Toon posts:

Huige RAM module niet meer beschikbaar, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JurreTweakers
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-01 10:58
Ik heb in 2020 een computer samengesteld met een RAM module die ik nu nergens meer kan vinden voor een enigsinds logische prijs, ik wil graag van 32 GB naar 64 gaan maar weet niet zeker of ik per se dezelfde moet toevoegen of dat ik ook kan combineren met een andere module.

Dit is mijn systeem + een EVGA 3080 + 5900x

Alle reacties

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik zou het eens een vraag advertentie proberen hier in vraag en aanbod.

Misschien heeft iemand het wel liggen en wilt hij/zij het verkopen

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:21
In dit geval is het belangrijk even je exacte type huidige RAM aan te geven, wat je pasted hebt is te algemeen
Mogelijk is er een revisie met nét wat ander nummer wat prima werkt.

In theorie maakt het niet zoveel uit of je er precies dezelfde naast moet zetten, máár AMD kán aardig lastig zijn met RAM types.
Helaas heb ik daar persoonlijk geen ervaring mee, maar er zijn zat andere tweakers die dat wel hebben

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
https://www.computerunive...talog&utm_content=artikel

ze zijn er nog wel;,alleen niet goedkoop helaas

Deze is bij een Duitse winkel dan

Ik zou geen verschillend geheugen met mekaar combineren,zeker niet met Ryzen dan

[Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 13-01-2023 14:55]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15

Felyrion

goodgoan!

In mijn ervaring komt het niet zo nauw als je niet enorm aan het overklokken bent.

Met een setje met gelijkwaardige specs zou ik het er gewoon op wagen.

Zie bijvoorbeeld dit setje wat er volgens mij qua specs redelijk op lijkt:
uitvoering: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C16

Ook 3600MHz, 1,35V, CL16

(geen garanties uiteraard :P )

[Voor 3% gewijzigd door Felyrion op 13-01-2023 15:04]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:45
Felyrion schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:02:
In mijn ervaring komt het niet zo nauw als je niet enorm aan het overklokken bent.

Met een setje met gelijkwaardige specs zou ik het er gewoon op wagen.

Zie bijvoorbeeld dit setje wat er volgens mij qua specs redelijk op lijkt:
uitvoering: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C16

Ook 3600MHz, 1,35V, CL16

(geen garanties uiteraard :P )
geen goed advies:

* geen sets mixen
* vengeance + amd is geen goede combinatie
* Ryzen houdt niet van 4x dual rank, dus je gaat veel trager moeten gaan.

Ik zou je eerder adviseren jouw setje te verkopen en een setje dat met Ryzen werkt van 2*32 GB te kopen.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15

Felyrion

goodgoan!

manzonderdas schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:11:
[...]

geen goed advies:

* geen sets mixen
* vengeance + amd is geen goede combinatie
* Ryzen houdt niet van 4x dual rank, dus je gaat veel trager moeten gaan.

Ik zou je eerder adviseren jouw setje te verkopen en een setje dat met Ryzen werkt van 2*32 GB te kopen.
Als je het er niet op durft te wagen, prima. Praktijk ervaring leert dat het meestal geen issue oplvert als de types qua specs niet uit elkaar lopen.
(en zelfs als dat wel zo is functioneert het meestal prima, al heeft dat soms wat aandacht nodig qua bios settings)

Als je ze kunt retourneren lijkt me dat geen groot risico.

Linus had er ook nog wel een aardige video over met praktijk tests.
YouTube: Just How Bad is Mixing Memory?

Overigens is je advies van een volledig nieuw setje in de gewenste formaten natuurlijk het meest fool-proof. Kan alleen wel onnodige kosten meebrengen imo.

[Voor 8% gewijzigd door Felyrion op 13-01-2023 15:54]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:45
Over de vengeance set + ryzen zijn een hoop praktijkvoorbeelden op dit forum, net als 4x dr sets helaas

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-01 03:47
Je moet Micron rev.b of rev.e hebben, ik vermoed rev.e omdat het uit 2020 komt. en dat zit doorgaans niet op de Corsair modules. Je kan gewoon Micron IC's mixen dus ik raad je aan een Crucial setje te kopen (Micron is van Crucial). Gewoon het goedkoopste wat je kan vinden en het werkt (vanaf 3000C15 en 3200C16 niet lager)

[Voor 6% gewijzigd door Kalis op 14-01-2023 03:29]

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-01 03:47
het is natuurlijk rev.b zoals in het typenummer van de modules staat,
BL2K16G36C16U4B
maar nogmaals je kan het ook met rev.e draaien zonder problemen. Dat is bijvoorbeeld de Ballistix Sport en LT series. De kits met rev.b zijn de ballistix met de nieuwe heatspreaders die jij ook hebt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee