Toon posts:

Aankoopadvies: 2x 1440p 24" monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:11
Ik zoek een?
Ik zoek twee nieuwe monitoren om mijn huidige twee te vervangen:
uitvoering: Dell UltraSharp U2410 Zwart & uitvoering: HP LA2405WG Zwart

Dit zijn twee 24" op 1920x1200, maar de Dell op zichzelf kan een kamer verwarmen. Daarnaast zijn het verschillende schermen met verschillende helderheden, en kan ik mijn werklaptop niet op beide aansluiten. Dat mag wel eens veranderen.

Deze twee beeldschermen nemen qua breedte al de maximale hoeveelheid ruimte in die ik heb. In de pricewatch komt dat uit op een filter van 563.6mm. Daarom ook de wens om het op 23.8"-24" te houden. Anders was ik wel voor 27" gegaan. De resolutie waar ik naar op zoek ben is 2560x1440.

Daarnaast ga ik het liefste voor IPS of een familielid daarvan, in ieder geval geen VA. Deze zie ik ook niet terugkomen in mijn shortlist, maar ik wil het wel even benoemen.

DP in via USB-C en daisy chaining is daarnaast ook een must voor mij. De reden hiervoor is simpel: Mijn ThinkPad voor werk heeft DP over USB-C, dus dat lijkt mij een ideale oplossing om m'n werkschermen aan elkaar te koppelen. Daarnaast wil ik mijn privé PC gewoon via DP verbinden aan het primaire scherm, dus ook dan werkt daisy chaining mooi mee.

Ook heb ik graag interne voedingen, omdat ik eigenlijk geen ruimte heb achter mijn bureau om twee van die kisten neer te leggen. Daarom alleen interne voedingen. Verder maken luidsprekers me niks uit, want ik gebruik ze toch bijna niet. En 60hz vs 75hz maakt ook niet zo gek veel uit.

Wat is je budget?
Maximaal €300 per stuk. Tenzij er een monitor is die zó veel beter is dan dat, dan heb ik misschien nog wat ruimte.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, het moet gewoon een goed display zijn. Of dat nou Samsung, Dell, Philips of Lenovo is (of nog wat anders), het maakt mij écht niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Dit is de PC waar ze aan komen te hangen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-6700K Boxed€ 350,-€ 350,-
1MoederbordenAsus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Blue WD40EZRZ, 4TB€ 103,03€ 103,03
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 148,36€ 148,36
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15€ 99,90€ 99,90
3VentilatorenNoctua NF-A14 PWM, 140mm€ 20,95€ 62,85
2Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 55,90€ 111,80
1Optische drivesAsus DRW-24D5MT (bulk) Zwart€ 15,52€ 15,52
1VoedingenCorsair RM550x€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 275GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 525GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 891,46

En dit is de laptop:
uitvoering: Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 (20X300NMMH), deze heeft een 65W lader nodig, wat binnen de 4 monitoren valt die ik heb gevonden.

De monitoren zullen gebruikt worden voor werk (programmeren, documenten tikken in Word, wat aanrommelen in Excel, meetings). Daarnaast dus ook voor privé, waarbij ik vaak van alles en nog wat aan het doen ben, zo af en toe wat games met vrienden. Geen fotosoep of andere taken waarbij kleurechtheid van essentieel belang is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat ik goed ben opgevoed, heb ik natuurlijk zelf alvast een shortlist gemaakt:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenDell P2423DE Zwart€ 287,05€ 287,05
1MonitorenLenovo ThinkVision P24h-2L (62B2GAT1EU) Zwart€ 279,-€ 279,-
1MonitorenPhilips B-line 246B1/00 Zwart€ 264,06€ 264,06
1MonitorenSamsung S60UA 24" Zwart€ 225,35€ 225,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.055,46
  1. uitvoering: Samsung S60UA 24" Zwart Prima monitor, lekker simpel, doet wat 'ie moet doen. 75Hz is nice, maar wie heeft bedacht dat die USB poorten achterop moeten zitten in de plaats van aan de zijkant? Dat lijkt me erg onhandig. Daarnaast geeft het menu me weinig vertrouwen, omdat je niet precies kunt zien waar welke knoppen zitten. Ook minder poorten dan de rest, maar wel betaalbaar met z'n €225.
  2. uitvoering: Philips B-line 246B1/00 Zwart Wederom een simpel doch degelijk ontwerp. USB aan de zijkant, zoals het hoort. Ook wat meer poorten, waaronder gigabit ethernet. Niet per se nodig, maar wel handig (want we weten allemaal hoe stabiel wifi kan zijn...) Echter moeilijker te verkrijgen en duurder bij de 'gebruikelijke' consumentenshops.
  3. uitvoering: Lenovo ThinkVision P24h-2L (62B2GAT1EU) Zwart Recht, degelijk, mooi, simpel en met voldoende poorten. Helaas niet zo bijster veel reviews van te vinden, echter ben ik bekend met de uitvoering: Lenovo ThinkVision T24h-20 Zwart en dat is een erg fijn scherm. Deze heeft geen Daisy Chaining overigens, daarom staat 'ie niet in de shortlist.
  4. uitvoering: Dell P2423DE Zwart De duurste van de lijst. Mooi, sleek design en Dell kennende gaat dit ding ook wel jaren en jaren mee. Is het de premium waard over de rest van de schermen? Daarover twijfel ik. Voordeel van de Dell is dan weer dat je ook de USB hubs kunt chainen, dat is wel tof.
Samengevat denk ik dus dat de Samsung aan het kortste eind trekt, en dat de daadwerkelijke keuze tussen de Philips, Lenovo en Dell gaat. De Philips heeft een 75Hz scherm, is de goedkoopste (wel bij een bedrijf wat ik zelf niet zo goed ken) én heeft 2x HDMI i.p.v. 1x HDMI t.o.v. de rest. Niet per se nodig, wel handig als ik weer met PCs aan het knooien ben. Dit plaatst 'm voor mij op de eerste plek voor nu.
De Lenovo is ook een goede keuze lijkt me: Mooi design, genoeg poorten en fysieke knoppen aan de voorkant. Mist t.o.v. de Philips 1 HDMI poort, verder volgens mij praktisch equivalent.
De Dell is dan P3 - de duurste (voor nu, dan) en heeft t.o.v. de Lenovo weinig meerwaarde, denk ik. Het chainen van de USB Hubs is leuk, maar is dat de premium waard? Voordeel is dan wel weer dat je er de uitvoering: Dell Slim Soundbar aan kunt hangen, en die dingen zijn echt wel wat beter dan wat er uit een standaard monitorspeaker komt. Nog altijd niet supergeweldigperfect, maar beter hè!

Hoe dan ook zijn 2 van de hierboven genoemde schermen met respectievelijke stroomverbruiken van 15.2W, 23W en 20W dik minder dan de Dell met z'n 75W en praktisch equivalent of minder dan de HP met z'n 45W. Maximaal 46W versus 120W, dat merk ik denk ik wel...

Wat is concreet je vraag?
Wat ik nu graag wil eten is: Wat denken jullie van deze shortlist en mijn redenaties? Zie ik dingen over het hoofd, vergeet ik iets of hebben jullie andere suggesties? Ik weet dat het een lap tekst is, maar dan is mijn gedachtegang hopelijk nog een beetje te volgen.

TL;DR:
Ik zoek twee nieuwe schermen. Zie kopje 'Ik zoek een?' en verder voor meer uitleg.

and thanks for all the fish.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee