[WinME] Chello Internet werkt niet.. ping wel

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Heej dudes,

Ik zit hier met een probleem van een vriend van mij die weinig verstand heeft van computers.. dus vroeg hij mijn hulp..

Op een mooie dag besloot hij zijn computer op te ruimen.. en alle overbodige bestanden te verwijderen..

Hij heeft dus alle bestanden van zijn C:\ directory verwijdert behalve de "gele mapjes" ;).. want het zag er zo slordig uit... lekker dom dus..

Maar gelukkif heeft win me iets dat zichzelf weer hersteld dus nu kan ie mooi weer computeren.. alleen het Internet werkt niet :(

Ik ben daar een beetje aan het kloten geweest.. en dit waren mijn waarnemingen:

Pingen naar andere servers lukt: (localhost en www.tmf.nl)

de kabel modem werkt ook goed.. want het online lampje brand.. (terayon modem.. ofzo)

De gegevens van de protocollen etc. zijn volgens mij ook in orde...

Maar toch werkt het internet verder niet... Websites kan hij de pagina niet vinden.. (of de zoekpagina niet openen) en MSN werkt ook niet... (dus dan ligt het volgens mij ook niet aan de DNS)

*PIII 800 Mhz
*128 MB Ram
*Windows ME
*3Com netwerkkaart.. (standaard ding van Chello)

Graag wat hulp met wat ik zou kunnen doen...
(ik heb chello thuis vaak genoeg geinstalleerd.. maar kom er niet uit..)

Verwijderd

wat ik zou doen is backuppen die hap ->> format c:/ .. als je bestanden gaat verwijderen (dan moet je natuurlijk wel weten WELKE je verwijderd }:O .... of deinstalleer de netwerk kaarten en reboot.. (dan installeert win me ze opnieuw :) en dan zou het moeten werken.. als dit niet het geval is zou het dus komen door het verwijderen van verkeerde bestanden.. win me herstel functie is niet te vertrouwen namelijk (eige ervaring) :9

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Wat dacht je van de TCP/IP protocol opnieuw te installeren ?
Kijk of je een IP addres hebt gekregen.

Start-----> Uitvoeren ------> Winipcfg

dikzak

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Alles was verder goed geinstalleerd en geconfigureerd.. (heb nog eens opnieuw gedaan voor de zekerheid.. en getest...)
Ik heb ook nog gebeld met Chello.. na mijn verhaal uitgelegd te hebben.. werd ik weer doorverbonden ;).. en die gast die dacht dat het een fout in windows moest zijn..
dus ik ga het opnieuw maar installeren.. alles

bedankt voor de replies in ieder geval!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

vaag heb de afgelopen dagen wel een paar keer gehad dat bijv. messenger het wel deed en al het andere niet van i-net... volgens mij waren ze weer bezig bij chello

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

ik heb ook dit probleem en weet niet hoe ik het op moet lossen heb al van alles geprobeerd :? :'(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

[topic=82273]

Lees sluitpost

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.