Close-in boiler stuk na stroomwerkzaamheden, garantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hi

In het kader van project gasloos heb ik een paar maanden geleden dit close-in boilertje laten installeren in mijn keuken: https://www.inventum.com/producten/q15-keukenboiler/
Vorige week heb ik m'n groepenkast laten vervangen, zodat er elektrisch gekookt kan gaan worden. Hierbij is (uiteraard) de stroom er een aantal keer op en afgegaan.
Dit is waarschijnlijk de oorzaak dat de boiler het niet meer doet :-(
Lampje gaat niet meer aan, wordt niet meer warm.
Inventum gebeld, die handelen geen garantie af van particulieren.
Installateur reageert niet meer op mail en telefoon.
Iemand een idee hoe nu verder? Heb nog wel het garantiecertificaat wat bij de boiler zat.
En ik vraag me af of bovenstaande überhaupt onder garantie valt...

Installeren was trouwens zo simpel dat ik dat zelf ook wel had kunnen doen, dus vervangen is nog simpeler.

Beste antwoord (via usr-local-dick op 14-01-2023 14:54)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
kijk even in de handleiding , maar je kan de maximaal thermostaat resetten . Dat zal er waarschijnlijk aan de hand zijn.
tldr: thermostaatknop eraf , hierachter zit hij . Met kleine schroevendraaiert weer indrukken :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Cybersijp
kijk even in de handleiding , maar je kan de maximaal thermostaat resetten . Dat zal er waarschijnlijk aan de hand zijn.
tldr: thermostaatknop eraf , hierachter zit hij . Met kleine schroevendraaiert weer indrukken :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Staat er nog wel spanning op de aansluiting van de boiler? Zou ook kunnen dat er iets fout is gegaan bij wisselen groepenkast.

Zo’n boiler is niet iets wat echt stuk zou gaan van een paar keer de spanning erop en eraf.

En voor garantie op de bolier moet je echt zijn bij diegene die je hem gekocht hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door Stokertje op 14-01-2023 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
Cybersijp schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:39:
bingo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
mooi kun je weer afwassen ! haha en heb je weer wat geleerd. Zo goed als alle apparaten die met een elektrisch element verwarmt worden hebben een maximaal thermostaat (zeg maar dubbele veiligheid ) en die kun je resetten . Vaak een knopje indrukken en je bent weer good to go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-06 14:53
Hou het in de gaten. Bij mij sprong deze er ook 2x uit, gewoon gereset. Was vlak voor einde garantie. Vlak daarna begon hij dagelijks uit te vallen, werd steeds erger... maarja, geen garantie meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
Hier dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoM66G0aBSrflE8EmvwwZ_qyK5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3fqhs0L2x4CdA7OH5tQXhsA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was toch bezig, heb de boiler en de leidingen nog wat extra geïsoleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eL8kY7NVebJV10rSTv_iNhLby0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pqfrVK3LZ8TWBCW4ipGXdgt.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1