Mijn werkgever heeft per 1 januari 2023 een nieuw beleid omtrent thuiswerken. Het voornaamste hierin is dat het alleen van toepassing voor fulltime medewerkers. Vanaf 11-02 ga ik gebruik maken van het onbetaald ouderschapsverlof. Volgens mijn werkgever ben ik dan geen fulltime medewerker meer, want ik werk 32 uur ipv de 40 op mijn contract. Hierover zijn we het dus oneens.
Nu ik hier wat meer research naar aan het doen ben, kom ik niet echt op concrete informatie, maar begin ik wel te twijfelen aan mijn standpunt. Een voorbeeld wat aangehaald werd, is dat je ook geen salaris krijgt of vakantie opbouwt over de uren die je als onbetaald ouderschapsverlof opneemt.
Mijn vraag is dus: ben ik een fulltime of parttime medewerker tijdens de periode dat ik onbetaald ouderschapsverlof opneem? Mijn contract is en blijft voor 40 uur.
Kan iemand hier concreet iets over zeggen?
Nu ik hier wat meer research naar aan het doen ben, kom ik niet echt op concrete informatie, maar begin ik wel te twijfelen aan mijn standpunt. Een voorbeeld wat aangehaald werd, is dat je ook geen salaris krijgt of vakantie opbouwt over de uren die je als onbetaald ouderschapsverlof opneemt.
Mijn vraag is dus: ben ik een fulltime of parttime medewerker tijdens de periode dat ik onbetaald ouderschapsverlof opneem? Mijn contract is en blijft voor 40 uur.
Kan iemand hier concreet iets over zeggen?
[ Voor 10% gewijzigd door Iv00w op 12-01-2023 14:26 ]