende dag weer ophalen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:33
Mistraller schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Van alle lekke banden, een stuk of 4, zat het altijd in het loopvlak bij mij. Zomer/winterband. Je kan natuurlijk pech hebben dat het op de rand zit, maar een nieuwe band ligt er net zo snel, zo niet sneller om dan met plakken.
Ja en nee. Als het gat te dicht bij de rand is moet ie ook vervangen worden.
Dat had ik een keer gehad met een leenauto van de dealer. Al had ik die band sowieso vernield omdat is pas een paar KM na de bandendruk-waarschuwing (band was nog niet compleet leeg) veilig kon stoppen op die N-weg (geen vluchtstrook) O-)
Ik moest toen een paar uur wachten voor ze tijd hadden de band te vervangen.

[Voor 5% gewijzigd door hackerhater op 16-01-2023 11:47]

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
Sethro schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:14:
[...]

Prima, wanneer komen ze het vervangende vervoer langsbrengen?
Mits je dat in je contract hebt. ;)

• Joyous-P
-tom-562 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:27:
Zolang je niet op de Nurburgring rijdt of morgen 1500 naar Spanje rijdt kan het prima. Natuurlijk thuiskomertje wel op de achteras monteren en niet voor.
He, vervelend! De Nurburgring is dicht en ik ga woensdag 1500 (vijftienhonderd wat, km/h? ;-) ) naar Spanje dus dan kan het waarschijnljik wel.

• Joyous-P
MikeyMan schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:59:
Tsjah... Probleem van de leasemaatschappij zou ik dan zeggen. Je kunt ze even bellen of ze kunnen bemiddelen of een leenauto kunnen regelen.
Waarom is dat een probleem van de lease maatschappij? Jij neemt een auto af met daarbij een regel dat reparatie/onderhoud e.d. bij Kwik-Fit moet worden uitgevoerd. Het mag altijd ergens anders, maar dan betaal je het zelf.

Dat jij met deze auto dagelijks naar je werk moet en thuiswerken niet kan of mag is niet het probleem van de lease maatschappij.

Je kunt natuurlijk ook een vervangende band bij Kwik-Fit kopen, die geven ze echt wel mee als de werkplaats geen tijd heeft om deze te monteren en ze het verhaal aanhoren. Dan ga je zelf op zoek naar een bandenboer, er zijn er meer dan genoeg en voor 25/35 piek ligt dat ding er gebalanceerd en al onder.

[Voor 20% gewijzigd door Joyous-P op 16-01-2023 11:55]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien de afspraak lang duurt, moet de LM of werkgever voor vervangend vervoer zorgen. Je krijgt geen onbalans met zoń wiel. de omtrek is nagenoeg gelijk aan org. wiel. Het is niet gemaakt om dagelijks 130/260km te rijden

• Joyous-P
Hackus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:54:
Indien de afspraak lang duurt, moet de LM of werkgever voor vervangend vervoer zorgen. Je krijgt geen onbalans met zoń wiel. de omtrek is nagenoeg gelijk aan org. wiel. Het is niet gemaakt om dagelijks 130/260km te rijden
Waar haal je dat vandaan? Dat ligt allereerst aan de voorwaarden in het contract en daarna of er uberhaubt vervangend vervoer is opgenomen in het contract. Ik verbaas mij echt hoe makkelijk iedereen hier denkt "dan moet de lease maatschappij maar dit of dat" terwijl zelf even iets regelen te veek gevraagd is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joyous-P schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Dat ligt allereerst aan de voorwaarden in het contract en daarna of er uberhaubt vervangend vervoer is opgenomen in het contract. Ik verbaas mij echt hoe makkelijk iedereen hier denkt "dan moet de lease maatschappij maar dit of dat" terwijl zelf even iets regelen te veek gevraagd is.
Of werkgever schrijf ik ook, dus adhv wat er overeengekomen is !!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Wat staat in je leasecontract over vervangend gevoer als je auto helemaal niet meer kan rijden? Neem aan dat ze je niet zomaar een week zonder vervoer mogen laten zitten omdat zij bepalen bij welke garage je langs mag gaan.

Zo'n thuiskomertje kun je goed mee thuis komen, ook als je op vakantie in België of Duitsland zit, maar het rijdt niet fijn en je mag er echt maar 80 mee. Niet omdat de band het niet aan kan, maar gewoon omdat het wiel er niet op gemaakt is. Het zijn vaak lichte smalle wielen/banden die gemaakt zijn om zonder te veel ruimte in te nemen onder de kofferbak te kunnen.

Als het écht niet anders kan dan zou je in theorie wel een keer naar je werk en terug kunnen rijden, maar dan met 80 kilometer per uur. Harder dan dat moet je gewoon niet riskeren, want dan dekt de verzekering je schade ook niet als er iets mis zou gaan, en zal de leasemaatschappij ook jou de schuld geven. Dat risico heb je überhaupt al als het op de heenweg zou gebeuren, want die dingen zijn gewoon niet bedoeld om ergens anders heen te rijden dan de dichstbijzijnde garage.

Ik zou dus de leasemaatschappij bellen en vragen om vervangend vervoer. Regelen ze dat niet, dan ligt het een beetje aan wat voor lease het is. Is deze via je werkgever dan bel je je baas op en zeg je dat je geen vervoer hebt omdat de leasemaatschappij geen vervangend vervoer wil bieden.
Is het persoonlijke lease en wil de leasemaatschappij niet meewerken dan zou ik nog altijd eerder een goedkope auto huren (of zo'n deelauto als je in de stad woont) dan met dat ding gaan rijden, want dat is gewoon levensgevaarlijk.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:56

GWBoes

Rik B.

@deepbass909 De bandenmaat die OP opgeeft is geen thuiskomer. Is een volwaardige reserverband en waarschijnlijk gelijk aan een bandenmaat die op deze auto verkrijgbaar is. Maar omdat hij net wat smaller en hoger is (+0.4%) wordt er een max 80km/h sticker op gezet omdat de auto anders kan reageren dan normaal.

Kan je hier een week lang mee rijden? Vast als je je rijstijl aanpast. Moet je dat willen? Nee, zeker niet. Als je wat krijgt en er komen van de verzekeringsmaatschappij vragen hoe lang je met die band rijdt krijg je gezeur. Belachelijk dat de kwikfit je een week laat wachten. Band kunnen ze binnen een halve dag hebben en monteren is met een kwartiertje klaar.

Diablo3 - Flickr - Strava

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@MrGeitt, nu is het moment om te lezen hoe het de toenmalig duurste voetballer Lentini is vergaan op zijn thuiskomertje. Wees voorzichtig!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-02 22:56
Tips om moedwillig schade te veroorzaken zijn niet toegestaan.

[Voor 77% gewijzigd door deepbass909 op 16-01-2023 13:16]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47
Ik zou er gewoon mee rijden tot de 21e. Het is 650 km. Stel je bent op vakantie; als je in parijs hem er om legt en naar huis rijdt is even ver. Wel gewoon rustig rijden.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 16:01
Zit er in een straal van 130 km geen enkele kwikfit waar je eerder terecht kan, of is het de levering van de specifieke band?
In plaats van naar kantoor rijden kan je dan naar een kwikfit rijden, dat kost je dan een declarabele dag als je in de detachering zit. Dan is er misschien meer mogelijk vanuit de werkgever.

Kwikfit Amsterdam Kromwijkdreef 6, zou morgen al plek hebben als ik de planner mag geloven.
geen idee waar je woont

Bijna overal kan donderdag al,
Veenendaal vandaag, de meern morgen.

Heb je enkel bij de kwijkfit bij je om de hoek gekeken?

[Voor 13% gewijzigd door skoozie op 16-01-2023 12:50]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:33
desmond schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:14:
@MrGeitt, nu is het moment om te lezen hoe het de toenmalig duurste voetballer Lentini is vergaan op zijn thuiskomertje. Wees voorzichtig!
Leuke annekdote over thuiskomertje. De TS noemt dat zo, maar er zit een gewone band op die gangbaar is voor deze auto. Echter met afwijkende diameter velg t.o.v. de andere drie banden/velgen.

165/70 R14 81T is dus geen thuiskomertje in technische zin, alleen in practische zin van de TS.

81T wil zeggen:
Draagvermogen 81 (462kg per band)
Snelheidsindex T (t/m 190 km/h)
De sticker met 80 is dus op eigen innitiatief van de quickfit toegepast, maar helemaal niet van toepassing.
Mits het geen 10 jaar oude band met nul profiel is, mag en kan je hier dus gewoon normaal mee rijden.

Het APK handboek zegt 't volgende:
De banden op één as moeten dezelfde maataanduiding hebben, behalve wanneer een nood- of reservewiel wordt gebruikt.
Dit topic gaat dus niet over:

• marteltor
PROnline schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Leuke annekdote over thuiskomertje. De TS noemt dat zo, maar er zit een gewone band op die gangbaar is voor deze auto. Echter met afwijkende diameter velg t.o.v. de andere drie banden/velgen.

165/70 R14 81T is dus geen thuiskomertje in technische zin, alleen in practische zin van de TS.

81T wil zeggen:
De sticker met 80 is dus op eigen innitiatief van de quickfit toegepast, maar helemaal niet van toepassing.
Mits het geen 10 jaar oude band met nul profiel is, mag en kan je hier dus gewoon normaal mee rijden.

[...]

[Afbeelding]
TS geeft aan dat er een max 80 sticker op de velg zit...

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-02 15:32
Goedenavond,

De band en velg is niks gevaarlijks aan. De sticker en snelheidslimiet dient ervoor om de bestuurder tegen onvoorspelbaar weggedrag te beschermen. Een thuiskomer op zeg, een dikke SUV, doet wel wat voor het weggedrag. Je contactvlak met de weg is een stuk kleiner.

Geen gekke dingen doen dus, maar er valt gewoon op te rijden.
EDIT: 165-70-14 is de standaard maat voor een Seat Mii, dus dat moet los lopen.

Cash is king.

• marteltor
desmond schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:14:
Wat een onzin. Bandje mocht 70 en hij reed boven de 200. Totaal niet relevant voor TS

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En @MrGeitt, wat heb je er nu mee gedaan?

Testing, one, two ...

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

PROnline schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:59:
[...]

81T wil zeggen:

[...]

[Afbeelding]
Los van de semantiek over wat voor een soort wiel het exact gaat, met een reservewiel, tenzij je die regelmatig roteert met de andere wielen, moet je nooit lang of ver rijden. Een band die langere tijd niet gebruikt wordt, degradeert. Het rubber droogt uit en verhard. Daarnaast is het in dit geval ook nog een afwijkende maat ten opzichte van de overige wielen (smaller, kleinere velg), waardoor het weggedrag aanzienlijk anders is. Het maakt daarbij niet uit of de maat ook als regulier wordt gebruikt, hij substantieel wijkt af ten opzichte van de overige 3, en dat is bepalend.

Daarmee is in feite ieder reservewiel een thuiskomer, alleen niet altijd een spacesaver (wat dat ding op je foto is).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:49

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De hoogte van de normale band, 15 van de TS is 10,18 cm

2x 10,18 +38,1 = 58,45 cm diameter van de normale band

De hoogte van de band het reservewiel, want geen thuiskomertje: 11, 55cm

2x 11,55 + 35,56 = 58,66 cm diameter van het hele wiel.

Het reservewiel is 2 cm smaller, maar 0,36% groter.
Echter zullen je gewone banden al wel wat wat versleten zijn en er sowieso wel wat fluctuatie en speling is (bandenspanning etc.) dus kan het verschil nog iets groter zijn. Dit is allemaal een verschil van niks.

Ik zou snel de band laten repareren, maar als jij gewoon 100 rijdt, afstand houdt en het is je achterwiel, dan ga je waarschijnlijk niet al te veel merken. Dit is niet vergelijkbaar met de ervaring van een echt thuiskomertje die substantieel afwijkt.

Je banden kunnen sowieso onderling met de zelfde hoeveelheid verschillen, puur omdat je misschien de bandenspanning te lang niet hebt gecontroleerd.

Er is dus ook niet zoveel aan de hand, maar zoals ook hierboven: wil je gewoon liever niet met wielen rijden die verschillend reageren.

Rijd dus gewoon even naar de lokale kwikfit en gaan :)

[Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 16-01-2023 13:24]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-02 20:47
Los van het praktische zou ik ook even stil staan bij potentiele aansprakelijkheid. Stel dat er toch iets gebeurt onderweg waarbij je schade aan derden toebrengt, zal je wel met 1-0 achter staan als blijkt dat je al een paar dagen op dat thuiskomertje gereden hebt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-02 19:41
Wel bijzonder, als ik een lekke band heb, bel ik de berijdersservice van de lease maatschappij en die regelen meteen wat (al kan het een paar uur duren voor ze er zijn, in jouw geval zou ik naar huis rijden en ze daar laten komen). Als het binnen normale uren is, komt er een bandentoko, anders de ANWB. Beide hebben spullen om te fixen indien het gat in het loopvlak zat. Bij mij zat er toen een hele dikke schroef in, gestopt bij een tankstation, gebeld, 40 minuten later was de bandenboer er, die kijkt (had de schroef er in gelaten, anders zoek je je rot), propt zo'n prop er in, spanning op de band en je kunt doorrijden tot de banden onder de 1.6 mm zijn. Het was welgeteld 2 minuten werk, want de band hoeft er echt niet voor gedemonteerd te worden.

Ik weet natuurlijk niet of bij jou het ventiel kapot is of er een gat in de wang zit, maar het kan heel makkelijk zijn.

Met dit weer zou ik hoe dan ook niet op een thuisbrenger gaan rijden. Dan heeft je familie nog voor het eind van de week een uitvaart.

• FreakNL
  • Laatst online: 06:39

FreakNL

Well do ya punk?

Bij de kwikfit doen ze niet aan proppen. Ze halen de band van de velg en repareren de boel van binnen-uit. Ook krijg je standaard een nieuw ventiel.

Een prop is ook okay, maar van binnenuit repareren is duurzamer.

[Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 16-01-2023 16:28]

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:44
je rijd toch elke dag 130km , dan rijd je zeker langs 5 andere kwikshit vestigingen , heb je die al gebeld ?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28
Ik betaalde bij mijn vaste garage laatst 2 euro voor een prop. Heb een tientje gegeven.. 10 minuten werk.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:55

Spotmatic

Ken sent me

Wat is er eigenlijk gebeurd met "Binnen zonder afspraak, klaar terwijl je wacht?" bij Kwikfit? Gewoon erheen rijden en wachten tot je aan de beurt bent. Dat kan wat duren natuurlijk, maar dan maar wat uurtjes vrij nemen als jouw veiligheid zo belangrijk voor je is.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:21
Sander schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:01:
Beste baas,

Alvast bedankt!
Beste werknemer,

Wat vervelend dat het overkomt dan kan je tot die tijd met het openbaar vervoer komen. :+

Groeten,

Baas.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

CrystalViriS schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:10:
Het heet toch niet voor niets een "thuiskomertje". M.a.w. het is niet aan te raden daar grote stukken mee te gaan rijden, niet doen dus.
Wie noemt dit dan een thuiskomertje ?
Ik zie gewoon een normale band, daar kan je duizenden km's op rijden?

Natuurlijk is 2 verschillende breedtes band onder 1 auto niet optimaal, dus ik zou TS wel aanraden die te laten vervangen. Maar zolang je er niet van plan bend de nuremburg te gaan doen, zal het voor 1 week normaal rijden geen bezwaar zijn.

[Voor 25% gewijzigd door heuveltje op 16-01-2023 16:25]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hackus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:58:
[...]

Of werkgever schrijf ik ook, dus adhv wat er overeengekomen is !!
Maar dan doe je dus de aanname dat:
• Of TS recht heeft op vervangend vervoer op basis van zijn leasecontract
• Of het zakelijke lease betreft waarbij TS bij gebrek aan vervangend vervoer in zijn leasecontract bij zijn werkgever kan aankloppen voor een oplossing.

Als het privé-lease is zonder recht op vervangend vervoer, dan is het aan TS zelf om een oplossing te regelen (zelf betalen voor vervangend vervoer bijvoorbeeld).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
heuveltje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Wie noemt dit dan een thuiskomertje ?
Ik zie gewoon een normale band, daar kan je duizenden km's op rijden?
Het klinkt als de velg van een thuiskomertje met een normale band.
Natuurlijk is 2 verschillende breedtes band onder 1 auto niet optimaal, dus ik zou TS wel aanraden die te laten vervangen. Maar zolang je er niet van plan bend de nuremburg te gaan doen, zal het voor 1 week normaal rijden geen bezwaar zijn.
Ook de hoogte is net wat anders. Ik zou er hoe dan ook geen week op blijven rijden. Waarschijnlijk zal het goed gaan, maar als je toch onverhoopt een noodstop moet maken en je achterkant breekt uit, heb je toch een probleem.
Zeker als het om zoiets gaat wat elke garage binnen 10 minuten kan oplossen zie ik geen enkele reden om daar mee te wachten.

[removed]

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02:48
redwing schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Het klinkt als de velg van een thuiskomertje met een normale band.

[...]
Je kan geen normale band op een thuiskomer velg monteren. Dat zijn altijd unieke maten.

[Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 16-01-2023 16:34]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is dus een normaal wiel. dit is de set van VW, Seat, Skoda van de Up, Mi, Citigo.

De hoogte van de rest van de wielen is (nieuw)584mm en deze is 587mm hoog

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-02 17:34

Señor Sjon

Magnificent bastard

Als je aan komt rijden met zo'n band, dan kunnen ze hem meestal gelijk fixen. Ik snap niet zo goed waarom dat vijf dagen moet duren. Desnoods 's ochtends afgeven en 's avonds erop laten zetten.

En de maat van het reservewiel is een standaard montagemaat voor die auto. Gaat niet heel veel gebeuren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05:11
WEBGAMING schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:32:
[...]

Je kan geen normale band op een thuiskomer velg monteren. Dat zijn altijd unieke maten.
mee eens, als het een echte tuiskomervelg is.\
ik had een autotje met 155 65 r14. en de thuiskomer die paste was 105 ofzo. dat was echt een thuiskomertje.

Dit lijk meer op een normale stalen velg, met een sicker er op zodat mensen er niet het komende jaar op blijven rijden. De banden maat is normaal.

Ik zou er geen moeite mee hebben om er 1 of 2 dagen op te rijden.
Dump de velg met lekke band in de ochtend, en haal hem eind van de middag of de volgende dag weer op/./

offtopic. heb ooit voor 1 dag 4 van die krengen gemonteerd op mijn auto.
zuinig was het wel, comfortabel en veilig totaal niet.

[Voor 8% gewijzigd door jack zomer op 16-01-2023 16:48]

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:48
Dat reservewiel stukrijden en vervangend vervoer zit wel bij de lease in?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee