Smart deurbel installeren op bestaande bel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 13:59
Hi,

Ik zou graag met huidige bel willen vervangen voor een smart doorbell.

Het mooiste zou zijn dat deze op de bestaande stroom aangesloten kan worden met enkel connectie naar een smartphone als iemand de knop indrukt. Er is geen gong nodig. Tevens is geen (cloud) abonnement nodig.

Nu lees ik verschillende reviews en verhalen van verschillende merken, maar kom er niet echt uit.

Wie kan mij helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door phoenix12 op 12-01-2023 09:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-06 12:00

tomic

Smexylittlebabe!

Ik lurk hierin mee ;-)

+ geen cloud abonnement :P

;w Ring

[ Voor 49% gewijzigd door tomic op 12-01-2023 09:35 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb goede ervaring met Ezviz DB1C. Aangesloten op de bedrading van mijn huidige deurbel. Wel zat er al een beltrafo in mijn meterkast.

Als iemand op de deurbel drukt dan gaat mijn telefoon vrijwel meteen af (Je wordt gebeld via de app). Tevens kan je er een SD kaartje in doen zodat ie bewegingen opneemt. Er zijn voldoende instellingen om alles naar wens aan te passen. Het enige wat niet goed werkt is het afbakenen van de sectie waar jij wilt dat de bel mensen detecteert. Hij detecteert gewoon iedereen die langs loopt lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Welke bellen heb je al onderzocht online? Waarom vallen deze voor jou af (of nog niet)?
Hoeveel volt is je huidige beltrafo? Wil je eventueel je huidige beltrafo vervangen indien dat nodig is?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:43
Wat versta je onder een smart doorbell? De reacties gaan voornamelijk over video deurbellen, en wellicht bedoel je dat ook gezien je opmerking over cloud abonnement. Maar je kan je bestaande deurbel ook simpel smart maken zodat je in ieder geval een melding op je telefoon krijgt en automation kan uitvoeren.

Wat is precies je wens?

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De deurbel/camera die de Action heeft/had doet het bij mij perfect op de oude aansluiting. Wel even opletten dat de transformator genoeg stroom geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Als je niet bang bent om een beetje geld uit te geven, dan is de deurbel van Ubitique Unifi een optie. Alles wordt lokaal opgeslagen, werkt op wifi en wordt via de bestaande bedrading van stroom voorzien. Je moet misschien wel de trafo in je meterkast vervangen (wordt meegeleverd) en hij kan met en zonder gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:54
hemiparo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:51:
De deurbel/camera die de Action heeft/had doet het bij mij perfect op de oude aansluiting. Wel even opletten dat de transformator genoeg stroom geeft.
Eens met de Action video deurbel. Er is een topic over: Action Video deurbel LSC

Voordelen:
Geen batterij
Beelden lokaal opslaan via ONVIF op NAS
Goedkoop
Prima beeld

Nadelen:
Tuya, dus mogelijk connectie met China, maar USA is niet veel beter
Gong apart bijkopen

Voor de zekerheid heb ik wel de bijgeleverde voeding gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:16
Ik heb de Google / Nest Doorbell (uitvoering: Google Nest Doorbell (batterij)) gekoppeld aan de bestaande beltrafo. Daarmee kun je hem voeden met 12v (let even op je beltrafo stand: op 8v doet ie niks en moet je blijven opladen).

De gong die in de gang ophangt blijft gewoon overgaan. In de Nest-/Home app kun je in het geval van een elektrische bel ook de duur van #sec doorgeven belsignaal aangeven. Op 0-seconden 'belt' mijn normale gang dus ook gewoon.

Het abonnement via Nest-Aware heb ik niet afgesloten. Daarintegen heb ik via Google Cloud Console de Nest-api gekoppeld aan Home Assistant (https://www.home-assistant.io/integrations/nest/) en zo sla ik iedere detectie- en aanbelpoging op in mijn eigen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 13:59
Dit is misschien wel een goede optie inderdaad: Ezviz DB1C

Momenteel zit er een beltrafo van 8v in, hager st303n. Kan deze dan blijven zitten?

Is het mogelijk om de gong uit te zetten of wellicht los te koppelen?
Is ie ook te gebruiken zonder speaker?

[ Voor 34% gewijzigd door phoenix12 op 12-01-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:40
phoenix12 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:17:
Dit is misschien wel een goede optie inderdaad: Ezviz DB1C

Momenteel zit er een beltrafo van 8v in, hager st303n. Kan deze dan blijven zitten?

Is het mogelijk om de gong uit te zetten of wellicht los te koppelen?
Is ie ook te gebruiken zonder speaker?
https://www.ezviz.com/product/DB1C/27224
EZVIZ DB1C WiFi Video Deurbel review door Lord Sony
https://hager.com/nl/cata...tor-8va-230-8v-schakelaar

(tipje van de sluier: advies is minimaal 12V, maar schijnt ook te werken op 8V)

En nu lekker lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:44
Slinkos schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:49:
...Maar je kan je bestaande deurbel ook simpel smart maken zodat je in ieder geval een melding op je telefoon krijgt en automation kan uitvoeren.

Wat is precies je wens?
@Slinkos daar ben ik naar op zoek ...... kun jij mij op weg helpen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 22:21
Dotter64 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:16:
[...]

Ik heb dit weekend mijn bestaande deurbel slim gemaakt met een Shelly 1 en integratie in Home Assistant. Zie bijvoorbeeld dit schema: Gimme in "[Shelly] Ervaringen & Discussie"

Je hebt dan wel iets nodig om de melding te sturen, zoals een domoticasysteem. Maar dit is een vrij simpele en goedkope oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 16-01-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
interessant, maar ik heb geen toegang tot de trafo ... die zit achter een afgesloten deur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:43
Dotter64 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:16:
[...]

Ik ging er dan eigenlijk wel vanuit dat je reeds iets qua Domotica hebt draaien. Maar dat was eigenlijk een aanname besef ik me nu.

Ik heb het bijvoorbeeld ooit zo gedaan: https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-deurbel
Maar dan moet je wel Z-Wave al in gebruik hebben.

Ik denk dat ik nu iets met ESPHome doen, zoals hier: https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

Maar als je geen DOmotica in-place hebt moet je misschien iets als IFTTT gebruiken.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
ESPHome ..... dat lijkt me te doen ..... ga ik proberen

dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 22:21
Dotter64 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:25:
interessant, maar ik heb geen toegang tot de trafo ... die zit achter een afgesloten deur
Maar ik hoop toch wel tot een paar kabels? In wezen heb je ook geen toegang nodig tot de trafo zelf, zolang je maar bij de kabels kan om het één en ander aan te sluiten. Ik neem aan dat de huidige setup is zoals in de eerste afbeelding hier: https://www.zuidwijk.com/esphome-based-doorbell/

Overigens vind ik het vreemd dat je geen toegang hebt tot de beltrafo... Huur je ergens iets ofzo? Nogal belangrijk om te weten of je wel of niet aan het bestaande systeem mag zitten namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotter64
klopt ...... huurwoning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik ben ook op zoek, en denk aan de NetAtmo, Europees, bedrade stroom van bestaande bel. Blijft verder ongewijzigd werken. Helaas WiFi data verbinding. Schijnt echt goed WiFi verbinding nodig te hebben.

uitvoering: Netatmo Smart Video Doorbell

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Pagina: 1