Toon posts:

Energiezuinige stille koelkast onder 500, hulp gevraagd en d

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mellinda
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-02 07:50
Beste tweakers
Ik ben op zoek naar een inbouw koelkast voor de ouders omdat de oude bijna stuk is (motor brult enorm hard en dat ding is al 15j oud).

Ik heb er helaas nog geen een gezien met prijzen tot 500 euro die onder de 105 kWh verbruikt zat
De prijzen lijken letterlijk verdubbeld.

Dan dacht ik een Amerikaanse geeft wel ietsje meer waar voor je geld maar de ouderwetse generatie wil er niet van weten en die zijn luid!
Omdat ze 's middags in de keuken uitrusten is echt wel een stille koelkast vereist omdat ze nog geen van beiden een hoorapparaat hebben.

Voor inbouwkoelkasten label c b of a lijkt het om prijzen over de 1000 euro te gaan! Koelkasten die nu 500 staan heb ik anderhalf j geleden in de winkel zien staan voor 180... Het lijken ook allemaal oude modellen te zijn in het aanbod, nauwelijks nieuwe.

Het verbaast me voor iets wat dag en nacht moet draaien, dat dit niet met de helft zuiniger energieverbruik kan. Zeker met de crisis...

Kan iemand me alsjeblieft een koelkast suggereren?

- budget 300-500 max
- niet al te luid (middagdutje ouders is in keuken)
- energiezuinig

Alvast bedankt!

Alle reacties

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:16
Misschien even.
Welke maat koelkast inbouw?

Wat heb je zelf allemaal al gevonden?
Wat is niet al te luid in DB uitgedrukt?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
@mellinda

Een inbouwkoelkast van 180 euro? die waren al bijna niet te vinden voor de crisis. ( hooguit een C merk tafel modelletje )

Maar welke maten hebben we het over?

• mellinda
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-02 07:50
bedoelde inbouwkoelkast v 300 staat nu 600 :) mag 123h op 56b en 56diepte zijn. Zoiets maar dan zonder vriescombo dacht ik: Bosch KIV87NSF0. Liefst niet harder dan 50 db

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
mellinda schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:10:
Voor inbouwkoelkasten label c b of a lijkt het om prijzen over de 1000 euro te gaan! Koelkasten die nu 500 staan heb ik anderhalf j geleden in de winkel zien staan voor 180... Het lijken ook allemaal oude modellen te zijn in het aanbod, nauwelijks nieuwe.
Alvast bedankt!
Een koelkast die anderhalf jaar geleden label B had, heeft nu waarschijnlijk label F, want in 2021 zijn de labels gewijzigd.

En als je iets zoekt tot 120 cm hoog, kijk dan gewoon naar het aantal Kwh per jaar, en niet per se naar het label (aan klein model met label D gebruikt immers nog steeds minder dan een groot model met label B of C)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee