Verhuurder en vaatwasser inbouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 17:43
Tijdje terug had ik nog een topic geopend namens goeie vrienden van mij over een ander soort vraag wat betreft huurwoning en bepaalde rechten en plichten, enfin dat is bijna in zijn geheel opgelost.

Nu volgt een ander soort potentieel probleem.
De nieuwbouw woning waar zij binnenkort in zullen trekken, heeft als mogelijkheid tot inbouw vaatwasser.
Dat wil zeggen de aan/afvoer en stroom is al netjes voorzien onder de wasbak / onder het aanrecht zeg maar, door de verhuurder.

Maar wil je er een inbouwen? Moet je zelf maar van alles gaan aanpassen, tot front zelf kopen en een kast onder het aanrecht er maar uit gaan halen etc. Daar helpt de verhuurder dus niet bij.

Maar is dit niet wat vreemd? Het is de keuken van de verhuurder uiteindelijk.. bouwen de mogelijkheid in voor inbouw vaatwasser maar maken het dan eigenlijk “onmogelijk” om dat gewoon te doen zonder de keuken aan te passen wat de huurder zelf maar moet uitzoeken en zelf betalen om dit mogelijk te maken.

Ben ik nou gek aan het denken of is dit raar?

Zij kunnen dit niet zelf, ik ook niet trouwens, ik ben een “okay” klusser en ik help ze met van alles, maar een aanrecht kast eruit gaan halen zonder dat ik nou weet wat ik wel of niet moet weghalen etc.. beetje risico.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:32
Nee hoor.
Want de keuken is prima bruikbaar zonder vaatwasser.
Daarnaast gaat een vaatwasser ook niet eeuwig mee en moet eerder vervangen worden dan de keuken zelf.
Aangezien het inbouw is krijgt de verhuurder dan de rekening.

Nu moet de verhuurder het regelen en voor vervanging zorgen.
Daarnaast bij opzeggen van de huur de keuken weer in normaal staat terugbrengen, tenzij men aangeeft dat nieuwe huurders ook een vaatwasser willen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
D-dark schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:27:
Nee hoor.
Want de keuken is prima bruikbaar zonder vaatwasser.
Daarnaast gaat een vaatwasser ook niet eeuwig mee en moet eerder vervangen worden dan de keuken zelf.
Aangezien het inbouw is krijgt de verhuurder dan de rekening.

Nu moet de verhuurder het regelen en voor vervanging zorgen.
Daarnaast bij opzeggen van de huur de keuken weer in normaal staat terugbrengen, tenzij men aangeeft dat nieuwe huurders ook een vaatwasser willen plaatsen.
Okay zo zou je het kunnen zien, hoewel de verhuurder hoeft geen vaatwasser te plaatsen uiteraard, ik heb het puur over aanpassing van de kast zeg maar.
Vind het raar dat ze daar zogenaamd niet bij kunnen helpen, al zou het maar hun eigen klus team zijn wat de aanpassing maakt en de rekening stuurt naar de huurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:20
Zijn de aansluitingen niet bedoeld om een losstaande mini vaatwasser op aan te sluiten? Zo'n modelletje die mensen op het aanrecht hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:32
Bozebeer38 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:29:
[...]

Okay zo zou je het kunnen zien, hoewel de verhuurder hoeft geen vaatwasser te plaatsen uiteraard, ik heb het puur over aanpassing van de kast zeg maar.
Vind het raar dat ze daar zogenaamd niet bij kunnen helpen, al zou het maar hun eigen klus team zijn wat de aanpassing maakt en de rekening stuurt naar de huurder.
Ik vermoed dat het gaat om sociale woningbouw.
Die schakelen voor dat soort klussen ook aannemingsbedrijven in die het in bulk plaatsen.

Eigen klus team is er niet. Behalve medewerker welke bepaald dat er iets gerepareerd moet worden en bekende bedrijven inschakeld.

Meest simpele oplossing is denk ik op werkspot plaatsen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:12
voor dit soort dingen zijn deze vaatwassers nou bedoelt https://www.coolblue.nl/v...geintegreerde-vaatwassers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 22-04 11:29

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb nog nooit inbouw gezien bij een sociale huurwoning. Het weghalen van kast kan je wel zelf doen als het kan, maar soms is die kast verlijmd aan het aanrecht en dan zal je toch weer aan de verhuurder vragen over hoe je zonder beschadigingen keuken kast verwijderd. Besef wel dat je de keukenkast zelf wel moet bewaren of je stelt voor aan de verhuurder dat zij de keukenkast meenemen (die kast mag je niet weggooien. Want je moet een huurwoning bijna altijd in originele staat achterlaten, tenzij de verhuurder mee akkoord is dat deze aanpassing niet teruggedraaid hoeft te worden bij een verhuizing).

[ Voor 46% gewijzigd door MedionAkoya op 12-01-2023 18:46 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 19:19
MedionAkoya schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:41:
Ik heb nog nooit inbouw gezien bij een sociale huurwoning. Het weghalen van kast kan je wel zelf doen als het kan, maar soms is die kast verlijmd aan het aanrecht en dan zal je toch weer aan de verhuurder vragen over hoe je zonder beschadigingen keuken kast verwijderd. Besef wel dat je de keukenkast zelf wel moet bewaren of je stelt voor aan de verhuurder dat zij de keukenkast meenemen (die kast mag je niet weggooien. Want je moet een huurwoning bijna altijd in originele staat achterlaten, tenzij de verhuurder mee akkoord is dat deze aanpassing niet teruggedraaid hoeft te worden bij een verhuizing).
Ik genoeg. Blijkbaar zijn er hele volksstammen die denken dat je in een sociale huurwoning niets mag doen.
Ik zie om mij heen meerdere mensen die gewoon, al dan niet met toestemming van de corporatie, dingen veranderen en aanpassen in hun woning.
Dat varieert van radiatoren vervangen, tot andere deuren, en tot complete nieuwe keukens met inbouw apparatuur.
Zo'n standaard keukenblokje wordt je ook niet vrolijk van. Beter zelf een leuke keuken erin zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:55
Trichoglossus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Ik genoeg. Blijkbaar zijn er hele volksstammen die denken dat je in een sociale huurwoning niets mag doen.
Ik zie om mij heen meerdere mensen die gewoon, al dan niet met toestemming van de corporatie, dingen veranderen en aanpassen in hun woning.
Dat varieert van radiatoren vervangen, tot andere deuren, en tot complete nieuwe keukens met inbouw apparatuur.
Zo'n standaard keukenblokje wordt je ook niet vrolijk van. Beter zelf een leuke keuken erin zetten dan.
Een aanpassing mag, mits een verbetering. Voor een volgende huurder die geen vaatwasser wil is er een kastje geofferd en dat is een woningverslechtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Hoe is dat anders dan? Tenminste ook dan moet de kast er toch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
MedionAkoya schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:41:
Bij nieuwbouw is dit standaard.
Alles is ook elektrisch, inductieplaat moet je ook in het aanrecht gaan snijden, anders mogen ze gaan uitleggen hoe het anders moet.
Idem voor inbouw oven, er is geen enkel andere manier om dat te doen.

Alleen wat dat laatste betreft hebben ze er voor gekozen om extra kasten bij te maken bij een keukenboer Incl een middelhoge kast voor combioven.
Dat komt dan tegenover het bestaande aanrecht zeg maar, enfin dat is een ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dan heb je nog wel een front nodig. Bij een onderbouwvaatwasser niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bozebeer38 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:45:
[...]

Hoe is dat anders dan? Tenminste ook dan moet de kast er toch uit?
Deur er af, plankjes er uit en dan heb je een nis van 60 verwacht ik.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
FirePuma142 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:55:
[...]

Deur er af, plankjes er uit en dan heb je een nis van 60 verwacht ik.
Degene die de front (het bedrijf wat de keukens heeft geplaatst) maakt voor dit aanrecht zegt kast moet eruit, als je dus een inbouw vaatwasser er in wil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bozebeer38 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:58:
[...]

Degene die de front (het bedrijf wat de keukens heeft geplaatst) maakt voor dit aanrecht zegt kast moet eruit, als je dus een inbouw vaatwasser er in wil.
Meten is weten. Desnoods die kast eruit. Kost je vijf minuten hooguit.

In de tijd die dit topic kost had die vaatwasser er al in kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
MikeyMan schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Meten is weten. Desnoods die kast eruit. Kost je vijf minuten hooguit.

In de tijd die dit topic kost had die vaatwasser er al in kunnen zitten.
Was dat maar waar. Front leveren duurt 10 weken +/-.
Maar ik heb alleen geen idee hoe je die kast eruit moet halen.
Volgende week hebben ze de sleutel pas overigens dus dan pas kan ik even meekijken.
Ik weet dat de kasten zelf allemaal 60cm zijn, het is een keuken stuk van minimaal 3 meter (de muur is 3.20 omgeveer, dus delen door 5 als t ware)

1 stuk is iets groter voor een plek voor de koelkast.
Dan dus het aanrechtblok, 4 kasten onderop wat ik kan herinneren en oh ja 1 bestek la moet er dan uit ook hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Onderbouwvaatwasser is inderdaad de vaatwasser zie je vaak ziet bij bewoners van sociale huurwoningen.
Ze zijn vaak grijs (metallic /RVS) of wit.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Bozebeer38 zonder front doet die vaatwasser het ook wel een week of tien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:13:
@Bozebeer38 zonder front doet die vaatwasser het ook wel een week of tien ;)
Vast wel, alleen blijft de klep bij het in/uitladen dan niet naar beneden staan. Die is op dat gewicht berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
MedionAkoya schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:13:
Onderbouwvaatwasser is inderdaad de vaatwasser zie je vaak ziet bij bewoners van sociale huurwoningen.
Ze zijn vaak grijs (metallic /RVS) of wit.
Daarbij is er geen front nodig en eigenlijk alleen genoeg ruimte?
De lade moet er neem ik aan dan sowieso uit, maar de bodem van zo’n kast toch ook? Of staat zoiets gewoon op de bodem van de kast en niet de grond?

Domme vraag misschien maar ik heb echt nul verstand van zaken als inbouw/onderbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yucon schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:17:
[...]

Vast wel, alleen blijft de klep bij het in/uitladen dan niet naar beneden staan. Die is op dat gewicht berekend.
Kom op... Beetje oplossend vermogen.

Tijdelijk een stuk multiplex erop is ook zo geregeld. Of desnoods een standaard frontje van bouwmarkt of ikea.

Of een apparaat met rvs/wit front.

Geen reden om 10 weken zonder vaatwasser te gaan zitten in ieder geval.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 12-01-2023 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Bozebeer38 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:19:
[...]

Daarbij is er geen front nodig en eigenlijk alleen genoeg ruimte?
De lade moet er neem ik aan dan sowieso uit, maar de bodem van zo’n kast toch ook? Of staat zoiets gewoon op de bodem van de kast en niet de grond?

Domme vraag misschien maar ik heb echt nul verstand van zaken als inbouw/onderbouw.
Onderbouw heeft geen front nodig.
Wel moeten de kast en het lade eruit.
Bodem ( en plint) van kast oftewel bak waar de kast op rust moeten eruit bij een onderbouwvaatwasser.

voorbeeld voor en na.
https://klusservicemoniqu...een-vaatwasser-in-duiven/

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 13-01-2023 11:01 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:30:
[...]

Tijdelijk een stuk multiplex erop is ook zo geregeld. Of desnoods een standaard frontje van bouwmarkt of ikea.

Zeker niet :) alleen moet je wel even iets hiervoor regelen anders is het ding serieus bijna niet bruikbaar. Maar elk stuk hout voldoet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
MikeyMan schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:30:
[...]

Nou ja 18 Jan de sleutel maar er echt wonen volgt pas medio februari dus zou geen letterlijk 10 weken zijn, maar ik ga even kijken hoe dit zit met onderbouw en of ze dit willen, de front is al wel bestel maar niet heel erg duur dus misschien sowieso handig om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 22-04 19:19
aljooge schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:44:
[...]

Een aanpassing mag, mits een verbetering. Voor een volgende huurder die geen vaatwasser wil is er een kastje geofferd en dat is een woningverslechtering.
Dat ziet de huidige huurder tegen die tijd wel weer. Veel mensen blijven toch geruime tijd in een sociale huurwoning wonen. Het kan best zijn dat de keuken alweer vernieuwd is voordat de huurder er uit gaat.
Dan gaan ze niet al die tijd met een situatie zitten die ze niet willen.

Ik was laatst nog bij een vriendin, die heeft alle standaard deurposten + deuren er gewoon uitgesloopt, en vervangen door eigen deurposten + deuren.

Niet zo benauwd zijn, gewoon dingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Trichoglossus schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Zo'n standaard blokje kost ook bijna niets, dus heel veel schade kun je er niet aan maken. Dat zou me die 10+ jaar woonplezier zonder meer waard zijn. Voor mij zou het ook een no-brainer zijn, tenzij ik van plan zou zijn om na 1 jaar weer vertrokken te zijn. Gewoon kastje eruit en een onderbouw vaatwasser erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Trichoglossus schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:21:
[...]

Dat ziet de huidige huurder tegen die tijd wel weer. Veel mensen blijven toch geruime tijd in een sociale huurwoning wonen. Het kan best zijn dat de keuken alweer vernieuwd is voordat de huurder er uit gaat.
Dan gaan ze niet al die tijd met een situatie zitten die ze niet willen.

Ik was laatst nog bij een vriendin, die heeft alle standaard deurposten + deuren er gewoon uitgesloopt, en vervangen door eigen deurposten + deuren.

Niet zo benauwd zijn, gewoon dingen veranderen.
Het mag ook gewoon, dit hadden ze/we al nagevraagd op de kijkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zou er ook gewoon eentje inzetten, B-merk met goede prijs/kwaliteit. Dan kun je de volgende bewoners vragen of zie die willen overnemen en ben je er klaar mee.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bozebeer38 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:29:
[...]

Welke aanpassing van de kast? Zit er nu een deurtje?

Voor vrijwel iedere vaatwasser is een kit te kopen waarmee je een willekeurig deurtje als front kunt gebruiken, zonder dat je hiervoor de keuken zelf hoeft aan te passen of aan de voorzijde iets aan het deurtje hoeft te veranderen. Je krijgt dan wat schroefgaatjes aan de achterkant van het deurtje, dus potentiële kosten zijn het vervangen van die ene meubelplaat van een paar tientjes.

Ik weet niet wat voor woning het is, maar in appartementen zie je ook wel vaker dat mensen bijvoorbeeld niet voor een vaatwasser gaan maar daar de wasmachine neerzetten (die heeft ook stroom, een afvoer en een kraantje nodig). Dan heb je geen frontje en bespaar je weer flink wat ruimte. Daarom kan ik me goed voorstellen dat een verhuurder dit niet voor je wil invullen.

Hoe dan ook, altijd schriftelijk toestemming vragen voor evt. aanpassingen die nodig zijn, daarbij ook 'mijn' of 'onze' vaatwasser gebruiken zodat het duidelijk is dat deze bij verhuizen weer mee gaat. Niet iedere woning heeft een vaatwasser, geen enkele woning heeft er een nodig om bewoonbaar te zijn, maar als je er een plaatst wil je wel duidelijk hebben van wie die is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00
aljooge schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:44:
[...]

Dit vind ik altijd zo'n dooddoener. Alsof een verhuurder geen vaatwasser zou willen. Die weet heel niet dat dat er niet in heeft gezeten. 99% kans dat hij/zij er heel blij mee is. Als hij/zij die niet wilt, dan moet hij/zij die er lekker zelf uithalen tegen die tijd. Als je zo redeneert zou zowat elke woning er nog uit zien zoals hij initieel was opgeleverd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozebeer38
Oon schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Welke aanpassing van de kast? Zit er nu een deurtje?

Voor vrijwel iedere vaatwasser is een kit te kopen waarmee je een willekeurig deurtje als front kunt gebruiken, zonder dat je hiervoor de keuken zelf hoeft aan te passen of aan de voorzijde iets aan het deurtje hoeft te veranderen. Je krijgt dan wat schroefgaatjes aan de achterkant van het deurtje, dus potentiële kosten zijn het vervangen van die ene meubelplaat van een paar tientjes.

Ik weet niet wat voor woning het is, maar in appartementen zie je ook wel vaker dat mensen bijvoorbeeld niet voor een vaatwasser gaan maar daar de wasmachine neerzetten (die heeft ook stroom, een afvoer en een kraantje nodig). Dan heb je geen frontje en bespaar je weer flink wat ruimte. Daarom kan ik me goed voorstellen dat een verhuurder dit niet voor je wil invullen.

Hoe dan ook, altijd schriftelijk toestemming vragen voor evt. aanpassingen die nodig zijn, daarbij ook 'mijn' of 'onze' vaatwasser gebruiken zodat het duidelijk is dat deze bij verhuizen weer mee gaat. Niet iedere woning heeft een vaatwasser, geen enkele woning heeft er een nodig om bewoonbaar te zijn, maar als je er een plaatst wil je wel duidelijk hebben van wie die is.
“Zelf klussen” is gewoon gedekt door de verhuurder en is toegestaan.
Het is ook letterlijk onmogelijk dit op andere wijze te doen dan door een kastje eruit te halen tbv een inbouw vaatwasser.
Onderbouw is dus ook nog een mogelijkheid maar ook dan moet het kastje eruit.

Frontje zelf wel iets van 50 of 60euro, dat is niks.
Maar goed, linksom of rechtsom, het moet eruit.

Voor de wasmachine / droger is er een “washok” boven, het is vrij nette woning wat dit betreft,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Geef je de vaatwasser aan de verhuurder als je weg gaat? En vervang je die als die voor die tijd stuk gaat? Dan valt er vast over te praten. Anders is het normaal dat jij alles regelt en de keuken ook weer in originele staat terug brengt als je weg gaat (dus geen gaten in plinten enzo).

Het handigste lijkt me dan om niet voor een inbouwmodel te gaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Marzman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:31:
Geef je de vaatwasser aan de verhuurder als je weg gaat? En vervang je die als die voor die tijd stuk gaat? Dan valt er vast over te praten. Anders is het normaal dat jij alles regelt en de keuken ook weer in originele staat terug brengt als je weg gaat (dus geen gaten in plinten enzo).

Het handigste lijkt me dan om niet voor een inbouwmodel te gaan.
Die mensen gaan daar niet meer weg en zo wel is er genoeg geld om dat weer in orde te maken.
Er is gewoon een bedrijf wat die kasten maakt en dat moet je wel zelf regelen dat het weer word teruggeplaatst.

Niet heel bijzonder wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 22:13
Je kan daar zo een opbouw vaatwasser in schuiven, verhuurder is niet verplicht je een vaatwasser bij te geven.
Verhuurders kunnen zo ver gaan dat je zelf een afzuigkap en kookplaat moet regelen.

Ik vind het ook raar maar goed zo werkt die wereld nou eenmaal, de meeste verhuurders zetten er een standaard keukenblokje in met geen apparatuur.

Wanneer de verhuurder een vaatwasser geeft dient hij die ook te onderhouden net als de CV ketel.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 13-01-2023 09:44 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bozebeer38 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:36:
[...]

Die mensen gaan daar niet meer weg en zo wel is er genoeg geld om dat weer in orde te maken.
Er is gewoon een bedrijf wat die kasten maakt en dat moet je wel zelf regelen dat het weer word teruggeplaatst.

Niet heel bijzonder wat dit betreft.
Dan is er geen enkel probleem, je moet alleen kijken welke vaatwasserdeur je nodig hebt (afgezien van de afmetingen natuurlijk die ook moeten kloppen) en daar je keuze op aanpassen (wel of niet een sleepdeur).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Marzman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:43:
[...]

Dan is er geen enkel probleem, je moet alleen kijken welke vaatwasserdeur je nodig hebt (afgezien van de afmetingen natuurlijk die ook moeten kloppen) en daar je keuze op aanpassen (wel of niet een sleepdeur).
Nou ja voor onderbouw is dat blijkbaar niet nodig.
Eerlijk gezegd had ik dat eerder willen weten, want ik was dus steeds voor ze bezig met inbouw, waar je wel een front op moet monteren enzo.
Onderbouw is puur er in zetten want dat heeft een eigen deur etc.

Maar goed, het is nu even zoeken naar een klusser of iemand die netjes die kast kan verwijderen.
Sommige zeggen dan oh is makkelijk etc, maar zo’n handige Harry ben ik helaas zelf niet en zij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
mr_evil08 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:43:
Je kan daar zo een opbouw vaatwasser in schuiven, verhuurder is niet verplicht je een vaatwasser bij te geven.
Verhuurders kunnen zo ver gaan dat je zelf een afzuigkap en kookplaat moet regelen.

Ik vind het ook raar maar goed zo werkt die wereld nou eenmaal, de meeste verhuurders zetten er een standaard keukenblokje in met geen apparatuur.

Wanneer de verhuurder een vaatwasser geeft dient hij die ook te onderhouden net als de CV ketel.
Het is inderdaad een standaard aanrechtblok van 4 kasten onder het aanrecht en 2 besteklades, geen apparatuur, wel een afzuigkap trouwens want ze willen niet dat mensen er zelf 1 inzetten.
Vanwege luchtdichte woning ofzoiets en geen gezeur willen hebben dat mensen maar zelf wat ventilatie schachten gaan zitten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Die kast verwijderen kun je zelf hoor. Heb in 2021 hier een hele keuken verwijderd. Paar schroefjes los (zijkant en het blad), stelpootjes iets indraaien en je trekt die kast er zo onderuit. En zo zet je hem ook weer terug, als dat nodig is. De vaatwasser werkt hetzelfde. Erin schuiven, stelpootjes uitdraaien zodat hij strak onder het blad zit (en dan meestal nog met een paar schroefjes aan het blad om te voorkomen dat hij gaat schuiven door het open en dicht knallen van de deur.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 13-01-2023 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Yucon schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:34:
[...]

Zeker niet :) alleen moet je wel even iets hiervoor regelen anders is het ding serieus bijna niet bruikbaar. Maar elk stuk hout voldoet natuurlijk.
Nee, hoor.

Er zitten schroeven op waarmee je de kracht van de veer kunt regelen. Zet je die even op helemaal slap zonder front en weer terug als het front er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:49:
Die kast verwijderen kun je zelf hoor. Heb in 2021 hier een hele keuken verwijderd. Paar schroefjes los (zijkant en het blad), stelpootjes iets indraaien en je trekt die kast er zo onderuit. En zo zet je hem ook weer terug, als dat nodig is. De vaatwasser werkt hetzelfde. Erin schuiven, stelpootjes uitdraaien zodat hij strak onder het blad zit (en dan meestal nog met een paar schroefjes aan het blad om te voorkomen dat hij gaat schuiven door het open en dicht knallen van de deur.
Ik ga woensdag met ze mee als ze de sleutel krijgen (of net wat er na dan, beetje vreemd als ik erbij sta immers) en dan kijk ik even hoe het zit en anders een iemand vragen die ik ken die op zich een klusser is qua werk maar in de wia zit dus hmm.

Werkspot ziet helaas de postcode niet “ongeldig”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bozebeer38 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:58:
[...]
Werkspot ziet helaas de postcode niet “ongeldig”.
Je kan toch gewoon een postcode in de buurt opgeven? Maakt die klusser van werkspot ook niks uit als hij een paar deuren verder moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 17:30
'Candy Trio' is je antwoord.
Oven, vaatwasser en fornuis in één :)
Perfect voor gezinnen zonder kinderen!

Afbeeldingslocatie: https://www.tradeinn.com/f/13775/137756955/candy-trio-9503-1-x-u-vitroceramische-keuken-4-zones---oven---vaatwasser.jpg

Ik heb er 2 gehad (1 was overleden, toen een andere aangeschaft. Altijd 2e hands overigens).

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
harmageddon schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:53:
'Candy Trio' is je antwoord.
Oven, vaatwasser en fornuis in één :)
Perfect voor gezinnen zonder kinderen!

[Afbeelding]

Ik heb er 2 gehad (1 was overleden, toen een andere aangeschaft. Altijd 2e hands overigens).
Dat is een vrijstaande, dat kan daar niet.
Het is echt 1 muur, met 1 open stuk voor een koelkast en Thats it.
Tegenover het aanrecht heb je natuurlijk een muur maar geen aansluitpunt zoals perilex, water, afvoer etc, dat zit allemaal achter het gewone aanrecht.
En dat gaan we ook niet ver of aanleggen, dat zou pas een gedoe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Oon schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Je kan toch gewoon een postcode in de buurt opgeven? Maakt die klusser van werkspot ook niks uit als hij een paar deuren verder moet zijn
We hebben gewoon het huidige opgegeven met uitleg hoe het zit qua postcode.
We hebben overigens over Meppel - Zwolle, dus op zich zal het niet veel uitmaken qua klussers.

[ Voor 12% gewijzigd door Bozebeer38 op 13-01-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 15:36
No offense, maar iedereen met een schroevendraaier kan dit klusje. Check de omschrijving van @Anoniem: 39993 even. Afwasmachine aansluiten is stekker erin, wateraanvoer en -afvoer aansluiten. Desnoods laat je dit door de verkoper van de afwasmachine doen en hoef je alleen het kastje eruit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
deurtje er uit, vrijstaande minivaatwasser er in ( van 55 cm breed ), dan moet alleen de diepte van het kastje groot genoeg zijn, meestal zijn die dingen zo'n 50 cm diep.
ik zou wel de bodem van het kastje extra ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:06
Bozebeer38 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:58:
[...]
Ik ga woensdag met ze mee als ze de sleutel krijgen (of net wat er na dan, beetje vreemd als ik erbij sta immers) en dan kijk ik even hoe het zit
Meet het kastje op en kies dan voor een inbouw die in dat kastje past. Hoef je niets te slopen. Frontje erop is easy, je haalt er eentje bij Ikea die past bij de rest of op aangename wijze contrasteert.
Dat kun je echt ook met twee linkerhanden en bij twijfel zet je hier wat foto’s neer, dan kletsen we je er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 16:47
Ook een huurhuis en voor de makkelijke weg gekozen: een onderbouw machine. Die schuif je er zo in. Alleen het plintje moet je er vooraf afhalen en zelf terug plaatsen. Dan is het een netjes geheel.

Bij ons zijn contractueel allerlei aanpassingen uitgesloten. Als wij een deur of kozijn aanraken, moeten we hem betalen. Op het neerzetten van een satelliet schotel zit een boetebeding en voor iedere vloek en zucht moeten we schriftelijk toestemming vragen. Maar dat is dan ook de vrije sector. Buren moesten bij verhuizing de keuken vergoeden aan de verhuurder wegens aanpassingen zonder toestemming. Toen ze de hoek om reden stond een klusbedrijf op de stoep die de toch al te renover badkamer en keuken er in de hele straat uit kwam halen om deze vanuit het meerjaren onderhoudsplan te vervangen.

In mijn vorige sociale huurwoning moest ik de kranen van 30+ jaar betalen omdat ik niet tijdig de leertjes vervangen zou hebben in de 2 jaar dat ik er woonde. Natuurlijk geweigerd te betalen en tot in de hoogste boom gegaan. En niet hoeven betalen. Maar dan weet je welke spelletjes in de verhuur sociaal of vrije sector gespeeld worden.

Een kastje schroef je er dus in zijn geheel uit en bewaar je voor een verhuizing.

En over: ze blijven er wonen: Genoeg stellen gezien die na een baan, een huis samen en een kind zo snel mogelijk uit elkaar gingen. Ook gezien dat maanden na de verhuizing 1 van beiden overleed en de huur niet meer op kon brengen en vond te groot te wonen en er alweer uit ging. Zelf ondervonden dat mijn werk onverwacht verhuisde en ik mee kon of anders achter bleef. Dus dat je ergens jaren woont kan je vooraf niet met zekerheid beweren.

En die vrienden kennissen kunnen overigens ook zelf een keer iets uitzoeken of iemand inhuren trouwens in plaats dit via jou op Tweakers te gaan kunstelen, terwijl je amper weet waar ze mee bezig zijn of wat ze zelf al gekozen hebben. Maar dat is weer een andere discussie.Of het moet een gevalletje "ik vraag het voor een vriend" zijn terwijl het voor jezelf is. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door ucsdcom op 13-01-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 14:53

Badderbeest

De enige echte

Uitgaande dat het een standaard/normaal keukenblok is zoals de Bruynzeel Atlas en dus dat ieder keukenkastje een eigen onderkast heeft;

Stap 1) Deurtje demonteren, scharnieren verwijderen.
Stap 2) Onderkastje demonteren en verwijderen zodat er een nis ontstaat van 600mm breed
Stap 3) Onderkastje wegflikkeren / netjes uit elkaar halen tot losse delen en deze opslaan.
Stap 4) Onderbouw vaatwasser plaatsen
Stap 5) Het voormalige deurtje hergebruiken als vaatwasserfront.

klaar, maar niet verbaasd zijn dat er over een paar jaar mogelijk nog een rekeningetje volgt voor het nodige herstel van de oorspronkelijke keuken.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
ucsdcom schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:06:
Ook een huurhuis en voor de makkelijke weg gekozen: een onderbouw machine. Die schuif je er zo in. Alleen het plintje moet je er vooraf afhalen en zelf terug plaatsen. Dan is het een netjes geheel.

Bij ons zijn contractueel allerlei aanpassingen uitgesloten. Als wij een deur of kozijn aanraken, moeten we hem betalen. Op het neerzetten van een satelliet schotel zit een boetebeding en voor iedere vloek en zucht moeten we schriftelijk toestemming vragen. Maar dat is dan ook de vrije sector. Buren moesten bij verhuizing de keuken vergoeden aan de verhuurder wegens aanpassingen zonder toestemming. Toen ze de hoek om reden stond een klusbedrijf op de stoep die de toch al te renover badkamer en keuken er in de hele straat uit kwam halen om deze vanuit het meerjaren onderhoudsplan te vervangen.

In mijn vorige sociale huurwoning moest ik de kranen van 30+ jaar betalen omdat ik niet tijdig de leertjes vervangen zou hebben in de 2 jaar dat ik er woonde. Natuurlijk geweigerd te betalen en tot in de hoogste boom gegaan. En niet hoeven betalen. Maar dan weet je welke spelletjes in de verhuur sociaal of vrije sector gespeeld worden.

Een kastje schroef je er dus in zijn geheel uit en bewaar je voor een verhuizing.

En over: ze blijven er wonen: Genoeg stellen gezien die na een baan, een huis samen en een kind zo snel mogelijk uit elkaar gingen. Ook gezien dat maanden na de verhuizing 1 van beiden overleed en de huur niet meer op kon brengen en vond te groot te wonen en er alweer uit ging. Zelf ondervonden dat mijn werk onverwacht verhuisde en ik mee kon of anders achter bleef. Dus dat je ergens jaren woont kan je vooraf niet met zekerheid beweren.

En die vrienden kennissen kunnen overigens ook zelf een keer iets uitzoeken of iemand inhuren trouwens in plaats dit via jou op Tweakers te gaan kunstelen, terwijl je amper weet waar ze mee bezig zijn of wat ze zelf al gekozen hebben. Maar dat is weer een andere discussie.Of het moet een gevalletje "ik vraag het voor een vriend" zijn terwijl het voor jezelf is. ;)
Natuurlijk weet je nooit wat er gebeurt in het leven, maar ze zijn al behoorlijk lang samen, hebben een kind, hebben verder geen schulden of problemen ook niet na de verhuizing.
Als hij overlijdt en ik verwacht dat dat eerder zou gebeuren gezien er toch wat medische zaken spelen, erft zij meer dan een ton sowieso.

Het moet heel heel gek lopen wil dat verkeerd gaan.

Verder klinkt die verhuurder waar je het over had als een belachelijke partij.
Je zou in dit huis waar ik het over heb dan letterlijk geen gordijn / luxaflex etc kunnen ophangen.

Maar goed ik ga woensdag dus even kijken, kom ik er niet uit dan maak ik wat foto’s en plaats het hier voor advies.
Het klinkt alsof het te doen is in ieder geval.
Pagina: 1