Cooler ja of nee?!

Pagina: 1
Acties:

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb net een atlon 1.4 gig gekocht met een gigabyte mobo,
op de cpu zit een Coolermaster EP5-6I51 op en hij wordt ongeveer 65 graden stressed, mijn vraag:
is het de moeite waard (en het slimste) om een NoiseControl Silverado te kopen :?

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

lijkt me wel daarmee moet je de temp ergens in 40 graden kunnen krijgen

I'm partial to your abracadabra

Verwijderd

Onzin... ten eerste krijg je met de Silverado hem niet rond de 40 graden, en ten tweede als je hem toch niet verder gaat overclocken heeft het verder geen nut... zonde van je geld dus.

En mocht je wel willen overclocken, er zijn heel wat betere coolers dan die silverado voor het zelfde geld met ongeveer zelfde geluidsnivo

• marshallq
  • Niet online
Kan iemand mij dan zeggen waar en welke ik dan moet kopen?
mmh ja als ik de kast openlaat issie 50 graden :'(

Verwijderd

Maar wat is je probleem nou??? 65 graden gaat een AMD niet dood van

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op donderdag 30 augustus 2001 19:22 schreef marshallq het volgende:
50 graden stressed?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• marshallq
  • Niet online
Mmh het probleem:
gaat mijn amd dood als ik er geen andere cooler inbouw en toch gewoon game etc etc etc :?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 19:22 schreef marshallq het volgende:
coolers in de case om naar buiten te blazen?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
mijn TB800 werd met dat warme weer stressed zelfs 72 graden!! En dat met een goede airflow en een nieuwe Zalman CNPS+ 5000 van 150 pietermannen...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Vergeet je CASE cooling niet!
Je kan er wel een betere cooler op mikken maar als die warme lucht in je kast blijft maakt het nog geen ene REET uit.

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• marshallq
  • Niet online
mmh vriend van me heeft ook een a-open bigtower enne die gaat er onder 1 laten zuigen :+ en boven 2 laten blazen (eruit dus) zou dat dus slimmer zijn?

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 16:35
Mijn AMD1000@1300Mhz was vorige week 68 graden met kast open (kast temp van 42 graden). En dat met een prachtige SuperOrb met maar 1 fan aan :)

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb 4U 19" SVEC case, met sunon 80mm fan voorin en achterin... voor mijn gevoel doet ie het wel goed..

ABIT KT7 Raid met een TB 800@800, en een nieuwe Zalman.. je zou dan toch wel iets verwachten... Morgen krijg ik een TB1400 binnen, dus ik houd mijn hart al vast.

Ik heb netjes de bijgeleverde koelpasta gebruikt, uitgestreken met pasje, alles netje volgens het boekje :'(

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 19:29 schreef axis het volgende:
mijn TB800 werd met dat warme weer stressed zelfs 72 graden!! En dat met een goede airflow en een nieuwe Zalman CNPS+ 5000 van 150 pietermannen...
Sorry maar dan heb je toch iets niet goed gedaan.
Te weinig artic silver 2?
Niet goed gemonteerd?
Ik denk het eerste.
toen ik met mijn tbird 1@1,31 te weinig artic silver op deed toen werd ie idle al 15 graden warmer!
Dus haal de fan er ff weer af en smeer er wat meer op en niet zo'n drupje zoals sommigen beweren :)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 19:35 schreef marshallq het volgende:
mmh vriend van me heeft ook een a-open bigtower enne die gaat er onder 1 laten zuigen :+ en boven 2 laten blazen (eruit dus) zou dat dus slimmer zijn?
Ik heb ook zo'n aopen bigtower en heb 1 papst fan ter hoogte van de processor in de zijwant bevestigd en deze blaast verse buiten lucht naar mijn proc.
En een zalman fan achter in voor de uitlaat.
Mijn case temp kwam deze zomer nooit boven de 29 graden uit.

Cpu temp idle 39 en stressed 48.
Zie syst info

• marshallq
  • Niet online
zou het bij die kast baten van die cooler onder en 2 boven? (zie eerdere post) want er is wel maar een klein gat omhoog :?
Pagina: 1