Toon posts:

Verbruik energie uitrekenen zonder panelen

Pagina: 1
Acties:

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22
Hallo,

Ik ga het jullie toch vragen ook zal het antwoord simpel zijn maar ik zie het gewoon even niet.
Ik heb 16 panelen dus wek stroom op maar wat is nu mijn verbruik als ik geen panelen zou hebben?
Ik wil dit graag weten om toch te kunnen monitoren dat ons stroomverbruik een beetje onder controle blijft.

Via de site Umeter waar ik mijn slimme meter heb aangemeld krijg ik de onderstaande gegevens:

Het getal "verbruik zonder panelen" reken ik nu uit door de onderstaande formule:
(38,4 -/- 11,8)+199,6 = 226,2

Maar dit klopt toch niet?
Als ik "totaal opgewekt" verhoog en verder niets verander dan gaat mijn "verbruik zonder panelen" ook omhoog en dat kan natuurlijk niet. Maar wat is nu de juiste formule?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 20:54
dan moet je weten wat je panelen opleveren. daarvoor moet je in de app van je panelen kijken.
totale opwek - terug geleverd = direct verbruik door jou thuis
Dat getal optellen bij opgenomen uit het net en je hebt je totale verbruik zonder panelen

[Voor 22% gewijzigd door SniperGuy op 12-01-2023 15:26]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:46
Als je meer opwekt en niet extra teruglevert verbruik je meer. Stroom moet ergens blijven :)

Je berekening is correct.

Feitelijk bereken je tussen haakjes je "directe" verbruik van de zonnestroom en daar bovenop komt wat je uit de meter trekt.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:08
Volgens mij klopt dat wel.

Je verbruikt iets (199,6), maar levert daarnaast ook een deel terug (11,8). Alles wat je extra opgewekt hebt, maar niet teruggeleverd hebt is dus verbruikt. Als "Totaal opgewekt" stijgt zonder "Totaal verbruik" of "teruglevering (- verbruik)" aan te passen, is dat dus verbruikt voordat het teruggeleverd kon worden.

• DAO
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:11
Je verbruik =

Verbruik + (opwek-teruglevering) = werkelijk verbruik

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22
Ah ja sh*t ik verhoog dan in mijn redenering de teruglevering niet maar dat moet ik dan natuurlijk wel doen .
Thx .... ik zag het gewoon even niet.

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:49
Je totale verbruik is “totaal verbruik” + “totaal opgewekt” - terugleveren

[Voor 12% gewijzigd door luckremers op 12-01-2023 15:27]

iPhone of iPad reparatie nodig? Kijk bij mijn advertenties!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee