Toon posts:

Goodwe omvormer doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Bulletje80
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-01 16:33
Sinds 2 maanden heb ik zonnepanelen laten installeren echter sinds 2 weken werkt mijn omvormer niet meer.
Omvormer gaat niet meer aan enkel blijven wel de lampjes van de WiFi module branden (blauw en groen, bij daglicht).

Display werkt niet meer en staat ook geen foutmelding in. Rood/groen/oranje doet ook niets.

AC en DC spanning gemeten en deze is 280V
en uitgaand 230V
Binnenkomend bij de meterkast is ook gewoon 230V.

Iemand enig idee wat dit is of is gewoon de omvormer kapot?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04
Gezien de donkere dagen - heeft hij wel genoeg aan de 280V om op te starten?

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:32
edit

[Voor 91% gewijzigd door Monkeydancer op 13-01-2023 19:00]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Bulletje80

Jazeker…. Zijn nog zonnige winterdagen geweest..
Zie mijn opbrengst in de Semsportal

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-01 06:33
Waarom bel je degene die ze gelegd heeft niet gewoon?

• Bulletje80
Al gedaan, die stelt vast dat de omvormer kapot is. Ligt sinds een paar dagen nu bij de leverancier, die moeten adhv de data vaststellen dat er een nieuwe omvormer komt.
Deze is slechts 1,5 maand oud

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-01 06:33
Als apparatuur kapot gaat, is het aan het begin of eind van de levensduur.

En Goodwe is in mijn ervaring een B-merk. Ik heb er meerdere in gebruik (gehad).
Een heeft al een ontplofte condensator gehad. Twee andere gebruik ik niet meer omdat er een software fout in zit die Goodwe niet op wil lossen (als de omvormer minder dan 70W levert, gaat die de MPPT spanning afregelen waardoor die vervolgens uit gaat. Na 1 minuut begitn het van voor af aan. Op donkere dagen de hele dag klikkende relais en nauwelijks opbrengst).

@BCC 280V is meer dan genoeg om te starten. Maar het gaat niet om het voltage, maar om het wattage dat van de panelen komt.
De omvormer zou tenminste aan moeten gaan (display ligt op en regelmatig probeert de omvormer stroom te gaan leveren).

• Bulletje80
Mij lijkt dat in 3 weken toch wel de omvormer aan zou moeten zijn gesprongen.

Wanneer er spanning op de ac en dc gewoon spanning zit, kunnen we dan vaststellen dat de omvormer kapot is of dienen we nog ergens anders rekening mee te houden?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee