Toon posts:

Loxone met Google Home koppelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jaak91
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-01 14:05
Zoals de titel reeds verklapt wil ik graag mijn Loxone installatie koppelen met een Google Home. Voorlopig zou dit enkel voor het besturen van de verlichting zijn. Later misschien nog als extra 'geluid' voor het alarm indien mogelijk. Iemand hier ervaring mee hoe dit het best te doen?

[Voor 9% gewijzigd door Jaak91 op 14-01-2023 17:50]

Alle reacties

• Jaak91
Ik ben al iets verder geraakt in mijn zoektocht.

Het zou moeten werken met Home assistant, wat zou moeten werken op een raspberry. Maar omdat ik geen technische achtergrond heb met dit soort zaken, zou ik toch nog wat hulp nodig hebben:

- wat voor raspberry heb ik nodig om Home assistant op te laten draaien zodat ik Google Home kan gebruiken voor het aansturen van Loxone. Ik zie namelijk vooral Pi3 en Pi4, maar ook verschillende werkgeheugens...

- komt zo'n raspberry in de kast bij de miniserver te staan? Zo ja, krijgt deze dan voeding vanuit de kast of moet er een apart stopcontact voorzien worden om de adapter te kunnen aansluiten?

- hoe moeilijk is het, om zonder kennis van zaken, om Google Home te verbinden met Loxone via bijv. Home assistant?

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:19
Elke Raspberry Pi (zowel 3 als 4) is geschikt om HA te draaien wat mij betreft. Het grootste probleem is dat de SD kaartjes er snel aan gaan. Een externe SSD schijf zou beter zijn. Als je gebruik maakt van de betaalde cloud in Home Assistant (Nabu Casa), dan is je devices naar Google Home publiceren erg makkelijk. Als je dat niet wilt is het zonder technische kennis wel wat ingewikkelder. Maar er zijn we instructie video’s over te vinden.

Je tweede vraag begrijp ik niet helemaal.

[Voor 24% gewijzigd door Slinkos op 16-01-2023 21:06]

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl)

• Jaak91
En het werkgeheugen maakt ook niet veel uit?

Wat ik eigenlijk bedoel met de andere vraag is waar zo'n raspberry precies komt te staan en hoe deze verbonden wordt met Loxone. Is dit via wifi of via een utp kabel? En komt deze dan in de zekeringkast te staan (langs bijv. de miniserver)?

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:19
Zowel Loxone als je Raspberry Pi (waar Home Assistant op draait) zijn met je netwerk verbonden. De RPi kan zowel wifi als bekabeld werken. Waar jij hem vervolgens neerzet is aan jou.

Ik heb het heel lang op een RPi 3 met 1GB RAM gedraaid en dat was geen enkel probleem.

[Voor 8% gewijzigd door Slinkos op 17-01-2023 09:53]

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl)

• Jaak91
Oke alvast bedankt voor de antwoorden!

Kan ik best een behuizing en koeling voorzien of is dit niet nodig?

Ik zag op enkele sites dat Raspberry moeilijk leverbaar is op het moment en zij stellen Odroid voor. Is dit ongeveer hetzelfde of kan ik beter op zoek gaan naar een Raspberry?

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:06
Je hebt een paar opties hiervoor:
- via iets wat je zelf ergens installeert: Home Assistant en OpenHab kunnen allebei een integratie opzetten met Google Home
- Je kunt ook iets extra bij in je elektriciteitskast steken die de integratie met Google Home verzorgt: https://www.1home.io/loxone-voice-control

• Jaak91
Ik was aan het kijken voor een raspberry pi 3B, maar deze blijken overal uitverkocht te zijn. Nu kwam ik als alternatief de Odroid-C2 tegen. Is dit ongeveer hetzelfde, en misschien wel belangrijker: kan ik hier hetzelfde resultaat mee behalen (Google Home verbinden met Loxone)?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee