Na inschakelen VPN geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har138
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-01-2023
Ik gebruik een Dell laptop met Windows 10 prof. Voor VPN gebruik ik Mullvad VPN. Ik gebruik de browsers Firefox en Chrome. Alles werkte goed tot een paar weken geleden. Toen is de laptop werkende van de tafel op de grond gevallen. Als ik de browsers zonder Mullvad VPN gebruik werkt alles goed. Op het moment dat ik Mullvad VPN inschakel kan ik ongeveer 10 tot 20 seconden de browsers gebruiken. Daarna heb ik geen connectie meer naar het internet. Schakel ik Mullvad VPN weer uit, dan werkt alles weer goed.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Mullvad VPN met Revo unistaller verwijderd en daarna weer geïnstalleerd. Het probleem blijft
- Mullvad VPN met Revo unistaller verwijderd en NordVPN geïnstalleerd. Het probleem blijft
Het lijkt dus niet aan de VPN software te liggen, dacht ik toen.
- Bitdefender total verwijderd. Gebruik dus nu Windows defender. Het probleem blijft
- sfc /scannow uitgevoerd. Diverse bestanden gerepareerd. Het probleem blijft

Probleemoplosser van Windows 10 uitgevoerd voor Mullvad VPN netwerk. Gaf een probleem met het ontbreken van de standaardgateway. Zou gefixt zijn door de probleemoplosser, maar na meerdere keren de probleemoplosser gebruikt te hebben bleek het probleem weer op te duiken en 'gefixt' te zijn.

Ik weet nu niet meer wat ik verder moet uitproberen. Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
@har138 je schrijft dat je laptop van de tafel is gevallen
als je vreest dat er iets fysieks kapot is moet je de laptop hardware (laten) nakijken
ik vind het heel raar dat door die val een enkel specifieke functie niet meer werkt, tenzij er voor die functie een specifiek stukje hardware nodig is dat door andere functies niet wordt gebruikt
ik denk (maar ik was er niet bij) dat er geen hardware probleem is

ik ken mullvad vpn niet,
bitdefender gebruik ik niet, ik vertrouw op de windows spullen

behalve "probleem oplosser", die heeft bij mij nog nooit geholpen, alleen maar meer problemen veroorzaakt.

waarom gebruik je "revo uninstaller" voor het verwijderen van software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 10:29
Wat je nog kunt doen om de circelt compleet te maken is het op een andere laptop/pc/tablet te proberen.om op een andere laptop/pc. Als de VPN wel werkt op andere hardware dan kun je iets roepen over of de originele laptop wel of niet kapot is.

My 2 cents: Inderdaad wat @W1ck1e zegt, ik verwacht niet dat het een hardware probleem is. De eerste hit op google is dit: https://www.reddit.com/r/...constantly_disconnecting/ Dit bericht komt uit 2020 dus je bent zeker niet de eerste die er last van heeft. Misschien is er op de achtergrond een nieuwe versie geïnstalleerd? Je zou nog kunnen proberen om een versie terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:57

jurroen

Security en privacy geek

Iets meer informatie zou fijn zijn:
  • Heb je al een andere Mullvad server geprobeerd?
  • Wat is je routing tabel voor en na het verbinden met de VPN?
  • Kun je Google pingen na het verbinden? En wat als je een IP adres, zoals 1.1.1.1 pingt?
  • Welke opties heb je in de Mullvad app aan of uit staan, anders dan de default?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kijk even in je eventlog (eventviewer) ik weet niet hoe het in nederlands heet.
Misschien staat dar iets waarom het stopt met wrken.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:15
MrMonkE schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:17:
Kijk even in je eventlog (eventviewer) ik weet niet hoe het in nederlands heet.
Misschien staat dar iets waarom het stopt met wrken.
In het Nederlands heet het "logboeken". Zie ook: https://www.windows-helpdesk.nl/logboeken/
Pagina: 1