Hoi, ik heb al enkele jaren een Xerox Phaser 3260 laser printer in bezit. Ik gebruik hem incidenteel, maar de laatste tijd komen er matige afdrukken uit. Ik heb mij kort verdiept in de printer en hij heeft een aparte drum en aparte toner(cartridge). Als ik het goed begrijp is de toner altijd het eerst aan vervanging toe omdat de levensduur hiervan doorgaans korter is dan van de drum. Ik heb nog nooit iets aan de printer vervangen en kan mij voorstellen dat de fabrikant nooit de grootste cartridge met toner standaard meelevert bij een nieuwe printer.
Het gekke is echter dat de toner indicatie LED niet knippert of continu brandt wat suggereert dat de toner ok is. Als ik via de printer instellingen naar de beperkte informatie kijk, geeft het venster aan dat het tonernivo nog meer dan 50% vol zou zijn, zie onderstaande afbeelding. Ik gebruik een Mac Book Air 2018.
Hebben jullie misschien een idee wat de oorzaak van de matige afdrukkwaliteit kan zijn? Is het de toner, en / of is het de drum? Of is het handig om eerst de boel open te halen en bijv. de toner cartridge even voorzichtig (buiten) te schudden?
Ik heb ook een foto van de test print pagina toegevoegd:
Het gekke is echter dat de toner indicatie LED niet knippert of continu brandt wat suggereert dat de toner ok is. Als ik via de printer instellingen naar de beperkte informatie kijk, geeft het venster aan dat het tonernivo nog meer dan 50% vol zou zijn, zie onderstaande afbeelding. Ik gebruik een Mac Book Air 2018.
Hebben jullie misschien een idee wat de oorzaak van de matige afdrukkwaliteit kan zijn? Is het de toner, en / of is het de drum? Of is het handig om eerst de boel open te halen en bijv. de toner cartridge even voorzichtig (buiten) te schudden?
Ik heb ook een foto van de test print pagina toegevoegd: