Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 13:10

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Topicstarter
Mijn vraag

Hi,

Ik ben in 2013 ziek geworden. Na een langdurig zorgtraject is er vor mij geen kans meer op herstel en enkel verslechtering voor de toekomst.
Omdat ik niet ziek uit dienst ben gegaan heb ik geen recht op de premievrije pensioenopbouwregeling. Nu ik 100% arbeidsongeschikt ben ontvang ik een IVA uitkering.
Door het langdurige zorgtraject zijn er administratieve zaken zoals pensioenopbouw erbij ingeschoten en ben ik helaas ook niet door anderen zoals het UWV geïnformeerd.

Ik zit nu met een aardig gat van 10 jaar zonder pensioenopbouw en zoek advies wat ik het beste kan doen.

- pensioenadviseur inschakelen tegen een erg hoog tarief (2500 euro+)
- aanvulend pensioen afsluiten

Mijn gevoel zegt dat een pensioenadviseur mij gaat vertellen dat ik een aanvullend pensioen moet gaan afsluiten, iets wat ik dus zelf nu weet en kan regelen.

Of zie ik iets over het hoofd?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij verder kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-05 17:48
Bij mij is het zo dat het UWV mijn pensioenfonds geïnformeerd heeft en die heeft mij weer geïnformeerd met het gevolg voor mijn pensioen.
Bij je pensioenfonds kun je vragen welke opties er voor jou zijn.

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 13:10

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Topicstarter
DeeeJeee schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:00:
Bij mij is het zo dat het UWV mijn pensioenfonds geïnformeerd heeft en die heeft mij weer geïnformeerd met het gevolg voor mijn pensioen.
Bij je pensioenfonds kun je vragen welke opties er voor jou zijn.
Dat heeft het UWV dus niet gedaan. Ik heb zelf een uitkeringsverklaring opgevraagd en naar het pensioenfonds gestuurd. Die hebben enkel kort gereageerd dat ik niet in aanmerking kom voor premievrij pensioenopbouw en thans it.