Toon posts:

Bedroom dj: speakers + amp €50 - €150,- (minder mag)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Column
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-02 12:51
Ik zoek een?
Speakerset + amplifier voor een beetje bedroom dj'en. Tweede hands is prima.

Wat is je budget?
€50 - €150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Niets pro, gewoon voor ontspannen een plaatje draaien met numark mixtrack pro en laptop.

Wat heb je zelf al gevonden?

Alleen nog speakers, amps nog niets:
Edifier R1280T
Eris 3.5
Kef coda 7

Welke vragen heb je hier nog over?
Deze suggesties vond ik in topics ouder dan 2 jaar. Zijn er inmiddels andere spelers op de markt en wat heeft jullie persoonlijke voorkeur?

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 23:54

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Column schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:53:
Alleen nog speakers, amps nog niets:
Edifier R1280T
Eris 3.5
Kef coda 7
Scheelt, de eerste twee genoemde setjes zijn actief waardoor je al geen versterker nodig hebt. Waarmee ik me afvraag of je zelf weet/duidelijk hebt wat je zoekt en waarom.

[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 13-01-2023 16:29]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:06

TopTon

Power 2 PC's

Zelf heb ik 2 setjes Edifier R1280T's, 1 voor bij mijn TV, want dat standaard geluid is flut.
Het 2e setje staat in mijn kantoor, want laptop geluid is ook niet om aan te horen.

Ik ben bij verre weg geen audiofiel, maar ze bevallen mij erg goed. Ik heb niet het gevoel dat er een enorme dikke baslaag op het geluid ligt, voor het formaat is het volume prima, en ook zeker geen last van schelheid.

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• gebruikernaam__
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:21
Op zich waard om gewoon tweedehands iets op marktplaats te zoeken, ik had een stereo receiver/versterker van 2x80watt gevonden voor geen 10 euro. Werkt vaak nog prima maar mensen gebruiken het tegenwoordig allemaal niet meer. Wss ben je nog maar kwijt aan de specifieke kabels voor naar je audio interface.

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Persoonlijk zou ik het budget in een paar actieve speakers steken. Edifier staat bekend om zijn goede prijs/kwaliteit verhouding. De 1280T die TopTon noemt heb ik zelf ook gehad. Zijn prima speakers om beter geluid te krijgen uit ingebouwde speakers, maar om ze specifiek voor audio in te zetten vind ik ze toch te weinig vlees op de botten hebben. Ik vind ze daar te dun voor klinken. Daar doe je jezelf denk ik tekort mee.

Je zou eens bij Bax kunnen kijken. Deze heeft meer keus dan je hier in de Pricewatch zult vinden. Hier de link naar hun speakers (met alvast de juiste zoekfilters)Speakers tot 150,00 bij Bax Music

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Edifiers val je je geen buil aan. Maar voor ff 200 euro vind je denk ik ook wel een setje krk monitors. Die hebben wel wat meer body.
v&a aangeboden: KRK Systems Rokit 5 G3

[Voor 30% gewijzigd door teacher op 14-01-2023 00:24]

Wise enough to play the fool

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Qua budget zou je ook naar tweedehands Philips MFB speakers kunnen kijken. Heeft het formaat van een bookshelve maar klinkt als een vloerstaander :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Column
Dank voor de suggesties, die Rokits zie ik inderdaad veel voorbij komen en lijken een goede optie. Hoe denken jullie over de Pioneer DM-40's?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je de ruimte hebt zou ik liever een grotere luidspreker kiezen. Een 4" basluidspreker heeft geen goede basweergave en dat lijkt me met DJ-werk wel handig.

[Voor 3% gewijzigd door TBTL op 14-01-2023 19:38]

• Column
gebruikernaam__ schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:47:
Op zich waard om gewoon tweedehands iets op marktplaats te zoeken, ik had een stereo receiver/versterker van 2x80watt gevonden voor geen 10 euro. Werkt vaak nog prima maar mensen gebruiken het tegenwoordig allemaal niet meer. Wss ben je nog maar kwijt aan de specifieke kabels voor naar je audio interface.
En welke speakers heb je er op aangesloten?

• gebruikernaam__
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:21
Column schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:29:
[...]

En welke speakers heb je er op aangesloten?
Best wel troep speakers die mn ouders ergens nog hadden liggen. Voldoende bass maar nou niet bepaald een vlak frequentie spectrum. Maar ook dit type goedkope toren is erg veel te vinden op marktplaats of een kringloop. Als je echt wilt mixen (met eq bands enzo bass switchen) dan kan je beter studio monitors of iets dergelijks halen, die worden dan wel al gauw prijzig.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:56
Column schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:37:
Dank voor de suggesties, die Rokits zie ik inderdaad veel voorbij komen en lijken een goede optie. Hoe denken jullie over de Pioneer DM-40's?
De KRK's zijn erg geschikt voor wat je wilt, die Pioneers ken ik niet.

Een setje actieve JBL's is nog beter - op MP (iets boven budget) Jbl 305P MK2 + onderzettertjes, Jbl 305P MK2, JBL 305P MKII studio monitoren 2 STUKS! - maar dat wordt dus afdingen ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee