Mijn huidige PC is nu bijna 10 jaar oud en begint keuren te vertonen.
De PC sluit de laatste tijd regelmatig zomaar automatisch uit.
Als ik de PC weer aan wil zetten dan gaat de PC aan maar na 1 a 2 seconden direct weer uit. (Alle fans gaan wel draaien).
Als ik de PC dan een paar uur uit laat staan gaat de PC weer normaal aan zolang het duurt.
Het rare is soms gaat het dagen goed en soms meerdere keren op een dag sluit de PC zichzelf weer uit.
Temperaturen heb ik meerdere malen gemeten en zijn eigenlijk altijd zoals hieronder vermeld.
Ik heb de voeding reeds vervangen voor een Cooler Master 850w. Echter de problemen zijn hierdoor niet verholpen.
Tevens heb ik een paar weken geleden de BIOS geüpdate naar versie F7, ik had blijkbaar nog versie F6 maar ook dit maakte geen enkel verschil.
Als de PC draait werkt de PC zoals deze altijd heeft gedaan zonder vreemde zaken en functioneert volledig.
Ik krijg tijdens het opstarten en of als de PC normaal draait ook geen enkele foutmelding(en) in beeld.
Heeft iemand misschien enig idee waar dit probleem aan zou kunnen liggen.
Hardware overzicht:
Besturingssysteem: Windows 10 Pro 64-bit
Processor: Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz 30 °C
RAM: 8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord: Gigabyte Technology Co. Ltd. Z87-D3HP-CF (SOCKET 0) 24 °C
Grafisch: 2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI) 29 °C
Opslag: 232GB Samsung SSD 840 EVO 250GB (SATA (SSD)) 36 °C
Opslag: 3726GB Seagate ST4000DM000-1F2168 (SATA) 28 °C
Opslag: 3726GB Western Digital WDC WD40EZAZ-00SF3B0 (SATA (SSD)) 27 °C
Optische schijven: TSSTcorp CDDVDW SH-224DB
Geluid: Creative X-Fi Audio Processor (WDM)
De PC sluit de laatste tijd regelmatig zomaar automatisch uit.
Als ik de PC weer aan wil zetten dan gaat de PC aan maar na 1 a 2 seconden direct weer uit. (Alle fans gaan wel draaien).
Als ik de PC dan een paar uur uit laat staan gaat de PC weer normaal aan zolang het duurt.
Het rare is soms gaat het dagen goed en soms meerdere keren op een dag sluit de PC zichzelf weer uit.
Temperaturen heb ik meerdere malen gemeten en zijn eigenlijk altijd zoals hieronder vermeld.
Ik heb de voeding reeds vervangen voor een Cooler Master 850w. Echter de problemen zijn hierdoor niet verholpen.
Tevens heb ik een paar weken geleden de BIOS geüpdate naar versie F7, ik had blijkbaar nog versie F6 maar ook dit maakte geen enkel verschil.
Als de PC draait werkt de PC zoals deze altijd heeft gedaan zonder vreemde zaken en functioneert volledig.
Ik krijg tijdens het opstarten en of als de PC normaal draait ook geen enkele foutmelding(en) in beeld.
Heeft iemand misschien enig idee waar dit probleem aan zou kunnen liggen.
Hardware overzicht:
Besturingssysteem: Windows 10 Pro 64-bit
Processor: Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz 30 °C
RAM: 8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord: Gigabyte Technology Co. Ltd. Z87-D3HP-CF (SOCKET 0) 24 °C
Grafisch: 2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI) 29 °C
Opslag: 232GB Samsung SSD 840 EVO 250GB (SATA (SSD)) 36 °C
Opslag: 3726GB Seagate ST4000DM000-1F2168 (SATA) 28 °C
Opslag: 3726GB Western Digital WDC WD40EZAZ-00SF3B0 (SATA (SSD)) 27 °C
Optische schijven: TSSTcorp CDDVDW SH-224DB
Geluid: Creative X-Fi Audio Processor (WDM)