ari3 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:33:
De studiekostenaftrek is veel meer budgetneutral en hoeft niet apart begroot te worden omdat de kosten voor de staat direct verrekend worden met verschuldigde belasting. Anders gezegd: vanuit de staat gezien worden de kosten worden altijd gedekt door de inkomsten.
Pardon!?
Een korting op belastingen is
niet budgetneutraal, dat kost kapitalen.Of is de HRA volgens jou ook budgetneutraal?
Als ik 50% van jouw salaris afpak, is dat voor jou budgetneutraal omdat je dat altijd vanuit je inkomesten verrekent?
De studiekostenafrek was een beter systeem omdat een aftrekpost met zich meebrengt dat er sowieso niet 100% vergoed wordt.
Het was zeker een veel beter systeem. Maar omdat het in de echte wereld gewoon klauwen met geld kostte is het dus wegbezuinigd.
He
Dat is precies mijn observatie, en ik ben er niet bepaald positief over. Waarom zou ik dan bij de VVD werken
Als jij beschrijft hoe je iemand een moord ziet plegen, ben jij dan een moordenaar?
Zo ook de verschuiving van publiek geld naar prive geld, waar er handige harry's met tonnen gaan lopen. Maar dat is ondernemerschap. Een bijstandsgerechtigde die 10 euro zwart bijverdiend mag tegen de muur.
Jij observeert, net als ik, wat de VVD al jaren doet, en waar "we" al jaren voor stemmen. Werk jij nu ook voor de VVD?