Dag Tweakers,
Ik hoop dat jullie mij in de juiste richting kunnen sturen.
Op 5 januari heb ik een nieuwe PC build besteld bij Megekko.
De bestellijst was als volgt:
Behuizing: Cooler Master Mastercase H500 ARGB
Processor: AMD Ryzen 5, 3600 (AWOF)
Processorcooler: Gelid Solutions Glacier ARGB
WLAN: ASUS PCIE-Express PCE-AX3000
RAM: Corsair Vengeance RGB Pro 2x8GB 3200 mmhz
Voeding: Cooler Master Gold 650 Watt V2 Full Modular PSU
Moederbord: AsRock B450 Steel legend (Ryzen 3000 Ready op doos).
Opslag: Kingston NV2 1TB M.2 SSD
Grafische Kaart: INNO3D Geforce RTX 3060 Ti TWIN X2 LHR NVIDIA 8GB
Na alles in elkaar gezet te hebben en verbonden te hebben, gaat de PC niet aan. Het enige dat brand zijn de RGB LED's (verschillende kleuren) van het moederbord. De CPU fan draait niet, geeft ook geen RGB. De RAM sticks geven geen RGB
Wat ik heb gedaan:
- Alle bedraging nagekeken. Zelfs buiten de PC met alleen moederbord, grafische kaart, PSU en CPU + CPU koeler gebouwd. Zelfde resultaat.
- POWERSW geshort, zodat de computer aan zou gaan. Werkt niet.
- RAM sticks vervangen voor andere RAM sticks. Ook met 1 RAM stick op A2 slot geprobeerd. Werkt niet.
- Gekeken of ik een BIOS versie van het moederbord op de BIOS sticker op de BIOS chip kon vinden. Zit een sticker op: Lege witte sticker.
- Andere sowieso werkende PSU aangesloten op het systeem. Werkt niet.
Wat is jullie idee hierover? Kan het moederbord stuk zijn terwijl hij wel RGB verlichting geeft? Is de BIOS toch niet up to date, en zijn deze problemen typisch een een niet up to date moederbord qua BIOS?
Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij op weg willen helpen, ben een beetje ten einde raad....
Met hartelijke groet,
Mono
Ik hoop dat jullie mij in de juiste richting kunnen sturen.
Op 5 januari heb ik een nieuwe PC build besteld bij Megekko.
De bestellijst was als volgt:
Behuizing: Cooler Master Mastercase H500 ARGB
Processor: AMD Ryzen 5, 3600 (AWOF)
Processorcooler: Gelid Solutions Glacier ARGB
WLAN: ASUS PCIE-Express PCE-AX3000
RAM: Corsair Vengeance RGB Pro 2x8GB 3200 mmhz
Voeding: Cooler Master Gold 650 Watt V2 Full Modular PSU
Moederbord: AsRock B450 Steel legend (Ryzen 3000 Ready op doos).
Opslag: Kingston NV2 1TB M.2 SSD
Grafische Kaart: INNO3D Geforce RTX 3060 Ti TWIN X2 LHR NVIDIA 8GB
Na alles in elkaar gezet te hebben en verbonden te hebben, gaat de PC niet aan. Het enige dat brand zijn de RGB LED's (verschillende kleuren) van het moederbord. De CPU fan draait niet, geeft ook geen RGB. De RAM sticks geven geen RGB
Wat ik heb gedaan:
- Alle bedraging nagekeken. Zelfs buiten de PC met alleen moederbord, grafische kaart, PSU en CPU + CPU koeler gebouwd. Zelfde resultaat.
- POWERSW geshort, zodat de computer aan zou gaan. Werkt niet.
- RAM sticks vervangen voor andere RAM sticks. Ook met 1 RAM stick op A2 slot geprobeerd. Werkt niet.
- Gekeken of ik een BIOS versie van het moederbord op de BIOS sticker op de BIOS chip kon vinden. Zit een sticker op: Lege witte sticker.
- Andere sowieso werkende PSU aangesloten op het systeem. Werkt niet.
Wat is jullie idee hierover? Kan het moederbord stuk zijn terwijl hij wel RGB verlichting geeft? Is de BIOS toch niet up to date, en zijn deze problemen typisch een een niet up to date moederbord qua BIOS?
Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij op weg willen helpen, ben een beetje ten einde raad....
Met hartelijke groet,
Mono