Ik heb sinds kort een Honeywell Evohome verwarmingssysteem. Ik heb de meerdere zones, allemaal voorzien van 1 radiator met een HR92 knop. De woonkamer en de badkamer hebben ook vvw. In die aanvoerleidingen heb ik een thermostaatkraan gezet met daarop ook een HR92. Dit om deze te gebruiken als soort zoneklep. In de badkamer hangt nog een Round Wireless als temperatuursensor. De HR92 van de vvw in de woonkamer heb ik er even tijdelijk afgehaald, omdat ik (nog) geen bypass heb. Alle radiatoren zijn ingeregeld en voorzien van Danfoss thermostaatkranen. Alle HR92s zijn met setting 6 op1 gezet om een aan/uit kraan te krijgen (helemaal open, of helemaal dicht).
Daarnaast heb ik een OTWG tussen de Evohome en de ketel hangen en heb ik een Evofw3 aan mijn Home Assistant. De OTWG hangt gekoppeld aan mijn Homey.
Op zich lijkt het allemaal goed te werken; de ketel gaat aan bij warmtevraag, volgt het schema, etc. Maar er is een maar. Ik heb 2 problemen:
1) De knoppen stellen zich nog steeds in op een bepaald percentage. Dus niet 0 of 100%, maar er komt ook vanalles tussen in voor. Zie foto's.
2) De ketel slaat regelmatig aan zonder warmtevraag. Ik stook eigenlijk alleen maar in de badkamer en de woonkamer. Het lijkt regelmatig te gebeuren dat de ketel aanslaat zonder warmtevraag. Wanneer ik dan in de Evotouch kijk in het warmtevraag menu, dan staat alles op 0%. In de woonkamer is het 20gr en 10.5 gevraagd en toch staat de klep op 41%. Kijk ik in de Evofw3, dan staat er een onbekende sensor met 38% warmtevraag.
Zo voelt het ook een beetje, alsof er een spook is die soms de boel inschakelt.
Zie ik iets over het hoofd?
Hoe krijg ik hier grip op?
:strip_exif()/f/image/3IK8xswgRpWC3awlTsnJt6cm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lqt7P3MwhccIl8Szdc7qIZFJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x7CwoSpu7VjJEKJmWnQiBDUV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T0MG2MdjPIpv2Qk3pk7CRAIo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4iaEwrNWHvRpucxFlpFllvDi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QOZUJxetjiEO5L0LQv84ojtT.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast heb ik een OTWG tussen de Evohome en de ketel hangen en heb ik een Evofw3 aan mijn Home Assistant. De OTWG hangt gekoppeld aan mijn Homey.
Op zich lijkt het allemaal goed te werken; de ketel gaat aan bij warmtevraag, volgt het schema, etc. Maar er is een maar. Ik heb 2 problemen:
1) De knoppen stellen zich nog steeds in op een bepaald percentage. Dus niet 0 of 100%, maar er komt ook vanalles tussen in voor. Zie foto's.
2) De ketel slaat regelmatig aan zonder warmtevraag. Ik stook eigenlijk alleen maar in de badkamer en de woonkamer. Het lijkt regelmatig te gebeuren dat de ketel aanslaat zonder warmtevraag. Wanneer ik dan in de Evotouch kijk in het warmtevraag menu, dan staat alles op 0%. In de woonkamer is het 20gr en 10.5 gevraagd en toch staat de klep op 41%. Kijk ik in de Evofw3, dan staat er een onbekende sensor met 38% warmtevraag.
Zo voelt het ook een beetje, alsof er een spook is die soms de boel inschakelt.
Zie ik iets over het hoofd?
Hoe krijg ik hier grip op?
:strip_exif()/f/image/3IK8xswgRpWC3awlTsnJt6cm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lqt7P3MwhccIl8Szdc7qIZFJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x7CwoSpu7VjJEKJmWnQiBDUV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T0MG2MdjPIpv2Qk3pk7CRAIo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4iaEwrNWHvRpucxFlpFllvDi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QOZUJxetjiEO5L0LQv84ojtT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bjz2BQ4GwI7SDYVs9ShtpPIA.jpg?f=fotoalbum_large)