Toon posts:

Pvc vloer strepen in coating?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 13:25
Ik heb al een aantal.jaar een pvc vloer en daar zijn in de loop der tijd strepen op gekomen. Die strepen kreeg ik er met geen mogelijkheid af. De laatste tijd vindt mijn zoontje het leuk om met zijn sokken over de vloer te glijden. Hierdoor zijn er veel meer strepen bijgekomen. Ik heb een stukje met een wondersponsje en water schoongemaakt. De glanzende laag is weg, en de strepen ook. Ik vermoed dat er een soort coating op de vloer zit waardoor de vloer een beetje glint, ondanks dat de vloer mat moet zijn. Wat mij betreft haal ik de hele coating weg. Ik vind een matters vloer mooier en de strepen zijn dan ook weg. Omdat dit vermoedens zijn en niet helemaal zeker ben van mijn zaak zou ik graag advies inwinnen. Weet iemand of ik het bij het juiste eind heb en of het kwaad kan als de coating verwijderd word?

Op onderstaande foto is de vloer te zien. Tussen de pijltjes het gebied wat met een wondersponsje is schoongemaakt.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:00
Ik heb er niet veel verstand van, maar als het nu matter is, dan lijkf me vuil makkelijker te hechten. Als er een toplaag af is, kan dat misschien ook zorgen voor verkleuring in de zon. In zo’n laag kan iets als UV-bescherming zitten. De vloer zou ook nog sneller kunnen slijten.

• michielvz
Ik heb wel dit spul in huis. Heb ik er ook weleens op aangebracht maar hier kreeg ik ook snel strepen in.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-01 16:51

TommyGun

Stik er maar in!

Het leed dat PVC heet (zeker icm strijklicht). Ik zou de producten van James proberen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb je nu niet juist jaren achtergebleven schoonmaakmiddelen verwijderd? (ipv "een coating")

• michielvz
Ik gebruik heel bewust weinig schoonmaakmiddelen. Meestal gebruik ik alleen warm water en soms met een dopje reinigingsmiddel van mflor.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee