Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Hallo allemaal,

Kom dr weer eens niet uit... Wie weet hebben jullie tips of input waar ik wat mee kan..

Vorige week op gesprek geweest bij een bedrijf wat in het onderhoud zit van pompen. Een interessante functie
welke mij erg leuk lijkt en waar ik uitdaging in zie. Veel vrijheid met het zelf inplannen van de werkzaamheden,auto, laptop en telefoon van de zaak die zonder kosten prive gebruikt mogen worden.

Een van de nadelen is dat ik er qua salaris behoorlijk op achteruit ga, dit is in die zin logisch want ik ga van 5 ploegendienst (2-2-2) naar een dagdienst functie. Ik verdien nu bruto rond de 3900 en dit zal 3100/3400 worden. Ook is de vrijheid die ik in ga leverenook wel een nadeel....

Voordelen zijn vooral het 'eigen baas' zijn over de werkzaamheden, niet elke dag het zelfde kunstje doen op het werk met de zelfde saaie en ongemotifeerde collega's. Regelmatige werktijden lijken me ook wel weer lekker..

Het ene moment neig ik ernaar om het niet te doen gezien de vrijheid die ik in moet leveren maar het andere moment twijfel ik toch weer....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-06 19:25
Ik zou vooral kijken naar de potentie, kan je (snel) groeien in de functie?

Let op dat je alsnog bijtelling moet betalen voor prive rijden van de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:43
Wat is je vraag nu precies? Wat wij zouden doen of jou zouden adviseren? Daar hebben we veel te weinig informatie voor.

Belangrijkste is dat je werk leuk is en het past in je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 13:35

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er een gezin waar je rekening mee moet houden?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 11:33

M14

Moet je nu in de weekenden werken? En hoe was dat voorheen? Voor mij zou juist werken in ploegen/weekend heel veel vrijheid inleveren. Op wat voor manier denk je dat je vrijheid inlevert?

Betreft salaris, als de bedragen die je noemt al inclusief de ploegen toeslagen zijn is het verschil netto 'slechts' €400.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ploegendienst is slopend voor je lichaam en geest, als je de extra inkomsten kan missen zou ik lekker die nieuwe baan gaan doen.
Direct kijken of je misschien ook wat cursussen ed. bij je nieuwe baas kan gaan doen en dan verder opwerken. Die uitdagingen maken je leven een stuk leuker dan elke dag hetzelfde kunstje doen ergens in een fabriek.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 15-01-2023 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Falcon schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:06:
Is er een gezin waar je rekening mee moet houden?
Geen gezin wel een vrouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:54
Chefke0611 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:02:
Veel vrijheid met het zelf inplannen van de werkzaamheden,auto, laptop en telefoon van de zaak die zonder kosten prive gebruikt mogen worden.
Denk je aan de bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
M14 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:12:
Moet je nu in de weekenden werken? En hoe was dat voorheen? Voor mij zou juist werken in ploegen/weekend heel veel vrijheid inleveren. Op wat voor manier denk je dat je vrijheid inlevert?

Betreft salaris, als de bedragen die je noemt al inclusief de ploegen toeslagen zijn is het verschil netto 'slechts' €400.
Ja werk nu volcontinu, 2x ochtend, 2x middag, 2x nacht en vervolgens 4 dagen vrij (waarvan de eerste nog deels een slaapdag is). Dus ja weekend werken we ook.

Ik denk dat ik vrijheid moet inleveren omdat;
-Ochtenddienst 1400 klaar en 14:10 thuis en dus de rest van de middag lekker vrij.
-Middagdienst 1400 beginnen, 13:20 richting werk maar kan in de ochtend nog e.e.a. doen
-Nachtdienst zijn ruk.... Voordeel is dat je voor je eerste nacht overdag lekker vrij bent.

Bij werken in dagdienst heb ik het gevoel van 07:30 beginnen om vervolgens 17:00 thuis te komen, koken, brood smeren en voor mn gevoel is de dag dan alweer voorbij..

Bedrag van mn huidige baan is incl. ploegentoeslag, bij de nieuwe baan zit uiteraard geen ploegentoeslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefke0611
Ernemmer schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:13:
Ploegendienst is slopend voor je lichaam en geest, als je de extra inkomsten kan missen zou ik lekker die nieuwe baan gaan doen.
Direct kijken of je misschien ook wat cursussen ed. bij je nieuwe baas kan gaan doen en dan verder opwerken. Die uitdagingen maken je leven een stuk leuker dan elke dag hetzelfde kunstje doen ergens in een fabriek.
Ja daar neig ik dus ook naar. Merk nu na 15 jaar ploegendienst dat het wel zwaarder begint te worden, heb er echter nog geen last van zoals andere collega's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Niet_Jan_Jaap schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:05:
Ik zou vooral kijken naar de potentie, kan je (snel) groeien in de functie?

Let op dat je alsnog bijtelling moet betalen voor prive rijden van de auto.
Groei binnen de functie en naar andere functies is mogelijk. Ja bijtelling is bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:22
Ik heb een jaar of 5 geleden de stap gemaakt naar dagdiensten als servicemonteur. Gelukkig heb ik me daar toen goed kunnen verkopen en was er eigenlijk geen terug val in salaris.

Maar de voordelen van de vrije ochtenden en middagen herken ik, maar weegt totaal niet op tegen alle nadelen van ploegendienst.
Het was een verademing voor mijn fitheid, niet meer 2 dagen je ritme over hoop na de nachtdienst of de rest van de dag enorm vermoeid na de ochtenddienst.

Vrijheid heb je bij een goed bedrijf in de buitendienst ook, even snel je boodschappen doen op de weg naar huis terug of even ergens wat ophalen is vaak geen probleem. Maar als servicemonteur wel weer vaak overuren en af en toe storingsdienst.

Nu recent overgestapt naar een werkgever met echt kantoor tijden en dat bevalt nog beter moet ik toegeven. En ondanks dat ik nu binnenwerk en dat best even aanpassen was, bevalt dat goed.
Ik kan het alleen maar aanraden. Je voelt je fitter en voor het sociale leven is het ook handiger gewoon de weekenden lekker thuis te zijn.
En in deze tijden met technisch personeel gebrek moet je best wat kunnen vinden dat meer in de richting betaald van wat je nu verdient met wat reisuren of overuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 09:17
Chefke0611 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Ja werk nu volcontinu, 2x ochtend, 2x middag, 2x nacht en vervolgens 4 dagen vrij (waarvan de eerste nog deels een slaapdag is). Dus ja weekend werken we ook.

-Ochtenddienst 1400 klaar en 14:10 thuis en dus de rest van de middag lekker vrij.
-Middagdienst 1400 beginnen, 13:20 richting werk maar kan in de ochtend nog e.e.a. doen
-Nachtdienst zijn ruk.... Voordeel is dat je voor je eerste nacht overdag lekker vrij bent.

Bij werken in dagdienst heb ik het gevoel van 07:30 beginnen om vervolgens 17:00 thuis te komen, koken, brood smeren en voor mn gevoel is de dag dan alweer voorbij..
Zolang je evenveel uren per week blijft werken en reistijd gelijk blijft is die hele vrijheid natuurlijk slechts perceptie, je hebt dan. simpelweg evenveel uur “vrij” in beide situaties. Wel heb je bij ploegendienst meer vrije uren met daglicht, afhankelijk van hoe je je vrije tijd graag invult kán dat aantrekkelijker zijn. Maar anderzijds werkt het grootste deel van de maatschappij grosso modo tussen 7 en 18 uur op ma-vr, dus qua mogelijkheden voor sociaal leven en relaties is niet-ploegendienst vaak aantrekkelijker. Anderzijds kan het élke dag zelfde tijden ook als sleur worden ervaren, waarbij ploegendiensten een soort afwisseling voor de geest geven. Mijns inziens valt dat voordeel echter in het niet bij de nadelen, masr dat is uiteraard voor iedereen een persoonlijke afweging…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:47
Heb zelf ook 5 jaar in een 2-2-2 rooster gewerkt en kon intern de stap maken naar een 2-ploegendienst zonder weekenden.

Beste keuze ooit wat mij betreft aangezien zowel lichamelijk als geestelijk de 5-ploegendienst een aanslag is op je lichaam.

Ondertussen werk ik gewoon op kantoor wat nog beter bevalt. Destijds wel een kleine stap achteruit gedaan, maar is het wat mij betreft zeker waard ook qua sociaal leven!

Zo te horen lever je netto niet eens bijster veel in, wat let je behalve salaris om het gewoon te proberen?

[ Voor 11% gewijzigd door Grifoendor op 15-01-2023 10:26 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben je al klaar met onderhandelen over het salaris?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
Je kunt als het net niet goed voelt qua salaris opnieuw gaan onderhandelen, of je kunt nog even verder kijken, genoeg bedrijven die staan te springen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 19:56
Hier ook een ploegenrooster, 2-2-2, bevalt mij prima, ook door het gevoel van meer tijd over hebben, dit komt natuurlijk ook doordat we gemiddeld op 33,6 uur per week zitten, als je daar een 40 urige werkweek voor terug krijgt…

Heb sinds dit jaar wel besloten wat loon in te leveren en 13 extra vrije dagen te kopen, zo kan ik ook wat meer vrij nemen in de weekenden!

Ongemotiveerde collega’s heb je natuurlijk in elk bedrijf, of het nou in dagdienst of ploegendienst is;-)

Voor mij is het wel vooral het financiële plaatje wat de doorslag geeft, maar door wat extra vrije dagen te kopen kan ik mezelf wat vaker opladen zeg maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dark_angel1969
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 20:05
Kijk ook even wat je loon zou zijn als er geen ploegengeld bij zit. En vergelijk dat dan met je nieuwe loon.
Misschien kom je zelfs in een andere belastingschaal maar dat zou je even door moeten rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:19
Ik weet niet wat je leeftijd is (heb maar even snel door het topic gescrold), maar ik begrijp precies wat je bedoeld.

Ik heb eigenlijk mijn hele carrière al een combinatie van ploegen dienst en gewone kantooruren. Die ploegendienst bestond uit diensten van 8 uur, maar ook 12.

Het is fijn als je de ochtend of een dag doordeweeks vrij bent, maar houdt er wel rekening mee dat je bij ploegendienst altijd vast zit aan je uren. Je zegt dat je met je nieuwe baan je werkzaamheden een beetje zelf kunt indelen, dit is ideaal om dingen in je prive sfeer te regelen. En ook wat hierboven vernoemd wordt, ploegendienst is killing voor je lichaam.

De keuze ligt bij jezelf, succes met beslissen.

Edit:

Heel veel typos :D

[ Voor 3% gewijzigd door Tuupie op 15-01-2023 13:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 15:57
De mens is gemaakt om te draaien op ritme. 5 ploegen is funest voor je privé leven is mijn ervaring. Daar ben ik na 6 maanden uit gestapt en een flinke stap terug gedaan in salaris. Maar basissalaris is maar 1 ding en binnen een jaar zat ik op hetzelfde salaris, plus nog een hoop extra secundaire voorwaarden zoals 18% vrij besteedbaar budget, 13e maand, opleidingsmogelijkheden, gedeeltelijk thuis kunnen werken, etc.

Als je vrij bent in indeling van je uren per week is dat veel meer waard. Dan kun je privé en werk altijd combineren hoe het jou uit komt. En niet hoe de werkgever zijn planning is. Die vrijheid is uitermate fijn.

Wat jij ambieert weet alleen jij zelf.

Mijn persoonlijke keuze uit ervaring is een makkelijke keuze, nooit meer 5 ploegendienst. Alleen als het door omstandigheden tijdelijk niet anders zou kunnen. Maar in de huidige markt vechten werkgevers om nieuwe werknemers..

Daarop volgende is jezelf goed verkopen. Geef aan dat je wel serieuze interesse hebt, maar er op financieel het een probleem gaat opleveren. Als er echt niets bij kan, maar er wel aan de slag wil gaan, dan zou ik inzetten op secundaire voorwaarden. Zoals aantal vrije dagen, 13e maand, besteedbaar budget, etc. Kijk ook naar hoeveel je werkgever bij draagt aan je pensioen bijvoorbeeld. Veelal is het 50-50. Maar een werkgever gaat vrijwel altijd akkoord met 75% voor de werkgever. Hetgeen al snel een paar honderd scheelt per maand. Basissalaris is maar 1 aspect.

[ Voor 56% gewijzigd door Noord27 op 15-01-2023 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:03

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Persoonlijk zou ik voor de dagdienst functie gaan. Zoals andere Tweakers ook al zeggen zijn ploegendiensten redelijk slopend voor je lichaam. Ik zie op je profiel dat je inmiddels net 40 bent en vanaf nu begin je wat ouder te worden en dat zal je straks ook wel gaan merken.

Maar de keuze zal je zelf moeten maken. Succes!

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25

Qwerty-273

Meukposter

Chefke0611 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:02:
Het ene moment neig ik ernaar om het niet te doen gezien de vrijheid die ik in moet leveren maar het andere moment twijfel ik toch weer....
Die vrijheid is natuurlijk maar een concept waar je nu aangewend bent. Denk er wel aan dat het gros van werkend Nederland wel een dagdienst rooster draait. Daarmee is de samenleving ook ingesteld op dat patroon van werken en vrij hebben. Leuk als je door je ploegenrooster een maandagmorgen vrij hebt, maar kan je dan wel iets "nuttigs" doen? Of dat een evenement op vrijdag- of zaterdagavond wordt georganiseerd, maar je dan dienst hebt en dus geen mogelijkheid hebt om (samen met partner) naar het evenement toe te gaan.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 04-07 11:33

M14

Chefke0611 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Bedrag van mn huidige baan is incl. ploegentoeslag, bij de nieuwe baan zit uiteraard geen ploegentoeslag.
Dan is het salaris deel wat je er op 'achteruit' gaat nog best te overzien. Meestal zijn de toeslagen een aanzienlijk deel van je salaris.

Ik snap wat je bedoeld met de vrije momenten. Daar komt voor terug dat de weekenden altijd vrij zijn. Voor mij is dat best wat waard, maar hoe dat voor jou is zul je zelf naar waarde moeten schatten.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Roenie schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:54:
Ben je al klaar met onderhandelen over het salaris?
Nee nog niet. Dat ga ik deze week doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Ik kan niet op iedereen zn berichtje persoonlijk reageren maar bedankt voor jullie input! Ik zou aankomende week een voorstel krijgen qua salaris. Word vervolgd! Laat nog wel even weten wat het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Chefke0611 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:41:
Ik kan niet op iedereen zn berichtje persoonlijk reageren maar bedankt voor jullie input! Ik zou aankomende week een voorstel krijgen qua salaris. Word vervolgd! Laat nog wel even weten wat het geworden is.
Nog meteen ja zeggen. Altijd aangeven dat het minder is als je verwacht had. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:16
Qwerty-273 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:50:
[...]

Die vrijheid is natuurlijk maar een concept waar je nu aangewend bent. Denk er wel aan dat het gros van werkend Nederland wel een dagdienst rooster draait. Daarmee is de samenleving ook ingesteld op dat patroon van werken en vrij hebben. Leuk als je door je ploegenrooster een maandagmorgen vrij hebt, maar kan je dan wel iets "nuttigs" doen? Of dat een evenement op vrijdag- of zaterdagavond wordt georganiseerd, maar je dan dienst hebt en dus geen mogelijkheid hebt om (samen met partner) naar het evenement toe te gaan.
Ik vind het, met uitzonderingen van nachtdiensten wel fijn. Niet zozeer ploegendienst, maar meer afwijkende werktijden van de norm. Geen gekut meer met drukte bij de Ikea of je buren tegenkomen bij de bouwmarkt op zaterdagmiddag. Monteur die langs komt hoef je geen vrij voor te nemen. Files zijn verleden tijd. 8) Dingen regelen in het algemeen hoeft niet meer onder werktijd. Hoewel het bij niet alle beroepen mogelijk is voel je je bij beroepen waar het wel kan ook een beetje ongemakkelijk om een uur aan de telefoon te hangen met een bank of verzekeraar. Tenminste, ik wel. :+ Kinderen uit school halen op de dagen dat je late/nachtdienst hebt kan ook een voordeel zijn, afhankelijk van hoe de tijden zijn.

Daar tegenover staat dat je niet elk weekend 100% vrij bent dus je mist her en der wat verjaardagen, voor die paar evenementen zal je de planning zo moeten beïnvloeden dat je die dag niet ingeroosterd wordt. :P Dagje pretpark buiten de schoolvakanties is ook een klein voordeel, eigenlijk een gemis dat je daar bij een 'normaal' beroep een vrije dag voor moet inleveren. Maandag naar de Efteling en die tijd op zaterdag inhalen lijkt mij voor veel beroepen een prima optie.

Elke donderdagavond naar voetbal gaat je ook niet lukken, maar daar heb je alleen last van als je een late dienst hebt. Bij een vroege dienst heb je er sowieso geen last van en bij een nachtdienst zou je er voor nog iets kunnen doen als dat qua tijd past. Omdat de wisseling van diensten die je werkt niet gelijk loopt met de weekdagen is het, afhankelijk van het roosterschema, prima mogelijk dat je weken achter elkaar geen enkele donderdagavond mist. Of het rooster ligt zo dat je juist elke donderdagavond mist, maar dat kan je vast oplossen door een dagje in te vallen voor iemand die ziek is waardoor je hele rooster vanwege arboregels op de schop moet. >:)

Ik zie ploegendienst een beetje als een wat extremere gevoel van vrijheid waar je de afgelopen twee jaar als thuiswerker mee te maken hebt gehad. Even tussendoor naar de winkel, kind ophalen, pakketje wegbrengen. Alleen die nachtdiensten zijn minder makkelijk als je wat ouder wordt, net als een nachtje feesten en binnen drie uur slaap weer 'fris en fruitig' zijn. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
@jadjong Die zaken kun je ook inplannen zonder in een ploegendienst systeem te werken. Een werkgever waarbij je je uren flexibel in kan delen (per week bijvoorbeeld) is het devies. Dan houd je eigen regie en geef je die niet uit handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Wat ik me nog afvraag is of je in je huidige functie ook over een wagen van de werkgever beschikt. Als dat niet zo is, dan gaat je loon er eigenlijk amper op achteruit, ondanks dat je van een ploegensysteem naar dagdienst gaat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggear
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-06-2023
Hey, al iets ondernomen?

Ik zit nu met hetzelfde dilemma.
15jaar ploegen, nog nooit iets anders gdn.

Mijn lichaam zegt veranderen maar men brein is aan het flippen juist omdat ik die "vrije" uren nu heb.
Uurloon is wel hoger maar door de ploegenpremies die wegvallen komt het ongeveer op hetzelfde neer/maand.
En dan hebben we hier wss binnen paar weken wel opslag, die de beslissing niet makelijker maakt.

Aan de ene kant denk ik als je het niet doet kan je het niet weten en mss beklaag ik me dat. Maar als ik het wel doe en het ligt me niet zit ik er ook mee natuurlijk...

En jou situatie is zowat hetzelfde ls mijn dilemma

Mvg cedric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-07 17:05
Oggear schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 03:18:

Mijn lichaam zegt veranderen maar men brein is aan het flippen juist omdat ik die "vrije" uren nu heb.
Ik snap de vrije uren niet zo, ik snap dat als je heel vroeg begint dat je dan om 14.00 al klaar bent, maar zo is het toch met alles. 6-9 slaap en de rest van de dag kun je een ritme aanhouden wat je wil. Denk dat het als 'vrij' voelt omdat je bijv. als je om 14.00 klaar bent, heel veel anderen niet klaar zijn. Althans ik voel hetzelfde door nu lekker in de ochtend om 06.00 te beginnen met werken. Er zijn ook legio mensen die vroeger op staan om de vaste dingen zoals sport al te doen voor het werk begint waardoor ze na het werk echt 'vrij' zijn.

Lichaam gaat het beste op een vast ritme en dan een punt. :+

Bij de meeste keuzes waar je van slechter naar beter gaat moet je inleveren of met wat moeite gelijk blijven qua salaris. Ploegen -> niet ploegen, gevarengeld -> veilige baan, 40 -> 36 uur.... Doet 1 jaar pijn en dan ben je het vaak al vergeten en ben je blij dat je het gedaan hebt

[ Voor 14% gewijzigd door Furion2000 op 15-06-2023 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-07 16:47
Oggear schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 03:18:
Hey, al iets ondernomen?

Ik zit nu met hetzelfde dilemma.
15jaar ploegen, nog nooit iets anders gdn.

Uurloon is wel hoger maar door de ploegenpremies die wegvallen komt het ongeveer op hetzelfde neer/maand.
En dan hebben we hier wss binnen paar weken wel opslag, die de beslissing niet makelijker maakt.

Aan de ene kant denk ik als je het niet doet kan je het niet weten en mss beklaag ik me dat. Maar als ik het wel doe en het ligt me niet zit ik er ook mee natuurlijk...

En jou situatie is zowat hetzelfde ls mijn dilemma

Mvg cedric
Als je lichaam zegt veranderen... Je hebt daar maar 1 van. Wat heb je aan die vrije tijd als je straks fysiek naar de k... bent?
Heb zelf de overstap gemaakt en had niet verwacht dat een vast ritme me zo goed zou bevallen, maar dat doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42
Heb zelf vorig jaar 2 ploegen met elke 2 weken een dag vrij en zaterdag dagdienst ingeruild voor dagdienst met vrijdagmiddag vrij. En meer loon.
Ja, met dit weer en dan ochtenddienst in de pool is leuk.
Maar dat kan ook na het avondeten. Maar dat lange weekend, heerlijk gewoon. En niet meer op tijd naar bed ivm ochtenddienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:25

Heimdallr

Asgard

Ik ben zelf servicemonteur en ik kan het je alleen maar aanraden. Aan het begin van de dag lekker in je auto stappen en 's avonds weer thuiskomen na een werkdag die nooit hetzelfde is.

Top functie :)

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petra.H.
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Oggear, ik zou uit de ploegendienst gaan als je kunt, want ik denk dat je je er lichamelijk veel beter en fitter van gaat voelen, ook op de langere termijn. Dan heb je misschien minder keer vrij zeg op woensdag om 15 uur, maar dan kun je veel meer doen met de vrije uren die je wel hebt in je leven. Gewoon omdat je fitter bent.

Je zegt dat je misschien evenveel salaris gaat krijgen met gewone werkdagen werken, of dat je er heel misschien een klein beetje op achteruit gaat (als ze salarisverhoging krijgen waar je nu werkt). Maar ik zou er echt wel wat salaris voor over hebben om een regelmatiger levensritme er voor terug te krijgen.

En stel dat het echt niet bevalt, dan kun je waarschijnlijk toch nog wel weer een baan vinden waar je weer wel in ploegendienst gaat werken.
Pagina: 1