Koelkast werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark210
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-07-2023
Mijn vraag
Mijn koelkast werkt niet goed. Hij koelt wel, maar minder. En lampje werkt helemaal niet meer.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Lampje vervangen, maar het werkt nog steeds niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lampje vervangen, temp hoger zetten, evt is thermostaat ook kapot.
Deurschakelaar kan het ook zijn

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 13-01-2023 20:56 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-06 21:05
Ja, met deze overweldigende informatie kunnen we natuurlijk precies vertellen wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark210
Wat ik er nog bij wil vermelden, is dat de koelkast vrij plotseling niet goed ging werken.
En dat problemen met de lamp en slechte koeling tegelijk samen gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe oud?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark210
8 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vervangen. De koelkast bedoel ik, niet het lampje.

[ Voor 66% gewijzigd door jack zomer op 14-01-2023 00:23 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Slaat de compressor nog wel aan anders kijken of er geen zekering geklapt is ergens of hij is overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:01
Zit de stekker er nog goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Geen merk, geen type....

Maar van die leeftijd kan je beter de koelkast vervangen dan eventueel repareren.
De modellen die nu te koop zijn zijn zoveel zuiniger in gebruik dat je met een paar jaar de kosten er al uit hebt.

De reden waarom ik mijn vriezer het afgelopen jaar vervangen heb. De nieuwe verbruikt bijna de helft van de oude.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark210
Wat trouwens ook nog in me op komt, is dat de laatste tijd verwarming van woonkamer en keuken regelmatig uitstaan. Ook overdag
En heb wel eens gelezen dat temperatuur van omgeving van invloed is op koelkast. Pas wel verwarming paar uur aangezet. En koelkast bleef niet goed.
Maar zou het hier toch op een bepaalde manier mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
mark210 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:40:
Wat trouwens ook nog in me op komt, is dat de laatste tijd verwarming van woonkamer en keuken regelmatig uitstaan. Ook overdag
En heb wel eens gelezen dat temperatuur van omgeving van invloed is op koelkast. Pas wel verwarming paar uur aangezet. En koelkast bleef niet goed.
Natuurlijk heeft omgevingstemperatuur te maken met hoe goed je koelkast werkt. Als het 30 graden in je huis is, dan zal je koelkast harder moeten werken dan wanneer het 10 graden in je huis is.

Echter als het kouder in je huis is, dan zal je koelkast niet snel minder goed gaan werken, tenzij het buiten de werktemperaturen valt. Maar dan moet het wel heel erg koud zijn in je huis.

Maar, zoals iemand al aanstipt: je startpost bevatte wel heel weinig informatie. Om wat voor koelkast gaat het? Welk typenummer? Wat heb je al geprobeerd, naast lampje vervangen? Op hogere stand gezet bijvoorbeeld? En wat betekent 'hij koelt wel, maar minder'? Was het eerst 7 graden en nu 8 graden? Of was het eerst 7 graden en nu 15 graden?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:17
mark210 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:40:
Dat zou kunnen, want koelkasten hebben een bepaald werkingsgebied. Dat staat in de gebruiksaanwijzing, maar aangezien je merk en model niet noemt, kan niemand jou daarbij helpen.
Zet de thermostaat van de koelkast op z'n laagst. Hoor je dan geen licht brommen achter de koelkast en/of wordt het zwarte rooster aan de achterkant van de koelkast na enige tijd niet warm, dat is hij kapot.

Overigens, de bewering dat nieuwe koelkasten veel zuiniger zijn dan de oude, moet je met een korreltje zout nemen. Het hangt er helemaal van af welke koelkast je nu hebt en welke eventueel nieuw gaat kopen.
Let daarbij niet op het A, B, C, maar op het opgegeven jaarverbruik.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark210
Gebruiksaanwijzing ben ik kwijt.
Het is in ieder geval een inbouwkoelkast van Bosch. Ik weet alleen niet waar ik het typenummer kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Bij mijn Bosch (vrijstaand) staat dat links binnenin. Even de groentela er uit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Toerq schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 00:49:
Slaat de compressor nog wel aan?
Zou je deze vraag nog even willen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark210
JukeboxBill schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:19:
Bij mijn Bosch (vrijstaand) staat dat links binnenin. Even de groentela er uit halen.
Het bleek daar inderdaad bij mij ook te staan. Het type is KG KILL24A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mark210 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:18:
[...]

Het bleek daar inderdaad bij mij ook te staan. Het type is KG KILL24A
Maar hij reageert niet op kouder instellen of wat is nu de klacht ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Vriend, koop maar gewoon een nieuwe koelkast.

Want aan de hoeveelheid informatie te zien, de manier waarop je de informatie onderbouwt en opsomt, gaan we jou echt niet kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Weinig te vinden over dat type. Bij Bosch moet je tegenwoordig een E-nr invoeren om aan de handleiding te komen.
Maar wat de omgevingstemperatuur betreft: mijn Bosch koelkast is ongeveer even oud en staat dit in de handleiding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZmUdlKLEke-0aYAEflCrzkjiPY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eKB0Qju0P2Qy5vEsu7QzeiwM.jpg?f=user_large

Pagina: 1