Vraag

• Siroj
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 14:53
Beste tweakers...

Wij willen graag zonnepanelen laten plaatsen en hebben daarvoor onderstaande offerte ontvangen. Op dit moment heb ik maar 1 echte offerte. Reden hiervoor is dat wij binnenkort tijdelijk naar het buitenland gaan (werk en prive gerelateerd) en ik wil de panelen voor die periode hebben liggen. Ik heb echter 8 bedrijven uitgenodigd maar ik kan er maar 1 vinden die het geregeld kan krijgen ze voor die tijd te leggen. Het is nu eenmaal zo, dus daar maak ik me niet druk om, maar ik vraag me wel af of eea een beetje goed samengesteld is.

Geschat jaarverbruik: 4950 Kwh
Woning is voorzien van 3 x 25A aansluiting.
In normale situatie is er geen schaduw te verwachten.

Offerte:

15 Panelen Hyundai VG 430W PERC Shingled Full Black
SolarEdge SE7K 3Fase omvormer en 15 SolarEdge Optimizer P505
Vermogen: 6450 Wp
Verwachtte opbrengst eerste jaar: 4932 Kwh
Prijs: 8.846,95 ex BTW
Prijs per WP: €1,37

De panelen kijken naar 173° dus redelijk richting zuiden.

De panelen zullen deels op het dak vd woning en deels op een reeds aanwezige overkapping geplaatst worden. De hellingshoek van de overkapping is maar 5 graden. Zeker niet ideaal, maar aanpassen is niet echt mogelijk, dat gaat er niet uitzien en dan komt het dak voor de eerst rij ramen te zitten. Uiteraard kunnen we de panelen onder een hoek zeten, maar dan komt het erg in het zicht te zitten en kan ik minder kwijt. Nu moet ik meer panelen leggen om dat te compenseren, maar dat heb ik er wel voor over omdat het er dan nog een beetje fatsoenlijk uit blijft zien. Liever 1 groot zwart vlak ipv tegen schuine panelen aankijken.

Het betreft de rechter woning op onderstaande fotos. De overkapping wordt voor de rechter helft voorzien van dakbedekking ipv polycarbonaatplaten en daar komen de panelen op. De intekening van de panelen klopt niet helemaal, daar staan erop het dak 2 in landscape op maar dat ging zo niet passen dus kan er maar 1.

Wat zeggen jullie hiervan?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee