Toon posts:

App/ Programma voor chauffeur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J.Brekeveld
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-01 15:14
Goedemorgen mede Tweakers

Ik werk bij een klein apparatenbouwer met 1 vrachtwagen en chauffeur. Onze chauffeur maakt veel korte ritjes en haalt zijn opdrachten op uit een hardkopie ouderwetse agenda bij de organisatie zelf.

Wat (veel) voorkomt is dat de chauffeur terug komt van een leverancier en vervolgens weer opnieuw terug kan omdat iemand in de tussentijd zijn agenda heeft bijgewerkt. Onze chauffeur is van de oude stempel dus gebruiksgemak is prio nummer in

Wij hebben een 365 office pakket, maar allen voldoen ze net niet omdat we net te weinig gegevens erin kunnen stoppen of niet het gebruiksvriendelijk.
te denken aan
  • To- do
  • Teams
  • Excel
Wij zouden graag een telefoon, tabel, of apparaat in zijn vrachtwagen willen kunnen planten waarbij hij realtime gegevens krijgt over op te halen producten

Wat moet het kunnen

To do lijst met daarin
  • omschrijving product
  • klant
  • ordernummer
  • contact persoon leverancier
Daarnaast moet de chauffeur bij iedere regel makkelijk een vrachtbon kunnen openen (voor ondertekenen) en eventueel een inkoopbon (wat moet er nou worden gehaald)

Wie heeft er ervaring met een goed, en simpel werkend systeem voor een medewerker die niet al te digitaal opgeleid is.

Alle reacties

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01 14:24
Ik ben absoluut geen expert maar misschien is dat ook wel handig bij deze vraag naar een 'leken oplossing'.

Wat dacht je van Google Agenda i.c.m. met Google Drive. Beiden gratis te gebruiken met een Gmail account.
In Google Agenda kun je meerdere Gmail gebruikers uitnodigen, om samen de agenda te gebruiken, dus een kwestie van een paar gratis Gmail accounts aanmaken en linken: 1 voor kantoor, 1 voor de chauffeur, etc.
Binnen Google Agenda kun je een afspraak plannen en een bijlage toevoegen die op de Google Drive staat.

De chauffuer hoeft alleen de Google Agenda app te openen en kan daar alles terugvinden en de bijlage openen.
Misschien moet je dit een lokaal proberen op een PC en een tablet, of dit simpel genoeg en werkbaar is.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een bijlage moeten openen lijkt me erg een no-no. Zeker als het in de praktijk al rijdend gaat gebeuren.

1 overzichtelijke webpagina waar alles op wordt 'gepushd'? En misschien updates een kleurtje krijgen.

Stel de foon of tablet in in kiosk mode, laat alleen die ene pagina werken. Nul interactie op de device zelf nodig of mogelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het valt me nu pas op dat dit staat in Windows clients - ik verplaats het alsnog even naar de buren van CSA omdat er niet wordt gevraagd naar een functie van Windows zelf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:08
Zoals boven al vermeld: begin eens met google calendar.

Ik ken onhandige huismoeders wiens leven draait om haar telefoon.
D.w.z. de (constant veranderende) agenda's van haar echtgenoot en kinderen op haar telefoon.

Naast afspraakgegevens en bijlagen toevoegen aan een afspraak, kan je ook een lokatie toevoegen, die met één druk een stukje Google Maps opent.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
Dan zou het dus ook in de Outlook Agenda kunnen ipv de Google agenda, omdat men al Office365 heeft.

• J.Brekeveld
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-01 15:14
F_J_K schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:31:
Een bijlage moeten openen lijkt me erg een no-no. Zeker als het in de praktijk al rijdend gaat gebeuren.

1 overzichtelijke webpagina waar alles op wordt 'gepushd'? En misschien updates een kleurtje krijgen.

Stel de foon of tablet in in kiosk mode, laat alleen die ene pagina werken. Nul interactie op de device zelf nodig of mogelijk.
Webpagina en kioskmode klinkt interessant.

Kan je mij hierin verder een schop geven in de goede richting. bedoel je met een webpagina een soort van SharePoint omgeving?

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:57
J.Brekeveld schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:19:

Wat (veel) voorkomt is dat de chauffeur terug komt van een leverancier en vervolgens weer opnieuw terug kan omdat iemand in de tussentijd zijn agenda heeft bijgewerkt. Onze chauffeur is van de oude stempel dus gebruiksgemak is prio nummer in
Sorry hoor, hier val ik even over. De chauffeur een keer bellen was ook al te veel moeite? Dan verwacht ik ook niet dat een app veel gaat helpen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Kioskmode: stel de foon in dat er niets anders mee kan worden gedaan dan de automatisch opgestarte webpagina. (En dat er auto-update aan staat).

Webpagina: dat kan in any tool. Ik heb geen ervaring met of kennis van zoites voor de logistieke sector. Al lijkt een standaardtool overkill.,

Kan heel simpel. Al was het een readonly versie van een Google docs of Word Online-bestand - als die automatisch wordt geupdatet. Of in kladblok een html-bestand maken met autorefresh.

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Ik zou hier niet gaan klooien met goedbedoelde zelfbouw rommel. Dan ben je zo'n chauffeur al voor livegang kwijt en leunt het hele systeem straks op één handige harrie.

Wat gebruiken jullie voor CRM, voorraadbeheer en boekhouden? Misschien dat hier al iets van functionaliteit in zit? Exact Online heeft hier een kant en klare module voor en als je CRM Salesforce is kun je eens kijken naar FieldBuddy. Of kijk eens wat er nog meer in de markt is te vinden. Het probleem dat je omschrijft is op te lossen met Field Service Management oplossingen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

HenkEisjedies schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:52:
Ik zou hier niet gaan klooien met goedbedoelde zelfbouw rommel. Dan ben je zo'n chauffeur al voor livegang kwijt en leunt het hele systeem straks op één handige harrie.
offtopic:
Oh begrijp me goed, ik ben erg geen voorstander van hobby-bob zelfbouw, -onderhoud en -beheer. Maar ik schatte in dat voor de ene wagen SAP (ook als Business One) wat overkill was.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01 14:24
J.Brekeveld schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:19:
Goedemorgen mede Tweakers

Ik werk bij een klein apparatenbouwer met 1 vrachtwagen en chauffeur.

...
Dan moet je ook op dat niveau denken is mijn overtuiging. Overladen met SAP en CRM opties is misschien een brug te ver. Ik gok dat het boekhoudsysteem van dit bedrijfje goed maar niet extreem uitgebreid is.
Combineer dit met de chauffeur die de techniek moet begrijpen en moet willen gebruiken. Houd het basic.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Idd, houd het basic. Indien de chauffeur met wat extra training in staat is een smartphone danwel tablet (met 4G/LTE!) te bedienen, dan is de eerste eenvoudige stap eigenlijk, vertaal papier naar digitaal.

De uitgeprinte afspraak op een blaadje zet je om naar een agenda (of dat nu Google of MS is, gezien MS 365 al gebruikt wordt kan dat een snelle stap zijn.)

Maak een mailbox aan en stel deze in op de smartphone
Delegeer rechten voor de planners op deze mailbox
De planners maken een afspraak in de Agenda aan van de mailbox en voegen aan de afspraak details toe over waar de chauffeur naartoe moet

De laatste uitdaging is iets complexer namelijk dat je een gedeeld elektronisch formulier als een bon die getekend moet worden en daarin zit de crux.
Een bijlage openen vanuit een agenda afspraak op een tablet is geen probleem. Daar een handtekening in zetten en zorgen dat de getekende versie terugkomt bij de binnendienst is wel een probleem dat gaat namelijk niet vanzelf.

Dan komt er toch iets aan te pas als Onedrive of Google Drive en dan worden de extra handelingen weer complex.
Was even aan het googlen en ken deze partij geheel niet maar wellicht knutselen ze iets eenvoudigs in elkaar met PowerApps:

https://powerappmodules.nl/ritten-app/

Of zet iemand op kantoor of een handige kennis een formulier in elkaar met Jotform:
https://www.jotform.com/app-templates/cargo-delivery-app

[Voor 12% gewijzigd door akimosan op 12-01-2023 17:41]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat jullie ook iemand op de planning hebben zitten?
Misschien die chauffeur eens gewoon meegeven dat ie even naar de zaak belt voor ie bij de klant vertrekt. Low tech oplossing die altijd werkt en niet afhankelijk is van enige technologie als 4G of beveiligd hoeft te worden. En alle componenten zijn al aanwezig :)

Kosten: paar cent per belletje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38
https://www.bumbal.eu/

Hier werken wij mee en het bevalt voor wat het kan best aardig.
App op een telefoon wijst zichzelf.
Tussentijds de route aanpassen is ook mogelijk, info toevoegen gebruiken wij zelf niet maar is zo te zien wel mogelijk.
1 Druk en Bumbal gaat automatisch naar bv Google Maps of een andere navigatie.
Voor vragen is de helpdesk/info vrij snel met reageren.
Voor specifieke vragen gewoon even contact mee opnemen.

[Voor 10% gewijzigd door Ad de Jong op 12-01-2023 18:04]

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee