Toon posts:

random reboots

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fluffyboy
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-01 17:59
Mijn vraag
Zo ik heb een nieuw pc een tijdje terug gebouwd en alles deed het gewoon tot ik 2 games probeerde te spelen (apex legends en Lost Ark) maar elke keer als ik ze speel kiezen ze een moment en rebooten me pc gewoon. Het doed het alleen bij deze 2 games geen andere en ik heb alle files repair gedaan en opnieuw geinstalleerd en zelfe probleem

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb een
Motherboard: aorus x570 xtreme motherboard

CPU: ryzen 9 5900x

memory: corsair vengeance lpx 32GB met 3600 mhz

GPU: gigabyte 3080

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al mijn parts getest door mijn gpu op
gpu test.php hij kon heel lang mee en bleef op 68 C
mijn cpu getest op CPU-stress-test-online die deed het gewoon zonder te crashen of mij een systeem erorr of een force shutdown te geven.
en ik heb mijn ram sticks getest via windows memory diagnostic en geen fouten daar
ik heb de ram sticks 1 voor 1 eruit gehaalt en getest zelfde probleem de game dc en reboot mijn PC gewoon weet iemand wat het kan zijn

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:40
speel je deze via steam?

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij welke games reboot de pc niet? Zijn dat lichte games, of ook veeleisende games?
Ook handig om je voeding er even bij te vermelden.

Je geheugen kan je overigens het beste testen met memtest.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:48
Welke voeding zit er in deze pc?

Gebruik je wel voor elke pcie power connector van de 3080 een aparte kabel(geen daisy chain) vanaf de voeiding?

• fluffyboy
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-01 17:59
hi me again for those who replied ty for your help my psu is a
Gigabyte GP-P850GM 850W PSU
i am not playing apex on steam but i am playing lost ark on steam
and they are somewhat demanding and i did play heavier games like fnaf SB which is more demanding and that didnt crash
ps i dont have a spare flashdrive thats why i did the test through the pc it self

[Voor 13% gewijzigd door fluffyboy op 14-01-2023 12:38]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee