Ziggo filter poort 25 inkomend sinds 2 dagen in bridge mode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25993

Topicstarter
Ik heb net ontdekt dat Ziggo poort 25, sinds kort, inkomend filtert waardoor je geen email server meer kunt draaien. Er was minimaal nog één persoon op de community die dat ook sinds gisteren heeft. Het gebeurd nadat je je modem herstart. Dit is gewoon met het modem in bridge mode. Mijn eigen router er achter filtert port 25 niet

Ik heb dit 100% aangetoond door mijn router te verwijderen en mijn laptop rechtstreeks aan te sluiten aan het modem (dat dus in bridge mode staat) zonder router ertussen.

Ik heb de firewall uitgezet op mijn laptop en een port listener aangezet.

Vervolgens heb ik enkele tientallen poorten getest door steeds de listener op een andere poort te zetten en via een port check site op het internet (https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ ) deze deze poort te testen of deze open was. Alle poorten waren steeds open behalve poort 25.

Aangezien er niets tussen mijn laptop en het modem zat kan de filtering alleen gebeuren door het modem of ergens op het het Ziggo netwerk.

Ik heb contact opgenomen met de helpdesk maar wordt van kastje naar de muur gestuurd ze weten daar echt helemaal niets. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 21:32
Ik heb precies hetzelfde, ineens een forced reboot van het modem gister nacht waarna ineens port 25 niet meer te bereiken is inkomend. Zowel webcare als helpdesk houden zich overal van de domme en verwijzen naar domme topics waar je niks aan hebt. Poort staan gewoon dicht, ze doen net of het aan mij ligt of het ineens niet meer werkt. Ik heb met een workaround via https://forwardemail.net/ het weer aan de praat gekregen op een andere poort, maar handig is anders. |:( :(

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net even iemand anders zijn modem geherstart via anydesk en voor de herstart was poort 25 open en na de herstart was hij dicht. Dit was een modem dat niet in bridge mode staat dus daar is het niet toe beperkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom zou je nog poort 25 gebruiken? Steeds vaker zie je dat providers dat blokkeren.
Gooi er in ieder geval TLS overheen en ga op poort 587 of 465 sturen. Is ook veiliger.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nelizmastr schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:06:
Waarom zou je nog poort 25 gebruiken?
Dit gaat over inkomend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
Gaat in dit geval om inkomende poort 25, uitgaand gaat al via 587 via ziggo mail servers en dat werkt gewoon.

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:55

Aiii

何これ

nelizmastr schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:06:
Waarom zou je nog poort 25 gebruiken? Steeds vaker zie je dat providers dat blokkeren.
Gooi er in ieder geval TLS overheen en ga op poort 587 of 465 sturen. Is ook veiliger.
Dit dus, volgens mij is dit eerder een security maatregel dan iets anders.

Overstappen op een secure verbinding dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

epias schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:07:
[...]
Dit gaat over inkomend...
SMTPS bestaat voor zowel client als server en werkt beide kanten op.

En als Ziggo het blokkeert, andere poort kiezen of van provider wisselen >:)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:10:
[...]

SMTPS bestaat voor zowel client als server en werkt beide kanten op.

En als Ziggo het blokkeert, andere poort kiezen of van provider wisselen >:)
Het gaat hier om verbindingen tussen SMTP servers onderling niet tussen client en SMTP server en daar wordt altijd poort 25 gebruikt. TLS en SSL via poort 587 of 465 is alleen voor connectie tussen clients en SMTP servers.

Helaas is er nog geen echte andere provider voor Gigabit in mijn buurt. Dat komt, als het goed is, dit jaar van Ducthfiber/T-Mobile maar daarvoor moeten eerst de kabels de grond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
detonatic schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:08:
Gaat in dit geval om inkomende poort 25, uitgaand gaat al via 587 via ziggo mail servers en dat werkt gewoon.
Precies dat is SMTP relay omdat je poort 25 al langere tijd niet meer uitgaand kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn mail server nu verplaatst naar de NAS van mijn dochter en schoonzoon die ik voor ze beheer. Die staat achter een KPN modem en daar is geen filtering van poort 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-07 22:20

PA5AM

Kortegolf

Poort 25 inkomend werkt nog via IPv4 en IPv6 in Groningen.

Maar goed om te weten dat het er mogelijk aan komt en ik maatregelen kan nemen. Wat een rotstreek.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Anoniem: 25993

Ziggo heeft een actieve account.
Ziggo webcare.

Misschien hun even taggen?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PA5AM schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:28:
Poort 25 inkomend werkt nog via IPv4 en IPv6 in Groningen.

Maar goed om te weten dat het er mogelijk aan komt en ik maatregelen kan nemen. Wat een rotstreek.
Heb je je modem al gerestart. Het treed pas op na een herstart van je modem. Zodra je hem restart of Ziggo dat voor je doet ben je de l.u.l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jack zomer schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:35:
@Anoniem: 25993

Ziggo heeft een actieve account.
Ziggo webcare.

Misschien hun even taggen?
Ikke nie begrijp nie? :+ :+
Is dat een account hier op tweakers??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Anoniem: 25993 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:46:
[...]

Ikke nie begrijp nie? :+ :+
Is dat een account hier op tweakers??
Jup

Doe eens apenstaatje+Ziggo-Webcare.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
@VodafoneZiggo
Ls,
waarom wordt poort 25 inkomend gefilterd op het Ziggo netwerk sinds twee dagen?
Nu werken de mail servers van klanten niet meer.
Dit wordt actief nadat je modem wordt geherstart.
Ik heb nu al 4 gevallen geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-07 12:16

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Anoniem: 25993 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:51:
@VodafoneZiggo
Ls,
waarom wordt poort 25 inkomend gefilterd op het Ziggo netwerk sinds twee dagen?
Nu werken de mail servers van klanten niet meer. Dit wordt actief nadat je modem wordt geherstart.
Ik heb nu al 4 gevallen geconstateerd.
Ziggo zakelijk of Ziggo consument?

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-07 22:20

PA5AM

Kortegolf

Anoniem: 25993 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:44:
[...]

Heb je je modem al gerestart. Het treed pas op na een herstart van je modem. Zodra je hem restart of Ziggo dat voor je doet ben je de l.u.l.
Net gereboot, werkt nog steeds.

Ik zou ook denken dat dit soort filtering verderop in het netwerk zit en niet door de CMTS of kabelmodems word afgedwongen.

Over rare poortfilters gesproken, ik heb het altijd wel grappig gevonden dat TCP poort 25 uitgaand niet mag over IPv4, maar wel over IPv6...

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ElMacaroni schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:06:
[...]

Ziggo zakelijk of Ziggo consument?
IK heb Ziggo zakelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PA5AM schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:07:
[...]

Over rare poortfilters gesproken, ik heb het altijd wel grappig gevonden dat TCP poort 25 uitgaand niet mag over IPv4, maar wel over IPv6...
Ach wie gebruikt er nu aI IP V6. Dat is nog een enkeling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jack zomer schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:48:
[...]

Doe eens apenstaatje+Ziggo-Webcare.
Een apenstaatje dat is zeker een Liechtenstein vol met apen ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:46
Anoniem: 25993 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:48:
[...]

Een apenstaatje dat is zeker een Liechtenstein vol met apen ;) ;)
Gibraltar

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad dat is logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net even mijn IP V6 geactiveerd voor mijn server maar ook daar is poort 25 geblokkeerd. Alle poorten die ik heb open gezet in mijn IP V6 firewall werken behalve 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24
@Anoniem: 25993 Merkwaardig hoor, het werkt hier (nog) gewoon. Ik hoop niet dat dit de nieuwste maatregel wordt. Dan moet ik naar freedom, maar er ligt hier geen glas nog. Kan alleeen een preorder inschieten.
Ik zie trouwens dat je zakelijk hebt. Welk pakket? Zakelijk pro?

[ Voor 13% gewijzigd door valkenier op 14-01-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
valkenier schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:28:
@Anoniem: 25993 Merkwaardig hoor, het werkt hier (nog) gewoon. Ik hoop niet dat dit de nieuwste maatregel wordt. Dan moet ik naar freedom, maar er ligt hier geen glas nog. Kan alleeen een preorder inschieten.
Ik zie trouwens dat je zakelijk hebt. Welk pakket? Zakelijk pro?
Ik heb nog een zzp abbo dat is veel minder duur dan die pro abbo's maar die kun je nu niet meer krijgen. Inmiddels naar gigabit snelheid ge-upgrade en straks krijg ik daar 100Mbps upload bij wat nu nog 70Mbps is.
Dat is echter nog altijd een fractie van de upload bij glasvezel gigabit. Dus als hier glasvezel van Open dutchfiber/T-Mobile de straat in gaat dan ga ik over. Dat zou dit jaar nog moeten gebeuren hier in Amsterdam Zuid-oost.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 25993 op 14-01-2023 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 09:46
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem....

Na eerst alles in Firewall, exchange te hebben gecontroleerd toch met Ziggo gebeld...
waarom eigenlijk...

Ze snappen echt je probleem niet, "nee ik zie geen storingen aan deze kant", "u kunt natuurlijk een ziggo mail adres aanmaken, ohhh een eigen mail-server... hmmmmm"
"Nee, ik kan niets voor u doen, zit niet bij ons"

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
MarFan schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:00:

Ze snappen echt je probleem niet, "nee ik zie geen storingen aan deze kant", "u kunt natuurlijk een ziggo mail adres aanmaken, ohhh een eigen mail-server... hmmmmm"
"Nee, ik kan niets voor u doen, zit niet bij ons"
Zo zijn ze niet allemaal. Ik had vandaag ene Natasja aan de lijn die duidelijk meer verstand had van verzekeren. Zij had dit wel al in de wandelgangen gehoord maar er nog geen officiële communicatie over ontvangen. Dat vond ze wel erg vreemd en ze heeft mij beloofd om terug te bellen als ze meer weet.
Kijk dat is nou klantenservice.
Maar er zitten ook van die dozen m/v die echt niets weten en geen service gerichte instelling hebben. Als je die aan de lijn krijgt dan kun je beter direct ophangen voordat je moord neigingen krijgt. :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25993 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:37:
Ik heb net even mijn IP V6 geactiveerd voor mijn server maar ook daar is poort 25 geblokkeerd. Alle poorten die ik heb open gezet in mijn IP V6 firewall werken behalve 25.
Het kan ook zijn dat mijn SMTP server op de Synology NAS nog geen IP V6 ondersteund. Dan lijkt die poort ook dicht te zijn. Bij de Synology NAS van mijn dochter een schoonzoon reageert port 25 ook niet via IP V6 en die zit op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 08:30

slaay

Natuurbeleven.com

Is er misschien nog een verschil met voormalig UPC gebied en geen voormalig UPC gebied? In het verleden was dat altijd het verschil met zaken die juist wel of niet uitgerold werden.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25993 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:13:
[...]

Het kan ook zijn dat mijn SMTP server op de Synology NAS nog geen IP V6 ondersteund. Dan lijkt die poort ook dicht te zijn. Bij de Synology NAS van mijn dochter een schoonzoon reageert port 25 ook niet via IP V6 en die zit op het KPN netwerk.
Ik ben er achter dat het online tool dat ik gebruikte om IP V6 ports te scannen een fout bevat. Port 25 op IP V6 is gewoon open volgens andere online check tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31
Wat zegt www.grc.com van port 25? Hier is die nog open op een Ziggo verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
Of ik nog even een enquête wilde invullen hoe mijn storing was behandeld door Ziggo ... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:23
@detonatic Dat is toch een mooie gelegenheid om ziggo te helpen hun dienst te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:56
Zou toch raar zijn als Ziggo op zakelijke aansluitingen poort 25 gaat blokkeren. Veel bedrijven hebben vaak een lokale Exchange server staan 🤷‍♂️

Even voor de handigheid jullie topic bij Ziggo; https://community.ziggo.n...-ipv4/td-p/1121772/page/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
detonatic schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:26:
Of ik nog even een enquête wilde invullen hoe mijn storing was behandeld door Ziggo ... 8)7
Nou sla ze dan maar even helemaal plat :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@Anoniem: 25993,
Wellicht een idee om te verzamelen of iedereen in hetzelfde gebied zit met dit probleem? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crestop
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-06 11:57
Ik heb hier ook last van sinds vannacht na een reboot van het Ziggo modem, inkomende traffic op poort 25 komt niet meer aan, andere poorten wel.

Hierdoor komt er geen mail meer binnen op mijn mailserver. Ik heb geen zakelijk account. Ziggo modem (Technicolor TC7210) staat in bridge mode, daarachter een Mikrotik router die forward naar een mailserver die draait in een VM op een Linux server. Zo draai ik al jaren probleemloos een eigen mailserver, tot vannacht.

Vervelend! Ik heb ook in het Ziggo forum gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-07 15:34

jurroen

Security en privacy geek

Lekker ook dat ze het net voor het weekend doorvoeren. Ik zal straks ook even testen of ik hier last van heb (Noord-Brabant).

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
king006 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:32:
@Anoniem: 25993,
Wellicht een idee om te verzamelen of iedereen in hetzelfde gebied zit met dit probleem? 😃
Ik zelf zit in Amsterdam zuidoost. Misschien kan iedereen die dit probleem heeft even vertellen in welke stad hij/zij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Crestop schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:13:
Ik heb hier ook last van sinds vannacht na een reboot van het Ziggo modem, inkomende traffic op poort 25 komt niet meer aan, andere poorten wel.

Hierdoor komt er geen mail meer binnen op mijn mailserver. Ik heb geen zakelijk account. Ziggo modem (Technicolor TC7210) staat in bridge mode, daarachter een Mikrotik router die forward naar een mailserver die draait in een VM op een Linux server. Zo draai ik al jaren probleemloos een eigen mailserver, tot vannacht.

Vervelend! Ik heb ook in het Ziggo forum gereageerd.
Dit maakt inmiddels dus 8 bekende gevallen van dit probleem. Dat zal nog wel gaan oplopen naarmate meer modems gerestart worden.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 25993 op 16-01-2023 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:34
Hmmm, wat is een goede (tijdelijke) oplossing hiervoor? Ik zou zelf denken aan een mail-redirect service zoals deze, maar ben dan wel benieuwd of er meer zijn zoals deze. Specifiek benieuwd wat betreft reputatie/betrouwbaarheid.

Vooralsnog heb ik er geen last van, maar is wel goed om alvast na te denken over noodscenario's als het ineens gaat spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Goedemorgen all!

Goed dat jullie hier melding van maken, zowel hier als op de Ziggo community. Een vreemd probleem als jullie het me vragen, aangezien ik hier niet een panklaar antwoord op heb. We zoeken dit voor jullie uit wat hier gaande is aan de hand van de beschikbare informatie en klantgegevens.
Om jullie centraal op de hoogte te houden hebben we op deze mooie Blue monday de handen ineen geslagen met de Ziggo Community in het topic poort 25 inkomend in bridge op IPv4
Zodra er meer bekend is, dan horen jullie het.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het aantal bij mij bekende gevallen van dit probleem is inmiddels opgelopen naar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
VodafoneZiggo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:01:
Goedemorgen all!

Goed dat jullie hier melding van maken, zowel hier als op de Ziggo community. Een vreemd probleem als jullie het me vragen, aangezien ik hier niet een panklaar antwoord op heb. We zoeken dit voor jullie uit wat hier gaande is aan de hand van de beschikbare informatie en klantgegevens.
Om jullie centraal op de hoogte te houden hebben we op deze mooie Blue monday de handen ineen geslagen met de Ziggo Community in het topic poort 25 inkomend in bridge op IPv4
Zodra er meer bekend is, dan horen jullie het.
Voor de mensen die dat topic niet actief volgen:
Als ik het goed begrijp: oorzaak zou bekend zijn bij Ziggo en ze hebben het voor wat individuele personen opgelost en de fix gaat naar alle modems uitgerold worden - ofwel, op korte termijn zou het voor iedereen opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
vanaalten schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:18:
[...]

Als ik het goed begrijp: oorzaak zou bekend zijn bij Ziggo en ze hebben het voor wat individuele personen opgelost en de fix gaat naar alle modems uitgerold worden - ofwel, op korte termijn zou het voor iedereen opgelost moeten zijn.
Klopt, ik ben inmiddels gebeld en bij mij is het opgelost. Toch mooi dat ze het nu alsnog actief oppakken om het te probleem te fixen :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vanaalten schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:18:
[...]

Klopt! ik ben gisteravond ook gebeld om te testen of de oplossing werkte. Schijnbaar hebben we genoeg ophef hier en op de Ziggo community veroorzaakt dat het probleem bekend is geraakt bij achterliggende afdelingen die wel in staat zijn om dit op te lossen. Dus dit wordt voortaan mijn weg om echte problemen opgelost te krijgen. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 23:23
Ik schrok toen ik de topictitel tussen de actieve topics zag... ik draai ook een eigen mailserver met een nieuw modem in bridge. Veel gedoe gehad om dat ingesteld te krijgen, ze hadden namelijk ook met de Nextbox Mini een tweede nieuwe modem meegestuurd. Op dat nieuwe modem kun je in routermodus weinig meer instellen.. poort 25 mag je niet forwarden vanwege de veiligheid staat er dan bij. Euuuh... als ik heel veel spam binnen wil krijgen moet ik dat toch zelf weten en heeft weinig met beveiliging te maken, en de gemiddels consument zal dit niet doen.

Maar hoe zien jullie zo snel/makelijk dat de modem is herstart door Ziggo? Hij staat in bridge dus is niet te pingen oid...

En bedankt voor al jullie ophef! Het lijkt er op dat het opgelost gaat worden, ik zag Ziggo er wel voor aan dat het een bewuste actie zou zijn om op netwerkniveau poort 25 dicht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
prutsger schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:25:
Maar hoe zien jullie zo snel/makelijk dat de modem is herstart door Ziggo? Hij staat in bridge dus is niet te pingen oid...
Over het algemeen kan je nog steeds de webinterface van het modem openen, ook als 'ie in bridge is:
http://192.168.100.1
of
http://192.168.178.1
Bij m'n vorige huis werkte de ene, bij m'n huidige huis de andere, dus dat lijkt niet voor iedereen hetzelfde te werken. Ook zijn er mensen geweest die er met beide niet in kwamen. Uitproberen dus.

En dan gok ik dat je daarbinnen wel iets kan zien van een 'uptime' of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 23:23
vanaalten schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:40:
[...]

Over het algemeen kan je nog steeds de webinterface van het modem openen, ook als 'ie in bridge is:
of
Bij m'n vorige huis werkte de ene, bij m'n huidige huis de andere, dus dat lijkt niet voor iedereen hetzelfde te werken. Ook zijn er mensen geweest die er met beide niet in kwamen. Uitproberen dus.

Thanks, de eerste werkt voor mij, nu kan ik hem monitoren op dat ip. Een uptime van 7 dagen, en geen problemen met ontvangen van mail maar de eerste meldingen zijn nog geen 7 dagen oud (13-1).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:14

Marc H

- - Is wakker - -

update van Vincent (Moderator) op Ziggo forum:
Hi allen,

Goed nieuws en vers van de pers: inmiddels is het incident opgelost! Er zat een fout in het template. De fout in het template is hersteld voor alle modems. Wanneer je nu je modem van een halve minuut van de stroom haalt, moet de inkomende poort 25 weer functioneren. Dank voor jullie voorbeelden en bovenal jullie geduld!

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
vanaalten schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:40:
[...]

of

Ik had het inderdaad ook bij de netwerkhistorie via 192.168.100.1 gevonden, daar zag ik staan "12-01-2023 05:03:49 critical Cable Modem Reboot from SNMP". Uit andere topics kon ik opmaken dat dit een maintenance reset vanuit de provider is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Dan speel ik even de duivel ;-) Worden die templates niet eerst getest intern? En dan bij een groepje klanten? Want hoe kan er anders een fout in komen tijdens de uitrol....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAndereJurre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 12:10
king006 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:40:
Dan speel ik even de duivel ;-) Worden die templates niet eerst getest intern? En dan bij een groepje klanten? Want hoe kan er anders een fout in komen tijdens de uitrol....
Stel dat ze het testen bij een groepje klanten, hoe groot is de kans dat die klanten een lokale mailserver hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
DieAndereJurre schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:05:
[...]

Stel dat ze het testen bij een groepje klanten, hoe groot is de kans dat die klanten een lokale mailserver hebben?
Juist bij dat soort klanten moet je testen. Die maken gebruik van de meeste faciliteiten en zijn dus de beste testers. Gewoon even wat van dit soort klanten opnemen in een bestandje en daar als eerste uitrollen tezamen met communicate naar die klant zodat hij/zij weet dat er iets kan veranderen of fout gaan.
Dat heet "Professioneel met je klanten omgaan" maar dat is nog wel eens probleem bij Ziggo.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 25993 op 18-01-2023 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31
king006 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:40:
Misschien was er niets mis met het template...
Inkomende en uitgaande poorten blokkeren wordt dan het nieuwe verschil tussen particulier en klein-zakelijk. Dat vaste IP wat je ooit kreeg is namelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Tot gisteravond had ik geen enkel probleem met inkomende mail op m'n mailserver. Maar sinds vanochtend ontvang ik geen mail meer en inderdaad:
  • Poort 25 staat dicht van buitenaf (andere poorten zoals 80 en 22 zijn nog open)
  • Modem is rond vier uur vannacht automatisch herstart
Ligt niet aan mijn mailserver zelf, want lokaal kan ik wel gewoon naar mijzelf mailen bijvoorbeeld.

Ofwel, lijkt er op dat dit probleem nog niet opgelost is bij Ziggo, of in elk geval niet bij iedereen.

Grom enzo. :(

probeerde te registeren voor het Ziggo forum, maar ja, dat mailadres dat ik ook bij 'mijn ziggo' gebruik is nu natuurlijk onbereikbaar voor de activatie-mail... dus tijdelijk maar een ander mailadres daarvoor gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vanaalten schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:49:

[list]
• Poort 25 staat dicht van buitenaf (andere poorten zoals 80 en 22 zijn nog open)
Die SSH poort 22 moet je zo snel mogelijk omhoog verhuizen naar ergens boven de 50.000 dan wordt je met de meeste poortscans niet gevonden en krijg je veel minder attacks te verwerken.
De meeste poortscanners doen poorten tot 1000 omdat daar de meeste bekende services draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 25993 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:52:
[...]

Die SSH poort 22 moet je zo snel mogelijk omhoog verhuizen naar ergens boven de 50.000 dan wordt je met de meeste poortscans niet gevonden en krijg je veel minder attacks te verwerken.
Och, wachtwoord-login bij ssh heb ik uitgezet, dus zo makkelijk kom je niet binnen. Daarnaast fail2ban en dagelijks security-updates binnenhalen en ik maak mij geen zorgen over de ssh service.

Meer zorgen maak ik mij dat ik misschien de enige ben die nu van dat poort-25 gedoe last heeft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vanaalten schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:15:
[...]

Och, wachtwoord-login bij ssh heb ik uitgezet, dus zo makkelijk kom je niet binnen. Daarnaast fail2ban en dagelijks security-updates binnenhalen en ik maak mij geen zorgen over de ssh service.

Meer zorgen maak ik mij dat ik misschien de enige ben die nu van dat poort-25 gedoe last heeft…
Meld jezelf op de Ziggo community en geef het daar even door aan de moderator vincent.

https://community.ziggo.n...-ipv4/m-p/1121772#M190267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 25993 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:51:
[...]

Meld jezelf op de Ziggo community en geef het daar even door aan de moderator vincent.

https://community.ziggo.n...-ipv4/m-p/1121772#M190267
Gisteren al gedaan, maar nog geen reactie van moderators. Is wel een andere klant die nog steeds problemen heeft met inkomende poort 25 - stiekem hoop ik dat het er wat meer worden zodat het weer wat aandacht bij Ziggo krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
@VodafoneZiggo kan jij misschien ook nog een duwtje geven aan de mensen bij Ziggo die zich hier mee bezig houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@vanaalten Vervelend is het wel, want niet geheel opgelost is niet praktisch. Het is belangrijk dat die verzameld worden. Ik zal even polsen bij mijn collega's.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Uiteindelijk n.a.v. de laatste paar reacties in het Ziggo-forum-topic gisteren eind van de middag op de Ziggo website het formulier ingevuld/ingestuurd om mijn modem in bridge-mode te laten zetten. Zou niets uit moeten maken, want hij stond al in bridge-mode.

Vanochtend vroeg nogmaals het modem herstart... en nu stroomt de mail binnen. Weet niet zeker of het door de herstart komt (heb ik gisteren ook een paar keer gedaan), of door het bridge-mode-verzoek, of gewoon toeval.

Wel teleurstellend hoe weinig communicatie er vanuit Ziggo is, de moderators waren in dat topic duidelijk afwezig vanaf dat het opgelost leek. :(
Zoals ik het zie neemt Ziggo weinig verantwoordelijkheid voor fouten die ze zelf veroorzaken.

Maar goed... opgelost... voor altijd, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vanaalten schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:59:

Vanochtend vroeg nogmaals het modem herstart... en nu stroomt de mail binnen. Weet niet zeker of het door de herstart komt (heb ik gisteren ook een paar keer gedaan), of door het bridge-mode-verzoek, of gewoon toeval.
Ze zeiden tegen mij dat je het modem wel minstens 1 minuut uit moet zetten maar ik had hem zelf ook maar 5 seconden uitgedaan en toen werkte het. Dus helemaal duidelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 25993 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Ze zeiden tegen mij dat je het modem wel minstens 1 minuut uit moet zetten maar ik had hem zelf ook maar 5 seconden uitgedaan en toen werkte het. Dus helemaal duidelijk is het niet.
Mja, gisterochtend heb ik 'm zeker voor een minuut uit gehad en dat maakte geen verschil. Vanochtend voor slechts een paar seconden en daarna was het probleem opgelost. Dus ik denk dat de helpdesk 'enkele secondes uit' niet specifiek genoeg vindt, krijg je alsnog klanten die te kort uit doen, dus dan maar een minuut specificeren. Maar mij lijkt het dat er aan de Ziggo-kant gisteren iets veranders is, wat m'n modem vanochtend met de herstart heeft opgepikt.

Maar goed, dan kom ik toch weer op m'n eerdere klacht: het afwezig zijn van meewerkende Ziggo-medewerkers en gebrek aan verantwoordelijkheid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vanaalten schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:14:
[...]

Maar goed, dan kom ik toch weer op m'n eerdere klacht: het afwezig zijn van meewerkende Ziggo-medewerkers en gebrek aan verantwoordelijkheid nemen.
What else is new? ;) ;)
Pagina: 1