Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 12:50
Beste mensen,

Sinds een tijdje heb ik een VR bril en daarbij de (blijkbaar bijbehorende) frametime spikes, af te lezen in FPS-VR.
Nouja, over de internetpagina's te lezen doe je daar niet zo veel aan, het is ook niet erg vaak, dus dat laat ik voor wat het is.

Wat mij het meest opvalt, is dat de bril zich steeds "reset".
Als ik in Steam-VR kom, dan beweegt de achtergrond (en alles) met mijn hoofd mee (behalve draaien).
Van het ene op het andere moment, komt er een schokje (en de spike) en is alles goed.

Nu in het spel gebeurt dat ook steeds vaker, niet het draaien dan, maar dat de positie verandert.
Ik speel race-spellen en het valt natuurlijk gelijk op als je iets anders in de auto zit :)
Daarbij heb ik dan ook 9 van de 10 keer een spike.

Ik heb hetzelfde licht als altijd en dus leek me dat geen oorzaak te zijn.
Het is wel iets wat voorkomt als het donkerder wordt: rond die tijd en ik heb het niet in de gaten dat het donkerder wordt, zit je ineens naast de auto....... |:(

Maar dat zou het niet moeten zijn lijkt mij.
Zijn er andere zaken waar ik op kan letten of kan onderzoeken?

De bril is een Lenovo Explorer, lenzen en die oogjes aan de voorzijde zijn netjes schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 20:52
Wat is de rest van je setup? Drivers geupdate of andere drivers geprobeerd?

Ook al eens een andere kamer geprobeerd, of zorgen dat je uniforme verlichting aan hebt? Over het algemeen zijn te witte muren, te weinig verlichting of spiegels lastig voor tracking software.

Ik mis verder wel wat je zelf al hebt gevonden in je zoektocht.

[ Voor 18% gewijzigd door Geronimous op 15-01-2023 15:09 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 12:50
Dat is een goeie! Had ik niet aan gedacht, eerst de pc maar eens:
Intel Core i5 11400F 2.6 – 4.4 Ghz 6-core 12 threads
Gigabyte Geforce RTX 3080 Gaming OC 10Gb Rev 1
MSI Mag B560 Torpedo ATX Gen 2
Corsair Vengeance LPX DDR4 2x8 Gb 3600 Mhz CL18
WD Blue SN570 NVMe M.2 1Tb PCIe 3.0 x4
CM MWE 850 Gold V2
Corsair iCUE H60i RGB PRO XT
Sharkoon TG5 case

Alles een paar maanden terug nieuw behalve de videokaart.
Drivers heb ik reeds geprobeerd, maar juist de nieuwste (VGA) geven nog vele malen meer spikes, dat is niet te doen. Dus heb ik een oudere versie waarvan meneer internet zegt dat ze het minst last hebben van spikes.

Een andere kamer lukt niet zo makkelijk gezien alles met elkaar verbonden is en sommige zaken (playseat opstelling) niet weg kunnen.

In mijn zoektochten, wat voornamelijk om de spikes ging in eerste instantie, kom je 1001 sites tegen en eigenlijk heb ik alles geprobeerd: van drivers, instellingen in nvidia control panel, tot spelinstellingen en belichtingen. Vooral Steam heeft nogal wat instellingen en daarmee ook geknutseld: niets.

Er zijn echt heel erg veel pagina's te vinden over die spikes, maar echt één waar DE oplossing staat, likt er niet te zijn. Er zijn wel sites waarin een enkel- of een handjevol personen zegt dat het voor diegene opgelost is, maar voor het merendeel niet. Voor mij dus ook niet.