Nefit Trendline HRC 30-CW5 H07 storing 0.3 bar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:00
Hopelijk zitten hier mensen die mij verder kunnen helpen. Onze CV-ketel staat sinds deze morgen op storing met code H07. Het installatiebedrijf wat deze ketel ooit heeft geinstalleerd bestaat niet meer en het bedrijf in de buurt wat ik ken heeft een klantenstop en wilt niet komen kijken. Voordat ik verder zoek, probeer ik de storing zelf op te lossen.

Begin deze week hadden we geen warm water meer. De verwarming werkte wel nog. Na wat puzzelen en Google geconstateerd dat de flowsensor kapot was. Deze heb ik vervangen en vervolgens werkte alles weer. Sinds vanmorgen een nieuwe storing. De ketel geeft code H07 aan, wat betekent dat de waterdruk te laag is. De ketel geeft aan dat de huidige druk 0.3 bar is. Dat is vreemd, want gisteravond stond deze nog op 1.8. Als die waarde echt zou kloppen dan moet er een lek zijn dat is niet het geval.

Ik heb geprobeerd een beetje bij te vullen, maar de druk blijft op 0.3 staan. Het expansievat lijkt verder in orde (met tikken is het geluid bovenop anders dan aan de onderkant). Zou het misschien de druksensor kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:50
Waak ervoor dat er vanaf 2022 wetgeving (Gasketelwet) is ingegaan die zegt dat je niet zelf aan een CV-installatie mag sleutelen.

https://www.ad.nl/wonen/n...%20een%20'handige%20neef'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:20
Waar hangt je cv-ketel? Als deze in de kelder hangt en de druk is 0.3bar, zal de druk 3 meter hoger 0 bar zijn. Als je daar dus een ventiel open draait zou er niks uit moeten komen. Dan heb je een indicatie van of je drukmeting goed is.
Beste oplossing is natuurlijk een 2de drukmeter om het te controleren.
Dan weet je of de drukmeting goed is of niet. Als die goed is kan het je expansievat zijn, lucht in je systeem, een lek of defect overstortventiel wat me nu invalt.

Aangezien je de flowsensor vervangen hebt, kan het zijn dat er lucht in het systeem zit? Heb je het systeem goed ontlucht? Kan het zijn dat je andere stekkertjes geraakt hebt bij de werkzaamheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:20
Dennisdn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:11:
Waak ervoor dat er vanaf 2022 wetgeving (Gasketelwet) is ingegaan die zegt dat je niet zelf aan een CV-installatie mag sleutelen.

https://www.ad.nl/wonen/n...%20een%20'handige%20neef'.
Die is uitgesteld tot april dit jaar. Achterliggende reden van de wet is wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
Ontluchten heb ik geprobeerd, maar komt direct water uit de hoogst gelegen radiator. De flowsensor zit op de inkomende koud water leiding en naar mijn idee geen effect op lucht in het CV circuit. Maar zoals aangegeven komt er geen lucht uit de ventielen.

Het sleutelen aan de CV beperkt zich tot het wisselen van een eenvoudige sensor op een makkelijk bereikbare plek. Als het verder gaat dan dat heb professionele hulp nodig. Die wil ik nu al inschakelen, maar dat blijkt nog niet zo eenvoudig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:23
In mijn situatie treed deze storing op Nefit (HRC 24 CW4) wanneer mijn Tado systeem alle radiatoren dicht heeft gedaan en enkel de vloerverwarming openstaat. Door de plotselingse drukverschil schiet de ketel dan in de H07. Als gevolg kan de ketel niet meer in CV verwarming modus komen.

Heb je onlangs slimme thermostaat knoppen in gebruik?

[ Voor 12% gewijzigd door goodfella op 12-01-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 23:59
Probeer de stekker eens om te draaien (de polen dus verwisselen, gewoon andersom in het stopcontact steken). Vraag mij niet waarom, maar ik had ook allerlei vreemde storingen met een Nefit Topline HRC 30 CW5...sinds ik dat heb gedaan is het opgelost...

Het kost niks, proberen waard zou ik zeggen. Als het werkt, even markeren hoe hij zat, en altijd zo terug steken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Expansievat defect? Volgens mij heb ik een vergelijkbaar probleem gehad
Waterdruk werd ook minder en ik heb toen het vat vervangen en was het opgelost...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T i M
Het issue is inmiddels opgelost. Het bleek toch de druksensor te zijn.
Pagina: 1