Glasvezel in de tuin zelf omleggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-07 17:05
Net gebeld met de leverancier over het volgende:
- Glasvezel ligt tegen de gevel op de verkeerde plek dan afgesproken
- Nog geen planning wanneer ze in huis komen aanleggen
- Glasvezel ligt nu tussen meterkast en woonkamer in en afgesproken was woonkamer, maar tijdens de verbouwing blijkt dat meterkast toch beter is.

Reactie:
- Glasvezel dient eerst aangelegd te worden volgens procedure in de woonkamer en vervolgens een afspraak maken om het weer te verplaatsen naar de meterkast. Hier zitten dan kosten aan verbonden.

Ik merkte aan het gesprek, waar ze aan haar meerdere moest gaan vragen hoe het dan ging als het eventueel toch op de verkeerde plek zou zitten, dat we hier geen steek verder zouden komen. In een nieuw gestucte muur een aansluiting laten maken om vervolgens weer om te leggen volgens procedure gaat er bij mij niet in.

Met wat mensen gesproken en plan is om de kabel zelf om te leggen (1 meter ongeveer) langs te gevel. Als dan de glasvezel aangelegd word met de onderaannemer van de onderaanemer ( :+ ) even kortsluiten dat ze in plaats van een gaatje in de muur van de woonkamer eentje moeten prikken vanuit de meterkast.

Hebben jullie misschien ervaringen waardoor ik dit plan niet zou willen uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou niets doen, geen slapende hondenwacht maken en als de ploeg komt om binnen aan te sluiten gewoon even aanwijzen waar je de aansluiting wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Sethro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:39:
Ik zou niets doen, geen slapende hondenwacht maken en als de ploeg komt om binnen aan te sluiten gewoon even aanwijzen waar je de aansluiting wil hebben.
Ik lees alleen een aantal kpn forum berichten (niet onze provider) dat de onderaannemer bij ook maar een kleine afwijking direct de armen in de lucht steekt en zegt 'no can do'. Ze maken ook foto's van waar de aansluiting moet komen en deze zou nu 1 meter naar rechts komen en ik wil 1 meter links haha.

Ik denk dat met zelf ff dat metertje omleggen die aannemer minder snel geneigd is om zijn handjes in de lucht te steken, wat jij? Dus ja, het zou kunnen dat ze nu ook zouden kunnen weigeren, maar als ik weiger om aan te laten sluiten in de woonkamer en van de afspraak af zie dan val ik weer eerder buiten die *$# procedure en ben ik op andere plekken weer slapende honden aan het wakker maken kan ik mij voorstellen

[ Voor 16% gewijzigd door Furion2000 op 12-01-2023 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:48

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik had een meter verschil met wat ik eigenlijk had afgesproken en de graafploeg had hem eigenlijk ook nog 0,5m verkeerd geplaatst dus uiteindelijk lag de leiding bij mij 1,5 meter bij de plek vandaan waar ik eigenlijk wilde dat hij kwam. gleufje gegraven en aan de persoon die kwam om de boel naar binnen te brengen en af te monteren gevraagd of het daar kon. zonder problemen is dat gedaan. maar misschien had ik heel erg lekkere koffie :+ (Efiber en de aannemer was BAM)

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 12-01-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
twain4me schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:47:
ik had een meter verschil met wat ik eigenlijk had afgesproken en de graafploeg had hem eigenlijk ook nog 0,5m verkeerd geplaatst dus uiteindelijk lag de leiding bij mij 1,5 meter bij de plek vandaan waar ik eigenlijk wilde dat hij kwam. gleufje gegraven en aan de persoon die kwam om de boel naar binnen te brengen en af te monteren gevraagd of het daar kon. zonder problemen is dat gedaan. maar misschien had ik heel erg lekkere koffie :+
Werd de kabel verlengt? Ik hoop namelijk dat ik een extra lus vind zodat ik dat sleufje voor ze kan graven en naast de koffie nog meer goodwill kweek 8)

Maar wel cool, geeft mij wat meer vertrouwen om het onderling op te lossen met het graafteam. thanks

[ Voor 6% gewijzigd door Furion2000 op 12-01-2023 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:48

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Furion2000 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:48:
[...]

Werd de kabel verlengt? Ik hoop namelijk dat ik een extra lus vind zodat ik dat sleufje voor ze kan graven en naast de koffie nog meer goodwill kweek 8)
nee er lag hier een flink stuk "extra" in de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-07 12:16

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bij mij lag de kabel tot aan de erfgrens; dus die moesten ze sowieso verlengen.

Als je d'r voor zorgt dat je een buis vanuit de meterkast naar buiten hebt; en buiten al een sleuf graaft van de meterkast naar de kabel.

Dan zal de gemiddelde graafploeg dat een mooiere oplossing vinden dan een nieuw gat graven en op een andere plek een gat in je fundering boren?

___
Of je moet de huidige aanvraag annuleren en een nieuwe aanvraag doen voor de juiste locatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46
twain4me schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:50:
[...]

nee er lag hier een flink stuk "extra" in de grond.
Ik weet iig bij de aanleg hier in de buurt dat ze overal extra lussen hadden gelegd. Goede kans dat ze dat standaard doen juist om kleinere problemen simpel op te kunnen lossen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-07 15:33
Heb je geen kruipruimte?

Bij mij thuis komt de glasvezel in het midden binnen en via de kruipruimte loopt deze naar de meterkast.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Erwin_83 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:17:
Heb je geen kruipruimte?

Bij mij thuis komt de glasvezel in het midden binnen en via de kruipruimte loopt deze naar de meterkast.
nope, maar voor toekomstig lezers kan dit inderdaad een oplossing zijn als ze er nog niet aan gedacht hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:27

bladebla

<Piéééép>

KPN wilde in de praktijk op een andere plek schieten door de tuin dan eerder was afgesproken. Toen is kabel voor de erfgrens blijven liggen. Ik heb de glasvezel zelf naar binnen gebracht en toen meteen netjes door een mantelbuis ingevoerd.

Ik moest alleen een telefoontje richting KPN Netwerk eraan wagen zodat ze konden registreren dat hij nu binnen lag, en ik de buurtronde van het binnen afmonteren niet zou missen. Hij is daarbij overigens wel op dezelfde plek afgemonteerd als in eerste instantie ook was afgesproken.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Pagina: 1