Beste Tweakers. Sinds kort heb ik een mooie game PC gebouwd met de volgende specs.
RTX 3080 (Msi gaming trio)
I7 13700K
32GB DDR5 5200MHZ (Kingston Fury)
Corsair iCue H150i koeling
1TB samsung SSD
Asus Z690-p wifi MoBo
Corsair 4000x Case
Ik heb daarbij de volgende monitor
Samsung G70A 4k 144hz 27inch (niet in pricewatch te vinden voor een link)
Deze monitor had ik al voor mijn ps5.
Mijn probleem:
Deze setup is super en de pc draait heerlijk. Echter merk ik dat ik 4K max settings toch al redelijk tegen de limieten van mijn (nieuwe) pc aanloop. Zo draait RDR2 in max settings met dlss quality 55-70 FPS. Raytracing is per definitie geen optie. Met het oog op toekomstige games voorzie ik te moeten beknibbelen op settings.
Ik begreep van vrienden dat mijn setup beter zou werken met een 1440p monitor waarbij ik settings beter kan maxen met hogere frame rates.
Mijn vragen:
- Is een downgrade van 4k naar 2k een groot visueel verschil? Gaat het er veel slechter uitzien? Dit wil ik namelijk liever niet natuurlijk
- Is van 27 inch naar 32 inch gaan de moeite waard?
- Zouden jullie deze downgrade aanraden voor mij?
- Is ultrawide de moeite waard?
- Zijn dit goede monitoren voor een eventuele downgrade? Ik heb een budget van ongeveer 500euro.
Ik hoor graag jullie meningen en advies.
RTX 3080 (Msi gaming trio)
I7 13700K
32GB DDR5 5200MHZ (Kingston Fury)
Corsair iCue H150i koeling
1TB samsung SSD
Asus Z690-p wifi MoBo
Corsair 4000x Case
Ik heb daarbij de volgende monitor
Samsung G70A 4k 144hz 27inch (niet in pricewatch te vinden voor een link)
Deze monitor had ik al voor mijn ps5.
Mijn probleem:
Deze setup is super en de pc draait heerlijk. Echter merk ik dat ik 4K max settings toch al redelijk tegen de limieten van mijn (nieuwe) pc aanloop. Zo draait RDR2 in max settings met dlss quality 55-70 FPS. Raytracing is per definitie geen optie. Met het oog op toekomstige games voorzie ik te moeten beknibbelen op settings.
Ik begreep van vrienden dat mijn setup beter zou werken met een 1440p monitor waarbij ik settings beter kan maxen met hogere frame rates.
Mijn vragen:
- Is een downgrade van 4k naar 2k een groot visueel verschil? Gaat het er veel slechter uitzien? Dit wil ik namelijk liever niet natuurlijk
- Is van 27 inch naar 32 inch gaan de moeite waard?
- Zouden jullie deze downgrade aanraden voor mij?
- Is ultrawide de moeite waard?
- Zijn dit goede monitoren voor een eventuele downgrade? Ik heb een budget van ongeveer 500euro.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | ASUS TUF Gaming VG32VQ1BR Zwart | € 369,- | € 369,- |
1 | Monitoren | Samsung Odyssey Gaming Monitor G5 C27G55TQWU Zwart | € 253,99 | € 253,99 |
Totaal | € 622,99 |
Ik hoor graag jullie meningen en advies.
Woonkamer setup: LG C9 55 - Xbox Series X - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds //https://discord.gg/ecCVWma2zr Elden Ring Tweakers Discord