Toon posts:

Paypal scam of?

Pagina: 1
Acties:

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-01 17:33
Hallo,

Mijn vrouw heeft recentelijk iets verkocht naar België en betaling wilde de ontvanger via PayPal. Aangezien mijn vrouw geen account heeft wilde ze via mijn account een betaalverzoek sturen. Maar de ontvanger gaf aan dat ze zelf het bedrag zou sturen naar mijn account.

Nu kreeg ik later een mail van Paypal dat er een bedrag onderweg was en of ik accountnaam en trackingnummer kon terug sturen voor validatie. Zo gezegd zo gedaan.

Gisteravond ontving ik een mail met de vraag of ik 2 betalingen van €105 kon verrichten via PCS codes om mijn bankrekening te valideren. Is dit een standaard procedure of wordt ik in de zeik genomen? Ik heb in het verleden al meerdere betalingen verricht via PayPal en nooit dit soort mails gehad. Ik kan dit specifieke voorval ook niet vinden via Google.

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:12
De verzender van de e-mail is een Gmail adres, ga er dus maar vanuit dat dit een poging tot oplichting is.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tjonge, de mail is afkomstig van een gmail adres en je vraagt of het legitiem is? Natuurlijk is het dat niet.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:40
Hopelijk nog niks verzonden, want door dat mail adres weet je toch al meteen dat het fake is?

En ikwiltegoed.nl

[Voor 10% gewijzigd door President op 14-01-2023 16:47]

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Dat bedrag is voor mij ook een rode vlag inderdaad. Het gebeurd wel eens dat er betalingen worden gedaan, maar dan gaat het altijd 1 cent, of in elk geval een vergelijkbaar klein bedrag onder 1 euro.

- Het bedrag is te hoog.
- Verstuurd vanaf een gmail.com adres ipv iets van paypal.
- Willekeurige ikwiltegoed.nl link, dergelijke meuk ben ik nooit tegengekomen van paypal.

Conclusie: niet betalen.

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Duidelijk fake. Niets mee doen!!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou ook meteen controleren of het betaalde, voor het product wat verkocht is, wel afkomstig is van de persoon die op dat adres woont waar het naar toe is gegaan. Grote twijfel wanneer dit de volgende stappen zijn.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:28
Mastercard prepaid tegoed kopen om een bankrekening te valideren...

Spelfouten in de mail...

Gmail als afzender van een PayPal mail...

Codes terug sturen via een mail...

.......

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
sypie schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:49:
Ik zou ook meteen controleren of het betaalde, voor het product wat verkocht is, wel afkomstig is van de persoon die op dat adres woont waar het naar toe is gegaan. Grote twijfel wanneer dit de volgende stappen zijn.
Er is helemaal niets betaald, deze scammer wil gewoon geld zien.

Hopelijk heb je nog niks verzonden, gewoon delete en niets meer mee doen.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:45
Haha gozer, vanuit een gmail adres! Als je hier in trapt dan kun je beter je internet abo opzeggen :). Niets doen dus, dit is een scam!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:11
.

[Voor 112% gewijzigd door WEBGAMING op 14-01-2023 23:05]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:41
Dit is een dikke scam, als jij die 2 x 100 euro pcs codes overmaakt zie je die nooit meer terug.

Met een beetje kennis van paypal zou je moeten weten dat paypal dit nooit op deze manier zou doen.
Ik zou je dan ook met klem aanraden de paypal app te downloaden 2 Factor Authentifactie aan te zetten en alles in het vervolg via de app te doen.

Kan het niet via de app kan je ervanuit gaan dat het een scam is, paypal is behoorlijk scam proof zolang je de handelingen volgens paypal voorschrift volgt.

succes verder ermee

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:22
Je hebt duidelijk niets van Paypal ontvangen maar van iemand die in jou een makkelijk slachtoffer ziet.

Ook moet je eens nadenken of (als het verifiëren al een onderdeel zou zijn van het proces) dit niet met een betaling van 1 cent zou kunnen.

• NakedDutchy
Ik was vanaf die eerste mail al sceptisch bij het vragen om trackingnummer maar heb me er toen nog niet mee bemoeid en het van de zijlijn gevolgd. Toen ik die laatste mail ontving kreeg ik ook argwaan en was er ook aardig van overtuigd dat het BS is.

Maar bij googlen naar Paypal scams kom je de meest bijzondere handelingen tegen wat geen scams zijn. Bijvoorbeeld mensen die ook hun trackingnummers aan paypal moesten doorgeven om hun bedrag 'vrij' te maken zodra het pakket aangekomen was en waar soms weken overheen gingen voordat ze hun geld hadden.

Ik heb in ieder geval per eind januari mijn internet abbo opgezegd en huis verkocht en besloten om op een rots te gaan wonen. Dat heb ik wel verdiend...

In ieder geval bedankt allen voor jullie ondersteuning😘

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En qua toevoeging, klik NOOIT op een link om te checken 'op de website' van paypal vanuit zo'n mail. 99% kans dat ook de website van paypal nagemaakt is. Wil je bij de site/bedrijf zelf controleren wat er is gebeurd, open altijd een nieuwe pagina, type de website zelf in, gebruik nooit de link uit een email.
(www.paypal.com.hahahikhebje.nl 'lijkt' te kloppen, is het niet)

Of het nu paypal is, gmail, youtube, google, microsoft, apple, wil jij in je account bij zo'n bedrijf checken, ga altijd 'schoon' naar de website, nooit via een link uit zo'n email.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:28
NakedDutchy schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:35:
Maar bij googlen naar Paypal scams kom je de meest bijzondere handelingen tegen wat geen scams zijn. Bijvoorbeeld mensen die ook hun trackingnummers aan paypal moesten doorgeven om hun bedrag 'vrij' te maken zodra het pakket aangekomen was en waar soms weken overheen gingen voordat ze hun geld hadden.
"Vroeger" had paypal retourkostenvergoeding, en dan moest je inderdaad tracking codes sturen, daar zijn ze mee gestopt trouwens nieuws: PayPal stopt vanaf eind november met het vergoeden van retourkosten

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:56
NakedDutchy schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:35:
Ik was vanaf die eerste mail al sceptisch bij het vragen om trackingnummer maar heb me er toen nog niet mee bemoeid en het van de zijlijn gevolgd. Toen ik die laatste mail ontving kreeg ik ook argwaan en was er ook aardig van overtuigd dat het BS is.

Ik heb in ieder geval per eind januari mijn internet abbo opgezegd en huis verkocht en besloten om op een rots te gaan wonen. Dat heb ik wel verdiend...

In ieder geval bedankt allen voor jullie ondersteuning😘
In geval van twijfel NOOIT ergens op klikken maar altijd met het desbetreffende bedrijf bellen. Dan weet je zeker of het een echte of scam mail betreft.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:59
Is scam paypal zal dat nooit op deze manier doen.
Paypal stuurt ook altijd met een e-mail adres dat eindigt op @paypal.com.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:16

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

loki504 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:31:
[...]
In geval van twijfel NOOIT ergens op klikken maar altijd met het desbetreffende bedrijf bellen. Dan weet je zeker of het een echte of scam mail betreft.
Ik wens je veel succes met Paypal telefonisch proberen te bereiken :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• loki504
YakuzA schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:35:
[...]

Ik wens je veel succes met Paypal telefonisch proberen te bereiken :+
Ik heb ze nog nooit hoeven te bellen ze zouden gewoon telefonisch bereikbaar moeten zijn. Anders is er vast wel een andere manier om ze te bereiken

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:12
loki504 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:41:
[...]

Ik heb ze nog nooit hoeven te bellen ze zouden gewoon telefonisch bereikbaar moeten zijn. Anders is er vast wel een andere manier om ze te bereiken
Nope. Praktisch niet. Ook als ze zonder uitleg je account trashen kun je nergens terecht.

• loki504
mr_evil08 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:34:
Is scam paypal zal dat nooit op deze manier doen.
Paypal stuurt ook altijd met een e-mail adres dat eindigt op @paypal.com.
PayPal stuurt ook nieuwsbrief emails vanuit @emails.paypal.com

• loki504
Reinier schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:44:
[...]

Nope. Praktisch niet. Ook als ze zonder uitleg je account trashen kun je nergens terecht.
Oke das dan wel jammer. Als je een conflict met een winkel hebt kunnen ze snel reageren vanuit Paypal.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
YakuzA schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:35:
[...]

Ik wens je veel succes met Paypal proberen te bereiken :+
Kleine fix. :)

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:59
loki504 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:45:
[...]

Maar nooit met een gmail adress waar deze topic over gaat.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• loki504
mr_evil08 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:02:
[...]

Maar nooit met een gmail adress waar deze topic over gaat.
Klopt dat is wel heel onprofessioneel. Voor elk bedrijf😁

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:18
loki504 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:45:
[...]

Wat dus eindigd op paypal.com...

• loki504
dutchgio schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:22:
[...]

Wat dus eindigd op paypal.com...
Maar niet wat eindigt met @paypal. Maar eindigt met PayPal.com😁

• NakedDutchy
Uiteraard open ik nooit links. Het punt is dat ik er zelf amper aandacht aangaf omdat de vrouw het regelde. 9 vd 10 keer zie ik direct dat het spam is, maar in dit geval was ik druk, niet echt betrokken bij het proces en lees half die mail. Ik had al een vreemd gevoel bij de eerste mail en bij de tweede ging er een lampje branden😄

Ik moet zeggen dat (ondanks het Gmail adres wat het makkelijk weggeeft) deze manier best goed in elkaar zit, tot ik die ikwiltegoed.nl link keeg. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier keihard intrappen. Er zullen er genoeg zijn die in goed vertrouwen het pakketje al op de post doen.

Fun fact, alle links naar de 'paypal' site en play store werken stuk voor stuk niet heb ik later nog gecheckt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee