Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Home assistant:: Slimme Meter data migreren naar nieuwe HASS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• szjoin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 09:10
Hallo allemaal,

Mijn RPi werd wat vol met allerlei Dockers dus heb ik een Odroid aangeschaft.

De hele docker omgeving is nu opnieuw geinstalleerd.
Echter heb ik reeds +/- 2 a 3 weken aan P1 data (Slimme Meter integration) P1 verzameld op de RPi.

Vraag: Hoe kan ik deze historische data het best migreren naar de Odroid?
Dank!

Alle reacties

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11 16:40
Het hele idee van (Docker) containers is dat je de variabele data (configuraties en logs/data(bases)) buiten de container opslaat, door de betreffende directory's in de container te mappen naar een opslag buiten je container.

Dan is het heel eenvoudig mogelijk om een nieuwere versie van de container te starten, door de bestaande simpelweg te verwijderen en een nieuwere versie te starten met dezelfde directory mappings. Dan heb je automatisch dezelfde config en data ter beschikking. Dat wordt als het goed is ook altijd als preferente werkwijze toegelicht bij de installatie/configuratie.

Als het goed is, heb je dus al je data en config nog, als je de data in de betreffende directory's meegenomen hebt naar je nieuwe omgeving.

Als je die data nu nog hebt, kun je die alsnog plaatsen in de betreffende directory's die je gaat mappen naar interne paden.

Zo nee, dan heb je pech, en zul je opnieuw kunnen beginnen, met wel de juiste paden gemapped zodat je in de toekomst niet dezelfde issue krijgt ;)

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• szjoin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 09:10
Ik heb reeds een nieuwe HASS draaien welke andere data logt.
Ik wil het volgende proberen:
1. Ik prik de P1 kabel over naar de nieuwe HASS. Die logt dus vanaf dat moment en de oude staat stil
2. De oude homeassistant_v2.db verplaats ik naar de nieuwe HASS als 'ha_old.db'.
3. Middels SQLite extraheer ik de relevante data en injecteer deze in de nieuwe database.

Vraag 1: wordt die data idd in 'homeassistant_v2.db' opgeslagen?
Vraag 2: Is dit haalbaar?
(en vraag 3: is er reed een query voor bedacht? :-) )