RGB verlichting Produceer kamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-07 14:39
Beste tweakers.

Sinds een jaar of 1,5 ben ik druk bezig met muziek produceren en daarbij hoort een comfortabele ruimte.

Ik heb een klein hok van 2,5 x 2 meter met daarin een bureau 2 monitoren en 2 actieve speakers.
Nu heb ik helemaal int begin ooit een led stripje aangeschaft voor aan de achterkant van mn bureau om een beetje die studio vibes op te wekken, maar nu merk ik dat het toch te weinig licht is aangezien de 2 beeldschermen redelijk penetrant zijn tov hetomgevingslicht.

Aan het plafond heb ik een lamp met 2 schijnwerpers GU10 leds. beiden met wit licht omdat ik overdags ook wel eens thuiswerk in deze ruimte.

Nu heb ik laatst bij de gamma 2 GU10 RGB lampen gekocht en die geprobeerd, op wit/warmwit kwam daar best een prima hoeveelheid licht uit maar zodra je de RGB aanzet kwam er amper genoeg licht uit om de muur die kleur te maken, oftewel een flinke dip in lumen.

Nu twijfel ik een beetje wat mijn vervolgstap moet zijn.

Ik kan natuurlijk van die cheap 10meter led strips halen die op de muur plakken en je hebt licht alleen met die krengen is het vaak wel zo dat het na 1 jaar alweer loskomt en je allemaal loshangende bundels hebt.

Ik twijfel daarom of ik niet de Philips Hue GU10 of de linkind GU10 zou proberen, maar ik vraag me af of het niet per definitie al zo is dat RGB GU10 nooit genoeg licht geeft voor dit soort toepassingen.

Het voordeel van deze oplossing zou zijn, overdags wit licht voor werken en savonds RGB voor de creativiteit.

Het blind kopen en testen en vervolgens weer met een tegoedbon zitten ben ik geen voorstander van vandaar mijn vraag.

Ik heb eventueel ook nog ruimte voor iets op de muur qua neon/led bord oid alleen vraag ik me af of dat genoeg licht geeft om de ruimte te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 23:24

Metalfreak

Hoije woh!

mxmemx schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:28:
Ik kan natuurlijk van die cheap 10meter led strips halen die op de muur plakken en je hebt licht alleen met die krengen is het vaak wel zo dat het na 1 jaar alweer loskomt en je allemaal loshangende bundels hebt.
Als dat je enige probleem ermee is, dan is er gewoon iets in de handel die dat probleem oplost: lijm noemen ze het ook wel.

En anders zou je het ook nog in LED profielen kunnen monteren voor een mooier diffuus licht.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-07 16:02
haal een leuke led strip met RGBWW en de volgende controller:
https://www.profielgigant...bee-led-controller-rgbww/

Deze kan je aansluiten op je Hue hub en werkt het zelfde als een €200 Hue led slang. alleen voor een 10e van de prijs.

Beetje goed zoeken op Ali of ergens anders en je hebt hm voor bijna nop.

Mijn led slang komt na 2 jaar ook weer los van achter mijn bureau, ik heb hem toen voor 5 of 6 euro gekocht op ali dus even nieuwe kopen gok ik. maar je kan hem natuurlijk ook lijmen, nieten of vast spijkeren let alleen wel op dat je dit niet doet op de RGBWW/knip contacten :D

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500