Toon posts:

Asus vivovook x510ua bios fail

Pagina: 1
Acties:

• Lrouw1984
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-01 17:31
Goedemiddag mede tweakers,

Gisteren mijn asus vivobook s15 (x510ua) een upgrade gegeven met 16gm ram en een nieuwe m2 ssd.. samsung 860 pro evo… Alles werkte prima, en draaide goed.. daarna even een verse windows installatie gedraait, en tijdens windows update opnieuw opgestart..

Daarna bij opstarten kwam er 1x snel het menu ez flash van asus, daarna schakelde de laptop zichzelf uit.. nu start de laptop met geen mogelijkheid meer op.. de power gaat aan, cpu fan gaat draaien, maar scherm blijft zwart.. de laptop reageert nergens meer op.. kan hem alleen afsluiten met een harde reset..

Wat ik al geprobeerd heb :

Oude spullen terug gestoken..
Bios proberen te resetten zonder accu zoals asus beschrijft..

Heb laatste bios bestand gedownload, laptop oogestart en hopende hiermee iets te bereiken maar helaas..

Ook merk ik dat schijven niet gaan draaien, en als ik een usb stick met led lampje erin stop gaat dit zelfs niet branden..

Het lijkt wel of mijn bios helemaal corrupt is geraakt door de windows update??

Heeft er iemand nog een tip voor me? Ik kom er zelf niet meer uit, maar er zijn vast mede tweakers die nog opties hebben voor me..

Ik hoor graag even van iemand 😁

• Kevin.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:12
Een vriend van mij en ik hebben dit probleem ook gehad met een ander model Asus laptop (N56) een aantal jaar geleden. Van de een op de andere dag wilde het systeem niet meer booten, alles bleef zwart. Enkel het lampje van de accu en de power waren aan en verder gebeurde er niks.

Desbetreffende vriend heeft de Bios chip laten vervangen/opnieuw laten flashen. Ikzelf heb er voor gekozen dit niet te doen en heb de laptop toen maar afgeschreven.

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:07
Kan goed zijn dat Windows update een firmware (/bios) update heeft gedownload, misschien dus niet helemaal goed.

Denk inderdaad zoals hierboven aangegeven dat de bios kapoet is

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Lrouw1984
Ik was er al bang voor…. Heb de originele bios bestanden ook geprobeerd via fat32 stick in de hoop dat recovery zou aanslaan, maar helaas.. komt zelfs geen power op mn usb poorten als ik de laptop aanzet…

Is het lastig/ duur om de bios chip te laten veranderen? Laptop heeft namelijk sentimentele waarde, en wil hem liever niet afschrijven nog..

Bedankt voor de reacties iig!! 👍🏻

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:56
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt iets met de bios te maken heeft, want daar is gewoon helemaal niets aan veranderd.
Ik zou ook zeker niet zomaar de bios updaten in zo'n geval, dan weet je helemaal niet meer wat het probleem is, want nu kunnen er ook problemen ontstaan door die bios update.

Waarschijnlijk is de installatie op de SSD gewoon niet goed gegaan, en wil hij daardoor niet verder opstarten. Of de ssd is gewoon niet goed, en is kapot gegaan tijdens het installeren. Wat gebeurt er als je de ssd er even uit haalt?

[Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 15-01-2023 16:04]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:55
WEBGAMING schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:02:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt iets met de bios te maken heeft, want daar is gewoon helemaal niets aan veranderd.
Ik zou ook zeker niet zomaar de bios updaten in zo'n geval, dan weet je helemaal niet meer wat het probleem is, want nu kunnen er ook problemen ontstaan door die bios update.

Waarschijnlijk is de installatie op de SSD gewoon niet goed gegaan, en wil hij daardoor niet verder opstarten. Of de ssd is gewoon niet goed, en is kapot gegaan tijdens het installeren. Wat gebeurt er als je de ssd er even uit haalt?
Dit,ik zou in dit geval ook de nieuwe Ssd eruit halen en met de oude kijken of het dan wel werkt.

• Lrouw1984
Ik he geprobeerd met oude ssd, ram geheugen etc.. niks werkt.. scherm blijft zwart, geen power op de usb poorten… heb ook geprobeerd via hdmi op extern scherm aan te sluiten.. geeft ook geen signaal.. voordat laptop nog in bios komt blijft hij al hangen..

• Lrouw1984
Voordat de laptop uitging zag ik nog een scherm van ez bios flash, met voorttgang balk dat hij met iets bezig was… toen ging hij uit zichzelf uit, daarna werkt echt niks meer…

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:59
Hoogstwaarschijnlijk is de bios update om de een of andere reden niet goed gegaan en is nu het moederbord van je laptop gebricked. ;(

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:55
McFastFood schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:56:
Hoogstwaarschijnlijk is de bios update om de een of andere reden niet goed gegaan en is nu het moederbord van je laptop gebricked. ;(
Dat denk ik dan ook,helaas,dat de flash,verkeerd is gegaan..

@WEBGAMING ,helaas doet Asus dit blijkbaar ook via windows update, bios update aanbieden:

https://www.asus.com/support/FAQ/1035492/

[Voor 19% gewijzigd door freaky35 op 15-01-2023 18:05]

• Lrouw1984
dank iedereen voor de reacties!! Ik ben bang dat deze laptop zijn einde heeft bereikt…
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee