Toon posts:

[Arch/Garuda] Shutdown wordt reboot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:52

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn PC gaat sinds de installatie van Garuda niet meer uit. Als ik een shutdown geef, dan gaat de PC uit, maar pakweg een seconde of vier later gaat hij prompt weer aan. Er stond eerst Windows 10 op en daar had ik WoL op geconfigureerd. Dat werkt op dit moment ook nog gewoon, maar waar bij Windows 10 de PC gewoon uit ging na een shutdown, komt de PC bij Garuda gewoon weer up. Nu weet ik dat ik bij Windows de configuratie zo moest instellen dat Fast boot uit stond. Ik heb dit niet gedaan in Linux. Ik zou ook even niet weten op welke manier dit zou moeten. Ik vermoed dat het iets met S3/S5 shutdown states te maken kan hebben, maar heb geen idee waar dit in Linux te configureren is.
Overigens zit het hem niet per se in Garuda, want als ik een live CD opstart met Mint of een andere distro, dan heeft hij hetzelfde euvel.
Het ligt ook niet aan zwevende WoL pakketjes, want als ik de ethernet kabel er uit trek, dan nog gaat de PC niet uit.

Ik heb wel een ACPI setting gevonden die ik aan Grub moest toevoegen, maar dit hielp uiteindelijk niets.

In het BIOS is alles, voorzover ik weet goed geconfigureerd. Ik kon op internet nog een aantal opties vinden, zoals het Wake on Mouse of Keyboard aan zetten, maar ook dat biedt geen soelaas. Heeft iemand nog tips of ervaring hiermee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Garuda Linux, zen kernel, ASUS Rampage IV BE.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Wel WakeOnPCIe in de BIOS aanzetten.
  • WakeOnMouse/Keyboard aan
  • Ik heb alle USB poorten actief.
  • ACPI boot parameters in Grub toegevoegd (acpi=noirq)
  • EHCI setting in bios uitgezet.
Ik vind nu net op de Arch Linux nog een setting waarvan ik niet weet of ik die al geprobeerd heb, dus daar zal ik straks nog een update over plaatsen.

-UPDATE-
De nieuw gevonden setting zou 'xhci_hcd.quirks=270336' zijn.
En, ik had de Arch HIvemind beter moeten consulteren :D
Opgelost. Bovenstaande setting, en de tips in deze draad: Arch wiki boden de oplossing.
Nu dan ook toegevoegd aan de Tweakers Hivemind, :)

[Voor 8% gewijzigd door ElCondor op 14-01-2023 12:56]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Beste antwoord (via Cyphax op 14-01-2023 13:01)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Opgelost. Bovenstaande setting, en de tips in deze draad: Arch wiki boden de oplossing.

[Voor 114% gewijzigd door ElCondor op 14-01-2023 13:17]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter

[Voor 114% gewijzigd door ElCondor op 14-01-2023 13:17]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
ElCondor schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:57:
Kan ik mezelf als antwoord markeren?
Blijkbaar niet :(
Dat zou ik wel kunnen doen voor je, alleen niet op de topicstart. :+
Je kan je eigen reactie misschien wel even aanpassen en de oplossing daarin plakken, dan markeer ik die post wel als beste antwoord.

Saved by the buoyancy of citrus

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Cyphax schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:00:
[...]

Dat zou ik wel kunnen doen voor je, alleen niet op de topicstart. :+
Je kan je eigen reactie misschien wel even aanpassen en de oplossing daairn plakken, dan markeer ik die post wel als beste antwoord.
Done!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee