Toon posts:

[linux][tar.gz]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de server wordt elke avond een backup gemaakt. Nu heb ik 1 bestand beschadigd en die wil ik uit die backup vissen..

het is een .tar.gz bestand en ik zoek het bestand data.txt
met welk commando haal ik data.txt uit dat bestand ? het is allemaal onder linux, ik kom er niet uit, kheb al van alles geprobeerd.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> [forum=23] :).
Dit topic stond idd. eerst in [forum=10]/.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 18:57 schreef Bulldog het volgende:
-> [forum=23] :).
wat jij wil...

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Je moet dat tar.gz eerst ff uitpakken, dat doe je met (als je in die dir zit) met tar -xvzf bestand.tar.gz en dan cd naamvanproggie en dan kan je dat textbestand eruit halen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 18:58 schreef RooT het volgende:
Je moet dat tar.gz eerst ff uitpakken, dat doe je met (als je in die dir zit) met tar -xvzf bestand.tar.gz en dan cd naamvanproggie en dan kan je dat textbestand eruit halen
heheheh ja....vind ik wel grappig, maar kan het niet op een manier waarmee ik alleen dat bestand er uit haal?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op donderdag 30 augustus 2001 18:52 schreef aarninkron het volgende:
Op de server wordt elke avond een backup gemaakt. Nu heb ik 1 bestand beschadigd en die wil ik uit die backup vissen..

het is een .tar.gz bestand en ik zoek het bestand data.txt
met welk commando haal ik data.txt uit dat bestand ? het is allemaal onder linux, ik kom er niet uit, kheb al van alles geprobeerd.
zcat tarretje.tar.gz | tar -xvf - pad/naar/data.txt

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
man tar

en als je die dan doorleest:
code:
1
tar zxf bestand.tar.gz dir/met/data.txt

Je moet dus wel de complete directory opgegeven waar die instaat..... Weet je de directory niet meer dan kun je ook zeggen:
code:
1
tar zxf bestand.tar.gz *data.txt*

Dan worden alle bestanden die aan het criterium voldoen uitgepakt...
Pagina: 1