Stekkerdoos voor onder bureau

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 12:19
Hallo Tweakers,

Een tijdje geleden heb ik een IKEA IDASEN bureau gekocht als werkplek. Aangezien dit een zit/stabureau is wil ik één kabelboom van mijn PC naar het kabelnetje laten lopen en vanaf het stopcontact één stekkerdoos onder het bureau hebben zodat alles er netjes uitziet en ik het bureau in hoogte kan verstellen.

Het kabelnetje is echter te klein om een stekkerdoos in de plaatsen. Helemaal met diverse adapters ingeplugd. Nu had IKEA vroeger mooie smalle stekkerdozen, maar die worden niet meer verkocht en mijn huidige Brennenstuhl stekkerdoos is vrij log. Ik heb zo'n 8 stopcontacten nodig.

Ik zoek nu een nette manier om een stekkerdoos onder het bureau kwijt te kunnen. Ik kom echter alleen stekkerdozen tegen zonder ophangmogelijkheden, of de je óp het bureau moet plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_7XAWWOcWzka50sWzr9tUEGXDA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KDmsU7xki9NPmEE9MejsTTFL.jpg?f=user_large

Nu verkoopt IKEA sinds kort de ASKVADER. Dit is een modulaire stekkerdoos met mogelijkheid om op te hangen, alleen weet ik niet hoeveel modules ik veilig aan elkaar kan schakelen, en bovendien...het is vrij prijzig met € 7,- euro per 2 stopcontacten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hL48CzOjyTycZsK9YRqxmU2xd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rTmOuxto3p7oXmQOutJhz6y.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe hebben jullie je stroomkabels netjes weggewerkt? Zijn er wellicht andere oplossingen waar ik nog niet aan gedacht heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Ik heb mijn stekkerdoos met schroeven vastgezet aan de onderkant van het blad van m'n zit-stabureau. Expres een stekkerdoos gezocht met schroef-opties, en een overspanningsbeveiliging (blijkbaar 2 van m'n stekkerdozen door elkaar gehaald :+).

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 14-01-2023 11:27 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 20:34
Gewoon een normale stekkerdoos. Op de achterkant een stuk klittenband. En dan onder tegen het bureau geplakt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Hahn schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:55:
Ik heb mijn stekkerdoos met schroeven vastgezet aan de onderkant van het blad van m'n zit-stabureau. Expres een stekkerdoos gezocht met schroef-opties, en een overspanningsbeveiliging.
Heb je nog een specifiek merk of type? Klinkt handig.
RocketKoen schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:55:
Gewoon een normale stekkerdoos. Op de achterkant een stuk klittenband. En dan onder tegen het bureau geplakt.
Ja kan ook, alleen vraag ik me af of dat op den duur niet los laat. Heb best wat zware adapters erin zitten van sommige apparatuur. Maar, ik houd die optie in gedachten!
Ja, heb ik naar gekeken maar die zijn voor een 19" inch rack bedoeld. Of ik zou die L-vormige dingetjes om moeten kunnen draaien.

[ Voor 49% gewijzigd door DedSec85 op 14-01-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:47

orf

Kun je niet zoiets monteren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzPyghBjjVH78zZ2DTO1BKYTUfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H75uNKeHPmkjMTzczpujvjBC.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.allekabels.nl.../1196683/stekkerdoos.html

Of deze:

https://www.amazon.nl/Bre...escherming/dp/B075JLSK72/

[ Voor 11% gewijzigd door orf op 14-01-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
DedSec85 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:56:
[...]

Heb je nog een specifiek merk of type? Klinkt handig.
Ik heb de Brennenstuhl 10 socket. Die kleine 2 jaar geleden nog €23 was, maar goed, €32 is ook nog wel oke :P
Kan, moet je alleen wel flink verzinken. Lijkt me nogal veel werk :+ Of kan je die brackets omdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Hahn schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Ik heb de Brennenstuhl 10 socket. Die kleine 2 jaar geleden nog €23 was, maar goed, €32 is ook nog wel oke :P
[...]
Ik heb die in de meterkast hangen (niet de alu maar wel een Premium Line). Maar die kan ik alleen aan de bovenzijde bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DedSec85 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:06:
[...]

Ik heb die in de meterkast hangen (niet de alu maar wel een Premium Line). Maar die kan ik alleen aan de bovenzijde bevestigen.
Aan de ene kant zit een uitsparing waar je een schroef (die je dus eerst in je blad schroeft) in kan schuiven, de andere kant heeft een gat waar je een schroef doorheen kan schroeven. Werkt perfect, gebruik het al 2 jaar zo.

Voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRSWzgI9J43f2A8RA7trG2a-0pk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jkI58D1Aw2XA14QjJ4OObmh4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 14-01-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:21

Reinier

\o/

Maar @Hahn, je zei dat je er een met overspanningsbeveiliging hebt. Dat moet dan toch een ander model zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Reinier schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:24:
Maar @Hahn, je zei dat je er een met overspanningsbeveiliging hebt. Dat moet dan toch een ander model zijn.
Scherp! Stekkerdoos bij m'n tv, ook van Brennenstuhl, heeft overspanningsbeveiliging, en ik dacht eigenlijk dat deze dat ook had. Maar dat heb ik door elkaar gehaald blijkbaar :P

Pagina: 1