Toon posts:

Netwerk over AC blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• DoITdigital
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-01 15:05
Ik ben op zoek naar een stekkerdoos die all en toekomstige netwerk over AC onmogelijk maakt.
I woon nogal in een groot appartement en heb hier last van, mijn netwerk is benaderbaar door andere bewwoners.
Ik heb al een uur gegooled maar niets gevonden wie heeft de goeden tip?

• DoITdigital
De titel moet natuurlijk zijn Netwerk over AC Blokkeren

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:56
AC als in Wifi-AC of als in over stopcontact?

Voor het eerste: Stel een WPA2/3 wachtwoord in.
Voor het tweede: Stel encryptie in op de dLAN devices. Dat kan gewoon en daar is het ook voor bedoeld. Je kunt een netfilter plaatsen maar daarmee filter je doorgaans niet de randaarde die vanaf de 1200AC lijn ook als tweede drager gebruikt wordt.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Een 230V firewall. _O-

Nooit echt over nagedacht, maar een online UPS zou dit wel blokkeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk heb je niets gevonden omdat je niet de juiste termen gebruikt.

Misschien handig om in eigen bewoordingen aan te geven:
- wat bedoel je met "netwerk over AC"?
- hoe heb je geconstateerd dat jouw netwerk benaderbaar is door andere bewoners?
- welke netwerkhardware gebruik je exact (merk+model) en wat gebruiken de andere bewoners?

Soittakaa Paranoid!

• DoITdigital
dion_b schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:55:
Waarschijnlijk heb je niets gevonden omdat je niet de juiste termen gebruikt.

Misschien handig om in eigen bewoordingen aan te geven:
- wat bedoel je met "netwerk over AC"?
- hoe heb je geconstateerd dat jouw netwerk benaderbaar is door andere bewoners?
- welke netwerkhardware gebruik je exact (merk+model) en wat gebruiken de andere bewoners?
Netwerk over de stroomlijn.
Mint geeft waarschuwingen dat en een netwerkverbinding is geconstateerd over de stroomlijn.
Ik gebruik de Ziggo connect Box. Geen idee wat de rest gebruikt of hoe hier achter te komen.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-01 12:29
DoITdigital schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Netwerk over de stroomlijn.
Mint geeft waarschuwingen dat en een netwerkverbinding is geconstateerd over de stroomlijn.
Ik gebruik de Ziggo connect Box. Geen idee wat de rest gebruikt of hoe hier achter te komen.
En... welk van jou eigen devices ondersteund netwerk over het stroomnet? Haal dat apparaat weg, en je bent klaar.

De ziggo connect box ondersteund het niet. Wellicht zit je naar een viruswaarschuwing te staren die je bang maakt.

Doe eens een screenshotje?

[Voor 13% gewijzigd door XelaRetak op 12-01-2023 15:15]

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-01 11:55
Wat ik hieruit haal is dat je zelf geen powerline equipment hebt, en het dus gewoon een netwerk van je buren is die doordringt. De Ziggo Connectbox heeft namelijk geen powerline ondersteuning.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

HUW schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:24:
Wat ik hieruit haal is dat je zelf geen powerline equipment hebt, en het dus gewoon een netwerk van je buren is die doordringt. De Ziggo Connectbox heeft namelijk geen powerline ondersteuning.
Dan ben ik wel heel benieuwd hoe mint (het linux os neem ik aan?) denkt te weten dat er een verbinding over AC is, als er geen hardware is die daar gebruik van kan maken ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, dat heet normaal "Powerline Communication" of "PLC"
Linux Mint network manager?

Misschien handig de exacte melding hier te posten, want dit herken ik iig niet.
Een Ziggo Connectbox is een kabelmodem. Die communiceert (beveiligd) over coaxnetwerk, niet over stroomlijn. Als dat je enige netwerkapparaat is, heb je zelf geen PLC-verbinding over stroomlijn en is het bij voorbaat niet mogelijk dat anderen met jouw netwerk verbinden daarover :o

Soittakaa Paranoid!

• DoITdigital
precies

• DoITdigital
dion_b schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:02:
[...]

OK, dat heet normaal "Powerline Communication" of "PLC"

[...]

Linux Mint network manager?

Misschien handig de exacte melding hier te posten, want dit herken ik iig niet.

[...]

Een Ziggo Connectbox is een kabelmodem. Die communiceert (beveiligd) over coaxnetwerk, niet over stroomlijn. Als dat je enige netwerkapparaat is, heb je zelf geen PLC-verbinding over stroomlijn en is het bij voorbaat niet mogelijk dat anderen met jouw netwerk verbinden daarover :o
Dat gebeurt to echt

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
@DoITdigital

laat maar zien dan.

filmpje op yt of een paar screenshots

[Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 12-01-2023 16:25]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dan zul je toch echt iets duidelijker moeten zijn in wat die melding triggert en inhoud. (wat screenshots zou een goed begin zijn) Je kunt geen "netwerk over AC" hebben of detecteren, zonder dat je daar hardware voor hebt, dus of jij of mint zit erlangs.

Verder is het ook wel handig om te vermelden dat ook al zou er een signaal op staan. Wat prima kan in een appartementencomplex, als dat versleuteld is (en dat zou het moeten zijn) jij er absoluut niks mee kan.

[Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 12-01-2023 16:36]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• Jaaap
  • Niet online
Wat een wazig topic zo.
@DoITdigital zou je een screenshot kunnen maken van die "waarschuwingen dat er een netwerkverbinding is geconstateerd over de stroomlijn"?

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee