Heej dudes,
Ik zit hier met een probleem van een vriend van mij die weinig verstand heeft van computers.. dus vroeg hij mijn hulp..
Op een mooie dag besloot hij zijn computer op te ruimen.. en alle overbodige bestanden te verwijderen..
Hij heeft dus alle bestanden van zijn C:\ directory verwijdert behalve de "gele mapjes"
.. want het zag er zo slordig uit... lekker dom dus..
Maar gelukkif heeft win me iets dat zichzelf weer hersteld dus nu kan ie mooi weer computeren.. alleen het Internet werkt niet
Ik ben daar een beetje aan het kloten geweest.. en dit waren mijn waarnemingen:
Pingen naar andere servers lukt: (localhost en www.tmf.nl)
de kabel modem werkt ook goed.. want het online lampje brand.. (terayon modem.. ofzo)
De gegevens van de protocollen etc. zijn volgens mij ook in orde...
Maar toch werkt het internet verder niet... Websites kan hij de pagina niet vinden.. (of de zoekpagina niet openen) en MSN werkt ook niet... (dus dan ligt het volgens mij ook niet aan de DNS)
*PIII 800 Mhz
*128 MB Ram
*Windows ME
*3Com netwerkkaart.. (standaard ding van Chello)
Graag wat hulp met wat ik zou kunnen doen...
(ik heb chello thuis vaak genoeg geinstalleerd.. maar kom er niet uit..)
Ik zit hier met een probleem van een vriend van mij die weinig verstand heeft van computers.. dus vroeg hij mijn hulp..
Op een mooie dag besloot hij zijn computer op te ruimen.. en alle overbodige bestanden te verwijderen..
Hij heeft dus alle bestanden van zijn C:\ directory verwijdert behalve de "gele mapjes"
Maar gelukkif heeft win me iets dat zichzelf weer hersteld dus nu kan ie mooi weer computeren.. alleen het Internet werkt niet
Ik ben daar een beetje aan het kloten geweest.. en dit waren mijn waarnemingen:
Pingen naar andere servers lukt: (localhost en www.tmf.nl)
de kabel modem werkt ook goed.. want het online lampje brand.. (terayon modem.. ofzo)
De gegevens van de protocollen etc. zijn volgens mij ook in orde...
Maar toch werkt het internet verder niet... Websites kan hij de pagina niet vinden.. (of de zoekpagina niet openen) en MSN werkt ook niet... (dus dan ligt het volgens mij ook niet aan de DNS)
*PIII 800 Mhz
*128 MB Ram
*Windows ME
*3Com netwerkkaart.. (standaard ding van Chello)
Graag wat hulp met wat ik zou kunnen doen...
(ik heb chello thuis vaak genoeg geinstalleerd.. maar kom er niet uit..)