Zijwaarts te plaatsen containers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:20

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Dit jaar gaat de verbouwing komen.
Veel sloopafval natuurlijk.

Nu is er bij mij bij het plaatsen van de dakkapel al eens een keer een flinke container geplaatst.
Die kon niet in mijn voortuin of oprit geplaatst worden, want de vrachtwagen kon zo niet manouvreren.
Dus deze werd op de trottoir gezet en ook nog voor een heel klein deel op het fietspad.

Hij bleef maar 2 nachten staan, maar toch had ik overal waarschuwings-borden en lint geplaatst.
Hoop gedoe en dan nog de angst dat iemand er met zijn dronken harses tegenaan zou knallen.

Ik wil dus liever een container die met een kraan geplaatst wordt.
Maar zover ik kan vinden, zijn dat allemaal veel kleinere containers.

Maar ik zou dus graag een grotere willen want anders wordt het wel heel brengen en ophalen.

Dit is een 10 kuubs puincontainer, en die is volgens mij wel te takelen. Tenminse, dat denk ik als ik naar het model kijk.

Wie weet er een bedrijf of container die zijdelings te plaatsen is, of te takelen en wel met een flinke inhoud?

Afbeeldingslocatie: https://www.afzetbak.nl/images/containers/10m3-puin-container.png?v=17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:51
Dat soort containers worden altijd met zulke vrachtwagens gelost en geladen en dat gaat voor zover ik gezien heb altijd achteruit.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/oC4gXGlCuJw/maxresdefault.jpg

Wat ze voor krappe locaties vaak doen zijn van die puinzakken van 1 bij 1 meter die ze met een kraan wat makkelijker op zulke plekken kunnen ophalen:
Afbeeldingslocatie: https://rest.nl/webshop/wp-content/uploads/2016/08/1m3-bsa-324x324.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Over je vraag: Dat wil best iemand met een kraan voor je doen, maar een kraan kost je zo 500 euro voor een halve dag. Dus dan komt er 1000 euro bij voor je verbouwing. (eerste hit op google: https://svkraaners.nl/tarieven/)

Ik zou hem dus zelf lekker op de stoep zetten en je spandoeken/borden/etc erbij plaatsen.
Meestal is trouwens je aannemer degene die dit regelt, dus laat die dit lekker uitvogelen. Desnoods doet ie 2 of meer kleine bakken.

Het kan trouwens zijn dat je voor het plaatsen op de stoep/weg/fietspad/etc wel een vergunning nodig hebt, dat moet je even met je gemeente checken. Ook een taak van je aannemer.
Invisible_man schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:50:
Dat soort containers worden altijd met zulke vrachtwagens gelost en geladen en dat gaat voor zover ik gezien heb altijd achteruit.
[Afbeelding]
Je kan die bak neerzetten en daarna tillen, dat is niet zo'n probleem natuurlijk ..

[ Voor 24% gewijzigd door pjottum op 13-01-2023 09:51 . Reden: quote ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:51
pjottum schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:51:
Je kan die bak neerzetten en daarna tillen, dat is niet zo'n probleem natuurlijk ..
Nee tuurlijk, maar zoals je zelf al zegt moet je dan daar apart nog een kraan voor laten komen, dus niet echt praktisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:05
Die zijn er ze plaatsen dan de container met een autolaadkraan(kraan zit op de vrachtwagen zelf), de vrachtwagen moet er wel dichtbij kunnen maar kan op de straat blijven staan als de tuin ervoor zit.

Een hijskraan is zwaar overdreven, die gebruik je wanneer je iets over het huis wil tillen.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_evil08 op 13-01-2023 09:59 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
pjottum schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:51:
Over je vraag: Dat wil best iemand met een kraan voor je doen, maar een kraan kost je zo 500 euro voor een halve dag. Dus dan komt er 1000 euro bij voor je verbouwing. (eerste hit op google: https://svkraaners.nl/tarieven/)

Ik zou hem dus zelf lekker op de stoep zetten en je spandoeken/borden/etc erbij plaatsen.
Meestal is trouwens je aannemer degene die dit regelt, dus laat die dit lekker uitvogelen. Desnoods doet ie 2 of meer kleine bakken.

Het kan trouwens zijn dat je voor het plaatsen op de stoep/weg/fietspad/etc wel een vergunning nodig hebt, dat moet je even met je gemeente checken. Ook een taak van je aannemer.
Sommige dingen zoek ik liever zelf uit.
Want de aannemer is niet zo begaan met de veiligheid op de stoep e.d. als ik.
Daarnaast... wat ik zelf kan regelen, doe ik liever zelf.
Spaart geld en discussie.
Ik heb ook niet zo'n zin in vergunningen e.d.
Daarom liever een container in mijn tuin of oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
mr_evil08 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:55:
Die zijn er ze plaatsen dan de container met een autolaadkraan(kraan zit op de vrachtwagen zelf), de vrachtwagen moet er wel dichtbij kunnen maar kan op de straat blijven staan als de tuin ervoor zit.

Een hijskraan is zwaar overdreven, die gebruik je wanneer je iets over het huis wil tillen.
Zo eentje zou voor mij het beste zijn.
Krijg ze zo snel nog niet gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
Een gemiddelde autolaadkraan gaat geen volle 10m3 puincontainer kunnen pakken.

Als je een transportbedrijf inschakelt, die met een serieuze kraanauto kan komen, zit je op een range van 50-100 tonmeter, dan zou het wel kunnen gaan.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:16
In de omgeving Rotterdam - Den Haag - Zoetermeer kun je eens informeren bij Gebr. Van der Voort.
Zij leveren verschillende maten containers en hebben vrachtwagens met autolaadkraan.

[ Voor 22% gewijzigd door CappieL op 13-01-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:55

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
de meeste gemeentes hebben een periode dat hij gewoon op straat mag staan (parkeervak) zonder vergunning. Stoep of fietspad (deels) blokkeren zijn ze bijna nergens happig op. persoonlijk zou ik gewoon een manier vinden waarbij de normale containerwagen ze op kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik vind nobel van je maar het is vrij gebruikelijk die dingen tijdelijk op de stoep of in parkeervak te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
Rzaan schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:07:
[...]

Sommige dingen zoek ik liever zelf uit.
Want de aannemer is niet zo begaan met de veiligheid op de stoep e.d. als ik.
Daarnaast... wat ik zelf kan regelen, doe ik liever zelf.
Spaart geld en discussie.
Ik heb ook niet zo'n zin in vergunningen e.d.
Daarom liever een container in mijn tuin of oprit.
Gewoon neerzetten met linten/borden erbij. De andere optie is veel geld uitgeven voor een autokraan maar ik zou me het geld besparen. Zo'n grote kraan is zoals hierboven al gezegd overdreven, maar de autokranen kosten meestal ook al een stuk meer.
Zeker als het maar een paar dagen nodig is, gaat de gemeente pas klagen als ie al weg is en met goede linten er omheen (en evt. verlichting als er geen lantaarnpaal staat heb ik ook nog eens gedaan) is het hooguit irritant, maar zal er niemand tegenaan rijden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
twain4me schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:21:
de meeste gemeentes hebben een periode dat hij gewoon op straat mag staan (parkeervak) zonder vergunning. Stoep of fietspad (deels) blokkeren zijn ze bijna nergens happig op. persoonlijk zou ik gewoon een manier vinden waarbij de normale containerwagen ze op kan halen.
In onze straat mag je niet parkeren en zijn ook geen aparte vakken.
Wordt dus stoep/fietspad of, en daar ga ik voor, eigen terrein.

@CappieL Wij wonen in omgeving Eindhoven/Eersel/Weert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:32
Ze kunnen hele zeecontainers zijwaarts laden, dus dan zal er ook wel iemand zijn die dat met puincontainers kan. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
jeroen3 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:28:
Ze kunnen hele zeecontainers zijwaarts laden, dus dan zal er ook wel iemand zijn die dat met puincontainers kan. Toch?
Alles kan, maar of het betaalbaar is, is vers 2.

Dan ben je op een gegeven moment nog goedkoper uit om het naar de stort te brengen.
Al kost dat hier ook niet weinig, en je blijft rijden.
Bij 10 kuub nog te doen. Maar bij 20 of 30 wordt al minder.
Los nog van de stevige aanhanger en trekwagen waarin je 2 kuub puin kunt vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 14:36
Rzaan schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:41:
Dit jaar gaat de verbouwing komen.
Veel sloopafval natuurlijk.

Nu is er bij mij bij het plaatsen van de dakkapel al eens een keer een flinke container geplaatst.
Die kon niet in mijn voortuin of oprit geplaatst worden, want de vrachtwagen kon zo niet manouvreren.
Dus deze werd op de trottoir gezet en ook nog voor een heel klein deel op het fietspad.

Hij bleef maar 2 nachten staan, maar toch had ik overal waarschuwings-borden en lint geplaatst.
Hoop gedoe en dan nog de angst dat iemand er met zijn dronken harses tegenaan zou knallen.

Ik wil dus liever een container die met een kraan geplaatst wordt.
Maar zover ik kan vinden, zijn dat allemaal veel kleinere containers.

Maar ik zou dus graag een grotere willen want anders wordt het wel heel brengen en ophalen.

Dit is een 10 kuubs puincontainer, en die is volgens mij wel te takelen. Tenminse, dat denk ik als ik naar het model kijk.

Wie weet er een bedrijf of container die zijdelings te plaatsen is, of te takelen en wel met een flinke inhoud?

[Afbeelding]
Zijn meerdere kleine containers sowieso al niet goedkoper? Als je het afval scheidt in hout, puin en sloopafval. Kan je een boel geld schelen.

Ter vergelijking: schoon puin € 4,20 per 100 kilo (bron Rova)
Sloopafval € 23,50 per 100 kilo
Hout € 8 per 100 kilo

En als je goed sorteert hou je meestal weinig echt sloopafval over, wat je misschien wel gewoon met het aanhangertje kan wegbrengen. Wij hebben de ruimte dus wij hebben bij ons eerst bigbags neergezet voor hout en sloopafval. Voor puin gelijk een container laten komen (beetje zwaar om 2x te verplaatsen 8) )
En daarna hout container, die gevuld en vervolgens sloopafvalcontainer. Oftewel de transportkosten waren ook lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
Rzaan schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:28:
[...]

In onze straat mag je niet parkeren en zijn ook geen aparte vakken.
Wordt dus stoep/fietspad of, en daar ga ik voor, eigen terrein.

@CappieL Wij wonen in omgeving Eindhoven/Eersel/Weert
Dikker rijdt daar veel in de buurt, je kunt een belletje eraan wagen? Voor zover ik weet rijden die ook rond met vrachtwagens met kraan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
@BB-One
Ja, gescheiden is altijd goedkoper.
Wij hebben ook nog een achtertuin waar we vanalles neer kunnen pleuren.
Kan bijvoorbeeld hout en overig afval altijd nog later in speciefieke containers gooien.

Maar het gaat me nu vooralsnog om een puincontainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Invisible_man schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:50:
[Afbeelding]

Wat ze voor krappe locaties vaak doen zijn van die puinzakken van 1 bij 1 meter die ze met een kraan wat makkelijker op zulke plekken kunnen ophalen:
[Afbeelding]
Ik had een ervaringsdeskundige van een containerbedrijf met zo'n wagen die bij ons twee containers (kleine desalniettemin) heeft geplaatst. Door te spelen met wel/geen kettingen op de vier ogen kon hij met wat Fingerspitzengefühl de container nog mooi bijdraaien terwijl hij z'n vrachtwagen er niet op die manier voor kon krijgen.

Een graad of 30-40 draaien was nog wel mogelijk t.o.v. de rijrichting v.d. vrachtwagen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storeman
Je zou ook kunnen overwegen het gewoon los in de voortuin te storten en dan een zelfladende vrachtwagen laten komen (zo'n ding met een grijpkraan eraan). Die het vervolgens voor je afstort en je per kg betaald ipv per kuub.

Ik zou wel eerst kijken of je een partij kunt vinden die dat wil/kan doen, maar dat lijkt me niet heel ingewikkeld. Ik verwacht dat de laad/rijkosten niet boven de 200 euro uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
storeman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:40:
Je zou ook kunnen overwegen het gewoon los in de voortuin te storten en dan een zelfladende vrachtwagen laten komen (zo'n ding met een grijpkraan eraan). Die het vervolgens voor je afstort en je per kg betaald ipv per kuub.

Ik zou wel eerst kijken of je een partij kunt vinden die dat wil/kan doen, maar dat lijkt me niet heel ingewikkeld. Ik verwacht dat de laad/rijkosten niet boven de 200 euro uit gaan komen.
Serieus?
Voor dat geld?
Dat is dan zeker een optie.
De voortuin is niet supergroot, maar wel groot genoeg voor een flinke berg puin.
Zeker als ik aan de straatzijde een paar flinke platen met palen in de grond hengst.

Is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
Rzaan schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:47:
[...]

Serieus?
Voor dat geld?
Dat is dan zeker een optie.
De voortuin is niet supergroot, maar wel groot genoeg voor een flinke berg puin.
Zeker als ik aan de straatzijde een paar flinke platen met palen in de grond hengst.

Is nieuw voor mij.
Is niet echt ergens op gebaseerd hoor, maar de lokale loonwerker kan hier vast wel een antwoord op geven. Laat zo'n wagen twee uurtjes bezig zijn, dan lijkt mij 200 euro niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Afhankelijk van je verbouwing heb je ook kans dat de aannemer zelf zooi laat afvoeren in een busje, om zo een container uit te gaan sparen. Bij mij bij de verbouwing van het huis en hovenier hadden ze alle puin iedere dag zelf afgevoerd door het zelf mee te nemen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandeman!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
storeman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:40:

Dit hebben we thuis ook gedaan toen we betonpoer van bijna 1 kuub groot (was van een lichtmast) uit de grond hebben gehaald met een graafmachine. Lekker aan de weg gelegd (met de graafmachine) en het lokale recyclebedrijg deze op laten halen met een vrachtwagen met autolaadkraan. Aan de laadkant de pootjes netjes uitgeschoven en toen ging de kuub beton netjes mee op de vrachtwagen. transport was maar iets van 50 euro (max 5km enkel) en het lossen was gewoon de betonprijs per kilo.

Lijkt me een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:44
Ik snap wel dat TS niet happig is op het container wil doen als deze uitsteekt over een fietspad.

Als de APV of vergunning van zijn gemeente ook maar deels overeenkomt met die van mij (grote kans) dan staat daar expliciet in dat jij aansprakelijk bent als iemand met zijn (dronken) kop er tegenaan knalt.

@Rzaan Check die vergunning dus wel goed als daar vergelijkbare eisen aan gesteld worden.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Red Cell schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:04:
Ik snap wel dat TS niet happig is op het container wil doen als deze uitsteekt over een fietspad.

Als de APV of vergunning van zijn gemeente ook maar deels overeenkomt met die van mij (grote kans) dan staat daar expliciet in dat jij aansprakelijk bent als iemand met zijn (dronken) kop er tegenaan knalt.

@Rzaan Check die vergunning dus wel goed als daar vergelijkbare eisen aan gesteld worden.
Los van de vergunning ben je sowieso verantwoordelijk.
Weet ook bijna zeker dat je zo'n vergunning niet zo snel zal krijgen.

Er moet hier een tegelvloer uit van ongeveer 80 m², dan het hele beton eronder ook, en dan nog uitgraven tot er een gat ontstaat van de gehele vloeroppervlakte van 50 - 60 cm diep.
En dat is dan alleen nog maar de vloer.
Los nog van her en der wat muurtjes.

Ik ga eens een paar loonbedrijven bellen als ik terug ben van vakantie.
En een keer een containerchauffeur alvast naar de situatie laten kijken.
Misschien kan er met het verwijderen van struiken al heel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:38

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Bel gewoon de gemeente eens op, leg de situatie uit, en vraag of ze mee willen denken. Ik heb dat bij mijn gemeente gedaan, en ik kreeg iemand aan de lijn die dezelfde week even 5 minuutjes is komen kijken. Kreeg de toezegging dat ik de container gewoon op gemeente grond kon laten staan voor de verbouwing.

Kost je 5 minuutjes bellen, en dan heb je een beter beeld van wat mag/kan.

edit:

Bij ons hebben ze 110M2 aan vloer, volledige muren en dakpannen gewoon vervoerd met een rupsdumper, Dus je hoeft niet persé de container pal naast je huis te hebben staan.

[ Voor 19% gewijzigd door SerealKiller op 13-01-2023 15:37 ]

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Rzaan schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:09:
Zo eentje zou voor mij het beste zijn.
Krijg ze zo snel nog niet gevonden.
Kisjes uit Apeldoorn had het als handelsmerk dat ze altijd met zulke wagens rijden en containers dus creatief kunnen laden / lossen. Zeg ik op geheugen van 20 jaar terug, maar ik kom hun wagens nog regelmatig tegen..

En woon je niet in die buurt, dan geeft hun website wellicht inspiratie voor de juiste Google-termen?

Edit: Elbers Transport uit Eemnes (bij Amersfoort) heb ik 't twee jaar terug ook zien doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gwaihir op 13-01-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 22:54
Zoals al eerder vermeld: bel je gemeente. Liever een goed uitgedacht en plan dan een aannemer die half op de stoep en half op het fietspad parkeert met bus+aanhanger waar dan ook een fietser tegenaan kan rijden.

Wat je ook zou kunnen voorstellen als je je gemeente belt is container met aan beide zijden van de container een schrikhek en netjes om de container schildjes/geleidebaak plaatsen. Aan beide kanten van de container zou je ook nog een bord werk in uitvoering neer kunnen zetten. https://www.123machinever.../wegenbouw/wegbebakening/

Stichting CROW maakt richtlijnen voor veilig werken langs/aan de weg dus misschien kan je daar info vinden zodat je plannen conform de richtlijnen zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 11:34
IK heb een PM gestuurd met wat container-services in die hoek waar ik goede ervaringen mee heb....
Pagina: 1