Een half jaar geleden hebben wij ons dak volledig opnieuw laten dekken: nieuw bitumen, nieuw daklood etc. Vanwege lekkage rond onze schoorsteen en een bouwbedrijf met weinig gevoel voor urgentie heb ik andere dakdekkers gevraagd het probleem te zoeken. Eén van de problemen die zij direct zagen was de wijze waarop het daklood was aangebracht.
Nu blijkt sowieso dat het op veel plekken niet is afgevoegd, maar ik ben verder benieuwd wat de mening is van mensen met ervaring op dit vlak, omdat ik geen idee heb waar ik naar kijk. Ik ben vooral benieuwd in hoeverre dit een acceptabele manier van dakdekken is en in welke mate dit iets wat hersteld zou moeten zijn door onze oorspronkelijke dakdekker.
Is er iets wat hieraan opvalt?
Zoals te zien zijn sommige fotos gemaakt bij de inspectie, andere na het verwijderen van het lood.
:strip_exif()/f/image/FFQtg4vwJlsnVxKEMNKwZBLY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NRnZGBUnt30eB9a9iNpDyRWp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/djSdAJN38SksUznrkLGUcAjg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xf9elvfVlLBHJlUNSwFK6ADo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0UFKedvSMYALZWQl1zb66CEZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu blijkt sowieso dat het op veel plekken niet is afgevoegd, maar ik ben verder benieuwd wat de mening is van mensen met ervaring op dit vlak, omdat ik geen idee heb waar ik naar kijk. Ik ben vooral benieuwd in hoeverre dit een acceptabele manier van dakdekken is en in welke mate dit iets wat hersteld zou moeten zijn door onze oorspronkelijke dakdekker.
Is er iets wat hieraan opvalt?
Zoals te zien zijn sommige fotos gemaakt bij de inspectie, andere na het verwijderen van het lood.
:strip_exif()/f/image/FFQtg4vwJlsnVxKEMNKwZBLY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NRnZGBUnt30eB9a9iNpDyRWp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/djSdAJN38SksUznrkLGUcAjg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xf9elvfVlLBHJlUNSwFK6ADo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0UFKedvSMYALZWQl1zb66CEZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7612portVO9dZEos9kU1fvrs.jpg?f=fotoalbum_large)