Goeieavond helden van Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, programmeren video bewerken van alles en nog wat. Hoofdzakelijk de games die ik denk te gaan spelen zijn als volgt. FiveM, Valorant, de nieuwe Hogwarts Legacy etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat tussen de 3000 en 3500 euro te betalen. Dit is inclusief assemblage en installatie van Windows. Ook ben ik van plan om al mijn onderdelen bij Azerty aan te schaffen. Ik ben er van op de hoogte dat Azerty niet altijd de goedkoopste is maar ik ben bereidt iets meer te betalen voor een goeie service.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik ben van plan mijn oude systeem om te bouwen naar een server.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hier onder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD (CPU), Nvidia (Video kaart), Corsair (RAM).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke eisen/wensen buiten dat ik de PC voor op z'n minst voor de komende 5 jaar wil gebruiken. Niet dat ik over een paar jaar weer aan de beurt ben.
Ga je overklokken?
Geen plannen om te overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of de lijst met onderdelen compatible met elkaar zijn, of er mogelijk betere alternatieven zijn. Zeker m.b.t. de koeling. Dit is de eerste keer dat ik niet voor luchtkoeling ga.
Mogelijk dat ik met de ASUS fabrikant ga van de 4080 i.p.v. Gigabyte, een maat van mij vertelde dat de kwaliteit van Gigabyte producten ongelooflijk omlaag is gegaan.
Mocht er nog informatie missen dan hoor ik dit graag. Alvast bedankt en een fijne vrijdag avond
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, programmeren video bewerken van alles en nog wat. Hoofdzakelijk de games die ik denk te gaan spelen zijn als volgt. FiveM, Valorant, de nieuwe Hogwarts Legacy etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat tussen de 3000 en 3500 euro te betalen. Dit is inclusief assemblage en installatie van Windows. Ook ben ik van plan om al mijn onderdelen bij Azerty aan te schaffen. Ik ben er van op de hoogte dat Azerty niet altijd de goedkoopste is maar ik ben bereidt iets meer te betalen voor een goeie service.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik ben van plan mijn oude systeem om te bouwen naar een server.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hier onder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD (CPU), Nvidia (Video kaart), Corsair (RAM).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke eisen/wensen buiten dat ik de PC voor op z'n minst voor de komende 5 jaar wil gebruiken. Niet dat ik over een paar jaar weer aan de beurt ben.
Ga je overklokken?
Geen plannen om te overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of de lijst met onderdelen compatible met elkaar zijn, of er mogelijk betere alternatieven zijn. Zeker m.b.t. de koeling. Dit is de eerste keer dat ik niet voor luchtkoeling ga.
Mogelijk dat ik met de ASUS fabrikant ga van de 4080 i.p.v. Gigabyte, een maat van mij vertelde dat de kwaliteit van Gigabyte producten ongelooflijk omlaag is gegaan.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 379,- | € 379,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X570-PLUS (WI-FI) | € 249,- | € 249,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB GAMING OC | € 1.462,- | € 1.462,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 45,72 | € 45,72 |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT 360mm | € 139,- | € 139,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 159,90 | € 159,90 |
2 | Solid state drives | Samsung 870 Evo (MZ-77E1T0B/EU) 1TB | € 103,66 | € 207,32 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 94,90 | € 94,90 |
Totaal | € 3.016,64 |
Mocht er nog informatie missen dan hoor ik dit graag. Alvast bedankt en een fijne vrijdag avond