Toon posts:

Income Tax betalen door blokkade door IRS op blockchain?

Pagina: 1
Acties:

• Floris H
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-01 11:59
Ik heb jullie hulp en kennis nodig. in een mining pool heb ik 2 maanden ethereum gegenereerd. Deze werd omgezet in tether en geplaatst in mijn Trust Wallet. Dit is lang goed gegaan. Nu is er een airdrop bonus geweest na staking bij ethereum. Nu ik deze weer wilde ’withdrawlen’ (in het goed Nederlands 🤣) wordt er aangegeven dat de IRS (Amerikaanse belastingdienst) deze transactie tegen houdt en er eerst ‘income tax’ betaald moet worden voordat de uitkering in de blockchain wordt vrijgegeven (laten we zeggen dat het om 30k Tether gaat). Dus er moet eerst 10k tax betaald worden die ethereum uit de trust wallet haalt of ik moet het zelf regelen via IRS via income tax formulier 1040. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt of is dit een directe ‘red flag’? Heel erg bedankt voor de reacties alvast. Ik kom hier zelf niet uit.

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:30
Als je een airdrop van 30k in Tether krijgt heb je een serieuze mining fabriek gehad! Was jij die persoon waar die nieuwe stroomkabel naartoe werd getrokken?

https://www.omroepbrabant...er-wil-bitcoins-genereren

Zo niet dan is het 100% een scam. Het geld moet ergens vandaan komen, dat ben jij in dit geval.

No One Can Predict the Market!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:08
Waarom zou de IRS zich met jou bemoeien. Bent toch niet Amerikaans belastingplichtige?

Nog los daarvan: belastingdiensten doen aan inhouden of aanslagen achteraf, niet vooraf.

[Voor 34% gewijzigd door Ilmar op 15-01-2023 13:05]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Klinkt alsof je in een flinke scam bent getrapt. Hoop voor je dat je er niet al teveel 'leergeld' in hebt gestopt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:34
if it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck

En in deze cases

if it looks like a scam, smells like a scam, and sounds like a scam, then it is a scam.

Heb even een paar linkjes naar pagina's met wie of wat je in zee bent gegaan?

[Voor 64% gewijzigd door jack zomer op 15-01-2023 13:18]

• bmwgozer
  • Laatst online: 12:30
Zeggen dat je het zelf regelt. 1040 US, RS en ITR is enkel voor US citizens namelijk. Dus boeie.

Of zeggen ze, dat je het dan zelf met IRS moet regelen om je geld te krijgen? Want dat is niet hoe de IRS werkt.

[Voor 37% gewijzigd door bmwgozer op 15-01-2023 13:17]

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Heb je screenshots van de communicatie, via welke site regel je alles?

Ik ben ook wel bang dat dit een grote scam is en dat je:
A ) helemaal niets verdiend hebt en alle investeringen weg zijn
B ) er nu ook nog eens geprobeerd wordt nog meer geld af te troggelen

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Die 30k bestaat niet, maar die 10k die je op gaat sturen is wel echt.

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-01 10:15
Ik denk dat alles al gezegd is. Wel goed dat je om advies vraagt wanneer je het niet helemaal vertrouwt.

• Floris H

• Floris H
Bovenstaand de reactie van customer service en hier de url die je in trust wallet browser in kan vullen: https://eth33.io/?share=83603533 Dan kom je bij de betreffend pool uit. Zoals gezegd. Wel anderhalve maand geld gegenereerd die ook werkelijk in trust wallet stond en verstuurd kon worden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Floris H schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:19:
Wel anderhalve maand geld gegenereerd die ook werkelijk in trust wallet stond en verstuurd kon worden.
Kon, of heb je er ook "echt geld" uit gehaald?

Om geld vragen. De site bestaat net een half jaar. De "links" onder Audit report zijn leeg. Ook heb je niets te maken met US income tax, er van uitgaande dat je geen US paspoort hebt. Het heeft alle tekens van oplichting...

Als je het al wilt proberen, doe het rechtstreeks via de US IRS. Via zelf opgezochte contact-info, niet via links die komen van die customer service of hun website.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sefa
Ook bijzonder dat het een mining pool is voor Ethereum. Ethereum is sinds kort pos en kan dus niet meer via mining verkregen worden. Een staking pool zou kunnen, maar ze hebben het heel specifiek over mining. Ze noemen zichzelf ETH2.0, ze verwijzen niet persé naar de cryptovaluta ethereum 2.0. Het stinkt echt aan alle kanten.

• Floris H
Dank je. Ja ik heb er echt geld uitgehaald. Ik wil het ook via IRS laten verlopen alleen snap ik niet hoe zij er voor zouden kunnen zorgen dat er dan iets wordt vrijgegeven in de blockchain.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:47
Floris H schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Dank je. Ja ik heb er echt geld uitgehaald. Ik wil het ook via IRS laten verlopen alleen snap ik niet hoe zij er voor zouden kunnen zorgen dat er dan iets wordt vrijgegeven in de blockchain.
Heb je minder winst gemaakt (wat in euro's op je rekening staat, wat zij claimen dat je in crypto hebt telt niet) dan dat ze nu vragen over te maken? Ik zou erg voorzichtig zijn. Dit klinkt als een scam. Hier een soortgelijk iets.
In the new research, Sophos reports that when victims tried to withdraw their investments from one of the fake trading schemes, their accounts were frozen and were charged up to hundreds of thousands of dollars in fake “profit tax” to regain access. According to Sophos, the CryptoRom operation is increasingly well-organised and sophisticated and targets victims all over the world.
De IRS gaat sowieso niet om geld in USDT vragen. Waarom zouden ze bij het uitbetalen niet gewoon de belasting kunnen achterhouden. Als je loon krijgt hoef je ook niet eerst met eigen geld belasting te betalen. Dat is niet hoe het werkt. Eerst krijg je geld, dan betaal je belasting, of het wordt door de verstrekker automatisch ingehouden.

[Voor 59% gewijzigd door ZpAz op 15-01-2023 15:55]

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• Sefa
[...]

Het feit dat je geld er uit hebt kunnen halen sluit niet uit dat er spraken is van oplichting. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ponzifraude

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:40
[...]

Volgens mij heb je onterecht nog hoop. Dit is 100% een scam. Eens in de X maanden komt er een rookie tweaker een topic aanmaken waarin het gaat over dat taxgeld/fee/aanbetaling gevraagd wordt. Er is zelfs al een topic geweest van iemand die meer dan een halve ton aan een scam verloren is. Zonde van je geld en energie. Zorg dat het jou niet overkomt.

[Voor 6% gewijzigd door The Redman op 15-01-2023 16:49]

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:40
Hier is een voorbeeldje:
Ingetrapt dus opgelicht.

[Voor 19% gewijzigd door The Redman op 15-01-2023 15:38]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat er belasting moet worden betaald ligt overigens voor de hand.

Maar de manier waarop is vreemd. Zoals ik het lees moet je ook in de VS 'gewoon' achteraf aangifte doen - als je al aangifte zou moeten doen bij hen ipv. hier in Europa.

Misschien kan je het de IRS vragen / of via https://www.irs.gov/privacy-disclosure/report-phishing aangeven dat je een scam verwacht.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Dit is echt de cookie-cutter scam die laatste tijd populair is in crypto. Je kan proberen om te kijken of ze wat uitbetalen (kleine kans, maar aan begin van scams doen ze het om te laten lijken alsof het echt is), maar echt geen cent naar ze opsturen, en ik hoop vooral dat je niet teveel geld erin hebt gestoken.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik zal de eerste optie zo accuraat mogelijk vertalen, inclusief het taalgebruik:
1. Je kunt de belasting zelf betalen! Je moet de Ethereum public chain zelf raadplegen om daaruit de transactie-informatie en de transactie-informatie van de airdrop rewards af te leiden, en je transactie-informatie te bevestigen om je inkomstenbelastingformulier te maken en naar de belastingdienst op te sturen, als je belastingformulier is bevestigd door de belastingdienst zullen ze je op te hoogte brengen van de betaling. (Zodra je jouw betaling hebt gedaan zullen je tegoeden beschikbaar komen om verder te gaan de transactie uit te voeren)
Misschien viel het niet op omdat de tekst er in het Engels staat, maar een normale partij schrijft zoiets toch niet? Het is expres zo vaag mogelijk gehouden om je richting de tweede optie te bewegen. Inhoudelijk klopt deze informatie ook niet.

Formulier 1040 is het aangifteformulier voor de jaarlijkse inkomstenbelasting. Normaal (dus als Amerikaan) vul je die net als in Nederland ergens in maart of april in. De inkomsten van deze maand hoef je (als Amerikaan) pas in april 2024 op te geven.

Het stukje "als je belastingformulier is bevestigd door de belastingdienst zullen ze je op te hoogte brengen van de betaling" klopt ook niet: "payments that are due must be paid immediately". Je moet er zelf voor zorgen dat je op tijd betaalt:
To avoid interest and penalties, pay your taxes in full by the due date of your return
Op 15 juli kon je nog contact opnemen met het betrouwbare telefoonnummer +00123456789.
ZpAz schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:31:
[...]

De IRS gaat sowieso niet om geld in USDT vragen.
Er staat nergens dat de IRS om USDT vraagt. Ethereum biedt een (frauduleuze) dienst aan waarbij je USDT in je wallet moet doen en zij vervolgens je aangifte verzorgen.

beschermheer van het consumentenrecht

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:29

knakworst

Get Dilberted!

Floris H schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:57:
Ik heb jullie hulp en kennis nodig. in een mining pool heb ik 2 maanden ethereum gegenereerd. Deze werd omgezet in tether en geplaatst in mijn Trust Wallet. Dit is lang goed gegaan. Nu is er een airdrop bonus geweest na staking bij ethereum. Nu ik deze weer wilde ’withdrawlen’ (in het goed Nederlands 🤣) wordt er aangegeven dat de IRS (Amerikaanse belastingdienst) deze transactie tegen houdt en er eerst ‘income tax’ betaald moet worden voordat de uitkering in de blockchain wordt vrijgegeven (laten we zeggen dat het om 30k Tether gaat). Dus er moet eerst 10k tax betaald worden die ethereum uit de trust wallet haalt of ik moet het zelf regelen via IRS via income tax formulier 1040. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt of is dit een directe ‘red flag’? Heel erg bedankt voor de reacties alvast. Ik kom hier zelf niet uit.
Maak ook een nieuwe wallet aan en sluis wat je hebt zsm weg. Met behulp van smart contracts is je huidige trustwallet adres niet meer te vertrouwen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:00
Sissors schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:33:
Dit is echt de cookie-cutter scam die laatste tijd populair is in crypto. Je kan proberen om te kijken of ze wat uitbetalen (kleine kans, maar aan begin van scams doen ze het om te laten lijken alsof het echt is), maar echt geen cent naar ze opsturen, en ik hoop vooral dat je niet teveel geld erin hebt gestoken.
psies dit. geen geld opsturen, dit lijkt sterk op een bekende scam.

Hoeveel gains zijn er "gemaakt" ? Dat zal waarschijnlijk totaal onrealistisch zijn met de markt van de afgelopen tijd.

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Roder dan dit worden de vlaggen niet.
Sluis hetgeen wat je hebt zo snel mogelijk weg inderdaad. Dit mag je zien als ‘lokgeld’ want hee ik krijg toch gewoon netjes uitbetaald?

De volgende stap zou zijn dat je verder mee gaat in het verhaal en dus nog grotere verliezen gaat maken waar je echt never nooit meer iets van terug ziet.

Hopelijk valt de inleg mee maar als ik je voorbeeld bedragen hoor klinkt het nogal heftig.

Sterkte ermee.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:47
Dit is volledige onzin en dus een scam..

[Voor 82% gewijzigd door Nopheros op 15-01-2023 19:49]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee