Wij gaan binnenkort ons huis verbouwen en daarom lijkt het me verstandig een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten voor het geval er iets mis gaat. Nu ben ik me aan het verdiepen in de polisvoorwaarden van deze verzekeringen. Het is natuurlijk van belang dat we ook daadwerkelijk dekking van de verzekering hebben dus daarom de volgende vragen. Belangrijk detail is dat ik de offertes voor de verbouwing (aannemer en keuken) eerder getekend heb dan dat ik de rechtsbijstandsverzekering afsluit.
Ik heb hiervoor de polisvoorwaarden van DAS genomen:
In de volgende gevallen krijgt u geen juridische hulp (meer) van DAS:
Voor ingangsdatum
Als het conflict is ontstaan voordat u de verzekering bij DAS afsloot. Of als de feiten waardoor uw conflict
is ontstaan, hebben plaatsgevonden voordat u de verzekering afsloot.
Niet onverwacht
Als u wist of had kunnen verwachten dat u juridische hulp van DAS nodig zou hebben toen u de verzekering
afsloot.
Bijzondere polisvoorwaarden
In de bijzondere polisvoorwaarden staan ook nog andere situaties waarbij u geen juridische hulp (meer) krijgt van DAS.
In deze voorwaarden staan geen relevante uitsluitingen anders dan wachttijd:
Wachttijd
Geldt er een wachttijd en hoelang is die?
Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. Wel moeten de feiten die direct tot het conflict hebben geleid, hebben plaatsgevonden tijdens de looptijd van deze verzekering. U krijgt alleen juridische hulp als u nog niet wist (of kon weten) dat u juridische hulp nodig zou hebben, toen u de verzekering afsloot of de dekking uitbreidde.
Mijn conclusies
- Als ik het goed begrijp zou de verzekering dus direct ingaan (geen wachttijd).
- Verbouwingsconflicten zijn gedekt omdat ik er van uit mag gaan dat een opdracht correct wordt uitgevoerd door een gerenommeerd bouwbedrijf en bekende keukenleverancier.
- Verbouwingsconflicten zijn gedekt omdat ik voordat de verbouwing daadwerkelijk start er niet van uit mag/hoef/kan gaan dat er een conflict op zou kunnen gaan treden (vanwege reden 2)
Maandag wil ik sowieso even bellen om dit te verifiëren maar het helpt me enorm om dit alvast concreet te hebben.
Ik heb hiervoor de polisvoorwaarden van DAS genomen:
In de volgende gevallen krijgt u geen juridische hulp (meer) van DAS:
Voor ingangsdatum
Als het conflict is ontstaan voordat u de verzekering bij DAS afsloot. Of als de feiten waardoor uw conflict
is ontstaan, hebben plaatsgevonden voordat u de verzekering afsloot.
Niet onverwacht
Als u wist of had kunnen verwachten dat u juridische hulp van DAS nodig zou hebben toen u de verzekering
afsloot.
In de bijzondere polisvoorwaarden staan ook nog andere situaties waarbij u geen juridische hulp (meer) krijgt van DAS.
In deze voorwaarden staan geen relevante uitsluitingen anders dan wachttijd:
Wachttijd
Geldt er een wachttijd en hoelang is die?
Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. Wel moeten de feiten die direct tot het conflict hebben geleid, hebben plaatsgevonden tijdens de looptijd van deze verzekering. U krijgt alleen juridische hulp als u nog niet wist (of kon weten) dat u juridische hulp nodig zou hebben, toen u de verzekering afsloot of de dekking uitbreidde.
Mijn conclusies
- Als ik het goed begrijp zou de verzekering dus direct ingaan (geen wachttijd).
- Verbouwingsconflicten zijn gedekt omdat ik er van uit mag gaan dat een opdracht correct wordt uitgevoerd door een gerenommeerd bouwbedrijf en bekende keukenleverancier.
- Verbouwingsconflicten zijn gedekt omdat ik voordat de verbouwing daadwerkelijk start er niet van uit mag/hoef/kan gaan dat er een conflict op zou kunnen gaan treden (vanwege reden 2)
Maandag wil ik sowieso even bellen om dit te verifiëren maar het helpt me enorm om dit alvast concreet te hebben.