Ik ben gevraagd een PC samen te stellen voor een senior welke zich vooral en veelvuldig bezighoud met Office werk, internet browsen, muziek luisteren en andere relatief lichte taken. Niet veel speciaals dus.
Er wordt niet gegamed en overclocken is ook uit den boze. Het systeem moet stabiel, vlot en betaalbaar zijn. Vanwege de laatste reden worden er bij voorkeur ook onderdelen uit de huidige, maar defecte, PC hergebruikt. De DVD brander wordt door meneer gezien als een "must".
Wat ik denk te kunnen hergebruiken is niet zo heel erg veel;
- Behuizing: uitvoering: Corsair Carbide 200R Closed
- DVD brander: uitvoering: Samsung SH-224DB
Gebaseerd op een aantal andere vergelijkbare vragen kom ik op onderstaand "aan te schaffen" lijstje maar wil graag jullie mening als second opinion. Zie ik iets over het hoofd? Zijn er slimmere alternatieven?
Randapparatuur zoals een toetsenbord, muis, beeldscherm en printer zijn aanwezig en worden hergebruikt.
Gezien er niet gegamed gaat worden hoop ik met de integrated GPU uit te kunnen. De gebruikte monitor is 1080P.
De kast ondersteund zowel ATX (Standard), Micro-ATX (µATX) als Mini-ITX. Hoe verstanding is het om hier voor Micro-ATX (µATX) te kiezen ipv standaard ATX?
Ik twijfel nog om de cooler te schrappen en de meegeleverde Wraith Stealth cooler te gaan gebruiken.
Graag jullie reacties
Er wordt niet gegamed en overclocken is ook uit den boze. Het systeem moet stabiel, vlot en betaalbaar zijn. Vanwege de laatste reden worden er bij voorkeur ook onderdelen uit de huidige, maar defecte, PC hergebruikt. De DVD brander wordt door meneer gezien als een "must".
Wat ik denk te kunnen hergebruiken is niet zo heel erg veel;
- Behuizing: uitvoering: Corsair Carbide 200R Closed
- DVD brander: uitvoering: Samsung SH-224DB
Gebaseerd op een aantal andere vergelijkbare vragen kom ik op onderstaand "aan te schaffen" lijstje maar wil graag jullie mening als second opinion. Zie ik iets over het hoofd? Zijn er slimmere alternatieven?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H | € 108,80 | € 108,80 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master H412R | € 23,90 | € 23,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 57,45 | € 57,45 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 54,81 | € 54,81 |
Totaal | € 434,85 |
Randapparatuur zoals een toetsenbord, muis, beeldscherm en printer zijn aanwezig en worden hergebruikt.
Gezien er niet gegamed gaat worden hoop ik met de integrated GPU uit te kunnen. De gebruikte monitor is 1080P.
De kast ondersteund zowel ATX (Standard), Micro-ATX (µATX) als Mini-ITX. Hoe verstanding is het om hier voor Micro-ATX (µATX) te kiezen ipv standaard ATX?
Ik twijfel nog om de cooler te schrappen en de meegeleverde Wraith Stealth cooler te gaan gebruiken.
Graag jullie reacties

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum