Hoi,
Ik heb een apparaat gekregen met waterschade. Hierdoor doet een motortje het niet meer. Ik krijg niet geïdentificeerd welk motortje het is.
Ik wil het motortje vervangen met eenzelfde of het geheel Tweaken.
- De snelheid waarmee hij draait is niet enorm belangrijk. Als het iets sneller of iets langzamer is dan zou dat prima zijn.
- De motor draait altijd dezelfde snelheid. Hij gaat enkel aan en weer uit als er ergens een vlotter gaat drijven. Het is eenvoudig 12v aan en uit dus.
- De behuizing kan gemod worden als dat nodig is.
- De gearbox draait nog.
De vraag:
Kan ik een geheel setje motor en gearbox vinden. Hoe zou ik de snelheid meten en wat is de terminologie om op te zoeken als ik diezelfde snelheid weer ongeveer wil?
Kan ik enkel het motortje vervangen en het tandwieltje overzetten?
Het vervangende onderdeel kost 89euro.
Het gaat om een apparaat wat een rol met fleece materiaal rondtrekt. Dit is om water schoon te maken in een aquarium. In de voorste ronde koker zit een motor. Die motor zit in een witte ronde behuizing die ik onder handen moet nemen.

De hele motorbehuizing zoals hier heeft waterschade. Eenmaal open zien we de motor zelf.
:strip_exif()/f/image/EXYPUQlmpC1JkHVehLR0EZKs.jpg?f=fotoalbum_large)
De motor is een combinatie van een gearbox en het motortje zelf.
:strip_exif()/f/image/LbFsr2amQHOh4SHqBS2aFH11.jpg?f=fotoalbum_large)
De gearbox kan van de motor af.
:strip_exif()/f/image/YIw76SfMLT9tzLWG7N7K6NfZ.jpg?f=fotoalbum_large)
De gearbox
:strip_exif()/f/image/Dy3XxjPeYJqTGaXorYkgbft1.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zit nog een adapterplaat op de motor, maar dan is het eigenlijk een heel simpel motortje zo het lijkt.
Ik heb een apparaat gekregen met waterschade. Hierdoor doet een motortje het niet meer. Ik krijg niet geïdentificeerd welk motortje het is.
Ik wil het motortje vervangen met eenzelfde of het geheel Tweaken.
- De snelheid waarmee hij draait is niet enorm belangrijk. Als het iets sneller of iets langzamer is dan zou dat prima zijn.
- De motor draait altijd dezelfde snelheid. Hij gaat enkel aan en weer uit als er ergens een vlotter gaat drijven. Het is eenvoudig 12v aan en uit dus.
- De behuizing kan gemod worden als dat nodig is.
- De gearbox draait nog.
De vraag:
Kan ik een geheel setje motor en gearbox vinden. Hoe zou ik de snelheid meten en wat is de terminologie om op te zoeken als ik diezelfde snelheid weer ongeveer wil?
Kan ik enkel het motortje vervangen en het tandwieltje overzetten?
Het vervangende onderdeel kost 89euro.
Het gaat om een apparaat wat een rol met fleece materiaal rondtrekt. Dit is om water schoon te maken in een aquarium. In de voorste ronde koker zit een motor. Die motor zit in een witte ronde behuizing die ik onder handen moet nemen.

De hele motorbehuizing zoals hier heeft waterschade. Eenmaal open zien we de motor zelf.
:strip_exif()/f/image/EXYPUQlmpC1JkHVehLR0EZKs.jpg?f=fotoalbum_large)
De motor is een combinatie van een gearbox en het motortje zelf.
:strip_exif()/f/image/LbFsr2amQHOh4SHqBS2aFH11.jpg?f=fotoalbum_large)
De gearbox kan van de motor af.
:strip_exif()/f/image/YIw76SfMLT9tzLWG7N7K6NfZ.jpg?f=fotoalbum_large)
De gearbox
:strip_exif()/f/image/Dy3XxjPeYJqTGaXorYkgbft1.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zit nog een adapterplaat op de motor, maar dan is het eigenlijk een heel simpel motortje zo het lijkt.
:strip_exif()/f/image/wWsI6uCvEMokhNSnwlLtY3Xm.jpg?f=fotoalbum_large)
FreeReef.nl