Toon posts:

Excel en power pivot en query

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The Scorpios
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-01 09:12
Nadat ik ontdekte dat licentie van Power BI onvoldoende is (Heb MS business premium heb ik in de excel desktop een mooi startmodel rapportsheet gemaakt met gegevens uit verschillende tabellen.

Die tabellen staan in sharepoint en door syncen ook op mijn laptop. Die hebben ik daar vandaan gebruikt.in excel met query en pivots

Maar nu blijkt het niet goed te werken voor collegae ivm die licenties

Dus ik moet stappen terug. En voordat ik weer veel onzinnigs doe, heb ik behoefte aan een stappenplan.

ik heb gedaan :
paar tabellen ingelezen in rapportsheet
die staan onder gegevens én query én pivot met relaties
draaitabellen gemaakt op basis van gegevensbeheer.
en ook een draaitabel op basis van de gegevens op de werkbladen

opslaan
en dan naar de online excel openen

en gegevens kunnen niet bijgewerkt worden,. Duh juist die verwijzen naar d:/
de draaitabellen blijven wel staan, maar zijn niet dynamisch

in totaal 10 tabellen met ca 200 regels en max 20 kolommen)
Dus wat moet ik anders doen om het blad met verzamelde data zo in te richten, dat gegevens automatisch bijgewerkt worden in rapportsheet. De optie query is bijzonder prettig. Nog een stap terug lijkt steeds handmatig de tabellen te openen en te kopieren/plakken in de worksheets. En daar wil ik nu juist van af.
...
Contact gehad met MS maar die verwijzen naar duurdere licentie E3
Kan niets vinden op internet in het nederlands

iemand een link naar zoiets? Of even meedenken en tips? _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door The Scorpios op 12-01-2023 20:36]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee