Hulp met compatabiliteit pc componenten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db211086004
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik wil mijn huidige pc upgraden. Na wat speurwerk en het bezoeken van verschillende vergelijking sites ben ik bij de MSI MAG B660M MORTAR moederbord, de Intel Core i5-12400 processor, en de MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3X OC grafische kaart uitgekomen.

Mijn huidige behuizing is de Cooler Master HAF X. Ik ben zeer tevreden hierover vanwege de 4 ventilatoren en de usb- en koptelefoon aansluitingen voorop. Ik ben alleen niet technisch genoeg om te kunnen zien of deze ventilatoren en usb- en koptelefoon aansluitingen ook kunnen worden aangesloten op de MSI MAG B660M MORTAR.

Kan iemand mij hierover informeren of eventueel een ander moederbord aanraden waarop deze aansluitingen wel kunnen?

Beste antwoord (via db211086004 op 20-01-2023 22:43)

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:56
Moederbord heeft twee headers voor ventilatoren, dus wellicht heb je een verloopje/splitter nodig. Ligt een beetje aan de fans en hoe die nu zijn aangesloten. Kijk ook zeker even naar je voeding als je gaat upgraden, en eventueel geheugen. Audio en USB is geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Dagion op 13-01-2023 21:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Moederbord heeft twee headers voor ventilatoren, dus wellicht heb je een verloopje/splitter nodig. Ligt een beetje aan de fans en hoe die nu zijn aangesloten. Kijk ook zeker even naar je voeding als je gaat upgraden, en eventueel geheugen. Audio en USB is geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Dagion op 13-01-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Dagion euhm volgens de spec sheet zijn het er 3 4
uitvoering: MSI MAG B660M Mortar DDR4
en bij de wifi versie zijn het er 6 4
uitvoering: MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Volgens de spec lijst op de site van MSI hebben beide bordjes hetzelfde aantal fan-headers:
1x CPU
1x Pump
2x System fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ja en een pomp is een 2A header (in de plaats een 1A header) waar je dus ook fans kunt op hangen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Dus kom je er nog steeds minimaal 1 tekort zonder splitter of fans die je kunt daisychainen. Misschien 2 als TS een AIO erin heeft hangen nu, of 0 als de huidige fans molex zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db211086004
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-08-2023
Bedankt voor de reacties!

Voor mijn case fans zal ik een splitter aanschaffen.

Op dit moment is de voeding die ik gebruik de Corsair CX750. Voor zover ik kan zien zou deze nog genoeg moeten zijn of is het toch beter om een nieuwe aan te schaffen?
Pagina: 1